برکناری ۵ مدیر دانشگاه علوم و تحقیقات

برکناری ۵ مدیر دانشگاه علوم و تحقیقات

ما سه سال در آنجا کار کردیم و بعد از آن مانع اجرای فعالیت‌مان شدند. طی آن سه سال دانشگاه آزاد را کنترل می‌کردیم که تصرف بیش از این صورت نگیرد، اما کاملا غیرقانونی و قلدرمآبانه این کار را انجام دادند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.

کد خبر : ۶۶۱۳۷
بازدید : ۸۰۸
به‌دنبال حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات و کشته شدن ۱۰ نفر در این حادثه، کمیته ویژه پیگیری این سانحه طی اطلاعیه‌ای از برکناری ۵ نفر از مدیران این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد پرونده آن‌ها به جهت اخراج در اختیار «مراجع قانونی» قرار خواهد گرفت.

برکناری ۵ مدیر دانشگاه علوم و تحقیقات

بر این اساس معاون دانشجویی، مدیرکل دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به اتفاق سرپرست معاونت اداری و مالی وقت و مدیرکل اداری وقت و مسوول ترابری وقت واحد علوم از کار برکنار شدند. همزمان محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نوسازی تمام اتوبوس‌های فرسوده دانشگاه و توقف فعالیت اتوبوس‌های فرسوده در دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داده و اعلام کرده است که پرونده تمام کسانی که در بروز این حادثه قصوری داشته‌اند، قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دادستان تهران نیز روز پنج‌شنبه با بیان اینکه تحقیقات در حادثه علوم و تحقیقات همچنان ادامه دارد گفت: نقش جاده و مسوولان دانشگاه در حادثه باید بررسی شود. عباس جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه گفت: دو نفر از افراد دانشگاه که دستگیر شده بودند همچنان در بازداشت هستند.
به گزارش «ایسنا» دادستان تهران افزود: از دو نفر بازداشتی یکی مسوول پیمانکاری و یکی هم مسوول حمل‌و‌نقل دانشگاه آزاد است و البته کارمندی هم در دانشگاه، مسوول نظارت مستقیم بوده که قرار است شناسایی شود و ظرف یکی دو روز آینده به دادستانی فراخوانده می‌شود. در همین حال گنجعلی‌خان مدیر درمان مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه پنج نفر از دانشجویان سانحه دانشگاه آزاد در شرایط نامساعد در آی‌سی‌یو بستری هستند، گفت: سطح هوشیاری دو نفر از این بیماران به‌دلیل خونریزی مغزی پایین است و این دانشجویان به کما رفته‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته واژگونی یک دستگاه اتوبوس دردانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ۱۰کشته و ۲۷ مجروح برجای گذاشت. به گفته سردار مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ علت حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد احتمالا امروز اعلام می‌شود.
او با بیان اینکه سه تیم کارشناسی بررسی علت این حادثه را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: در شناسایی عوامل موثر در این حادثه چهار موضوع مد نظر ما است که باید آن‌ها را بررسی کنیم؛ خطای راننده، اشکالات و نواقص راه، اشکالات و نواقص خودرو و کوتاهی مسوولان پیمانکار و کارفرما که باید به‌طور دقیق بررسی شود. به گفته مهماندار، در این زمینه سه تیم تشکیل شده‌اند، تیم کارشناسان رسمی و پلیس که حوزه تصادفات را رسیدگی می‌کنند، تیم کارشناسان فنی و مکانیک که بحث مکانیک خودرو را بررسی می‌کنند و تیم آخر نیز کارشناسان فنی و مهندسی در حوزه راه هستند.

به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه معاینه فنی این اتوبوس ۲۲ آذر ماه منقضی شده و از سال ۱۳۹۱ نیز جزو خودرو‌های فرسوده بوده، گفت: آن اتوبوس فقط یکصد هزار تومان جریمه داشته که مربوط به تخلف دیگری بوده است. این نشان می‌دهد که این خودرو اصلا از محیط دانشگاه خارج نشده که دوربین‌های ما آن را رصد کنند.
تشریح جزئیات حادثه

مهماندار در همین رابطه افزود: این اتوبوس از دانشکده فنی و مهندسی که در انتهای خط و بالاترین نقطه قرار گرفته حرکت می‌کند که در آن راننده و ۳۴ سرنشین حضور داشته‌اند. براساس اظهارات مصدومان و مجروحان حادثه، اتوبوس در دانشکده تربیت‌بدنی مسافری نداشته و توقف نمی‌کند.
هنگامی که به ایستگاه کتابخانه می‌رسد، توقف نمی‌کند و چند دانشجو که قصد داشتند در آن ایستگاه پیاده شوند به راننده اعتراض می‌کنند که راننده می‌گوید اتوبوس ترمز ندارد. مهماندار اظهار کرد: وزن اتوبوس و مسافران شتاب را بیشتر می‌کند. به گفته برخی دانشجویان اتوبوس در حال پرواز بوده است.

وی با اشاره به اینکه راننده احتمالا امید داشته که بتواند با ورود به فضای سبز، سرعت اتوبوس را کاهش دهد، گفت: یک تاسیسات بتنی که مربوط به آبیاری آنجاست در آن نقطه قرار دارد. اتوبوس ۶۹ متر را نیز در فضای سبز طی می‌کند تا به این تاسیسات برسد که با آن برخورد می‌کند.
از آنجا که سرعت خودرو زیاد و شتاب آن بالا بوده است در اثر برخورد با این پایه بتنی، کف اتوبوس از قسمت جلو تا دوسوم اتوبوس را کاملا جمع می‌کند. یعنی تنها یک‌سوم انتهای اتوبوس سالم مانده بود و از سایر بخش‌ها تنها سقف و پنجره‌ها باقی می‌ماند. پس از برخورد، سرنشینان که در انتهای اتوبوس تجمع کرده بودند، آن ضربه باعث پرت شدن آن‌ها می‌شود و آن برخورد موجب مرگ و جراحت تعدادی از سرنشینان می‌شود.

انتقاد از طرح احداث واحد علوم و تحقیقات
در همین ارتباط احمد خرم وزیر راه و ترابری با اشاره به طرح احداث دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در شمال غرب تهران در زمان شهرداری کرباسچی گفت: این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده که در اختیار منابع ملی بود و قانونا ساخت‌و‌ساز در آنجا غیرمجاز محسوب می‌شد.
او با بیان اینکه در آن زمان با این پروژه مخالفت کردیم، گفت: طبق طرحی که ارائه دادیم قرار شد مسوولیت سبز کردن ارتفاع ۱۸۰۰ متری در مناطق یک و ۲ و ۴ و ارتفاع ۱۴۰۰ متری در منطقه ۵ را انجام دهیم که دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات نیز در این محدوده قرار داشت.
ما سه سال در آنجا کار کردیم و بعد از آن مانع اجرای فعالیت‌مان شدند. طی آن سه سال دانشگاه آزاد را کنترل می‌کردیم که تصرف بیش از این صورت نگیرد، اما کاملا غیرقانونی و قلدرمآبانه این کار را انجام دادند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.
او تصریح کرد: محل احداث دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در منطقه ۵ تهران یکی از بدترین مکان‌های استقرار در جهان است. در همین راستا محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز گذشته از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات عیادت کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید