دزدان همه چی دزد

دزدان همه چی دزد

من سکه‌های عتیقه جمع‌آوری می‌کنم و مدتی قبل در خیابان فردوسی با دست فروشی آشنا شدم که سکه‌های عتیقه داشت. او گفت: کلکسیونی از سکه دارد و می‌تواند آن‌ها را با قیمتی مناسب بفروشد. قرار بود فروشنده سکه‌ها پنجشنبه به خانه‌ام بیاید، اما درست یک روز قبل وقتی من خانه نبودم سکه‌ها به سرقت رفت.

کد خبر : ۶۵۹۹۶
بازدید : ۹۸۷
دزدان همه چی دزد
سرقت کیف‌های زنانه، دریچه‌های فاضلاب، سکه‌های عتیقه و خودروی مزدا ۳ از جمله جرایم مردان تبهکاری است که در بیستمین طرح رعد پلیس پایتخت دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت، در حاشیه بیستمین مرحله از طرح رعد گفت: ۵۷۲ سارق و مالخر در این طرح بازداشت شده و ۱۸۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز کشف شد. در این مرحله از طرح، ۲۳۸ نفر از سارقان سابقه دار هستند و بین ۲ تا ۴۰ بار سابقه دستگیری دارند که ۸ قبضه سلاح شکاری و ۶۹ قبضه سلاح سرد نیز از آن‌ها کشف شد.

رحیمی افزود: محصول و نتیجه اجرای طرح رعد در پایتخت ایجاد امنیت پایدار و کاهش محسوس جرایم خشن و سازمان یافته است، عملیات پلیس در برخورد با سارقان و مجرمان جدی است و با قدرت دنبال می‌شود.

اسقاط مزدا ۳
سه مرد که یکی از آن‌ها سارقی حرفه‌ای است و تخصصش فقط سرقت خودروی مزدا ۳ است، تصمیم گرفتند برای سرقت‌های سریالی یک باند تشکیل دهند.

آن‌ها با پرسه زدن در خیابان‌های پایتخت خودرو‌های مزدا ۳ را شناسایی کرده و در چشم برهم زدنی سردسته این باند خودرو را به سرقت می‌برد. زمانی که این سرقت‌ها به مأموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد، مأموران وارد عمل شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی مرد سابقه دار شدند. در عملیاتی ویژه دو نفر از متهمان دستگیر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آن‌ها بعد از سرقت خودرو‌ها آن‌ها را به مخفیگاهشان برده و اسقاط می‌کردند. بعد از آن قطعات این خودرو را به فروش می‌رساندند تا ردی از خود به جا نگذارند.

سرقت جیپ
به بهروز جیپی معروف است. این سارق حرفه‌ای می‌گوید: عاشق خودروی جیپ هستم؛ برای همین به سراغ این ماشین‌ها می‌روم و سرقت می‌کنم. برای اینکه دستگیر نشوم ماشین را رنگ می‌کنم و روی آن پلاک موقت می‌گذارم. خیلی دلم می‌خواست با آن‌ها رالی بروم، اما چون پلاک نداشتم نمی‌توانستم در این مسابقات شرکت کنم.

همدست او معروف به بهزاد پراید، ۲۲ بار تا به حال بازداشت شده است. مرد جوان هم در رابطه با سرقت‌هایش می‌گوید: به غیر از مادرم، همه خانواده‌ام دزد هستیم. هیچ وقت نمی‌توانم خواهرم را حلال کنم او مواد می‌کشید و مرا هم معتاد کرد. او بود که در ۱۴ سالگی سیگار دستم داد و بعد از آن هم دزد شدم. به من می‌گویند بهروز پراید، چون تخصصم سرقت پراید است، ولی من کلکسیونی از سرقت‌ها را دارم و هر نوع سرقتی فکر کنید انجام داده ام.

سرقت سکه‌های عتیقه
چند روز قبل بود که مرد بازنشسته به کلانتری ۱۰۳ گاندی رفت و از سرقت سکه‌ها و وسایل عتیقه‌اش خبر داد. در نخستین گام بلافاصله مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه ویلایی پرداختند. در بررسی‌ها تصویر سارق سکه‌ها به‌دست آمد.
مرد میانسال گفت: من سکه‌های عتیقه جمع‌آوری می‌کنم و مدتی قبل در خیابان فردوسی با دست فروشی آشنا شدم که سکه‌های عتیقه داشت. او گفت: کلکسیونی از سکه دارد و می‌تواند آن‌ها را با قیمتی مناسب بفروشد. قرار بود فروشنده سکه‌ها پنجشنبه به خانه‌ام بیاید، اما درست یک روز قبل وقتی من خانه نبودم سکه‌ها به سرقت رفت.

از سویی در بررسی‌ها مشخص شد که فروشنده سکه‌های عتیقه مرد سابقه‌داری است که قبلاً نیز به این اتهام بازداشت شده بود. بدین ترتیب مخفیگاهش شناسایی شد و مأموران کلانتری متهم را دستگیر و وسایل عتیقه را کشف کردند.

سارق دریچه‌های فاضلاب
کفاش بوده، اما کسادی بازار باعث ورشکستگی‌اش شد. به‌همین خاطر به فکر سرقت افتاد و دریچه‌های ۵۰ کیلویی فاضلاب را برای سرقت انتخاب کرد. چند وقتی بود که گزارش سرقت‌های سریالی دریچه‌های فاضلاب به مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه اعلام می‌شد.
در بررسی‌های صورت گرفته طرح کمین گذاشته شد و مأموران موفق شدند دو نفر را در این رابطه دستگیر کنند. دو مرد برای اینکه پلیس به آن‌ها شک نکند لباس پارک بان به تن داشتند. متهم میانسال که به همراه برادرزاده‌اش دست به سرقت زده است مدعی است که به خاطر بیکاری مجبور شده دست به این کار بزند. تحقیقات مأموران پلیس نشان می‌دهد که متهمان دریچه‌های چدنی را به انباری در خارج از تهران منتقل کرده تا به فروشنده‌های خاص برسانند.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید