سوتی شبکه کیش و گاف‌های صدا و سیما

سوتی شبکه کیش و گاف‌های صدا و سیما

پخش صحنه‌های عجیب فیلمی از جکی چان در شبکه استانی کیش بلوای زیادی به راه انداخته. در سال‌های اخیر شاهد گاف‌هایی بوده ایم که مستقیم به ضعف نظارتی تلویزیون برمی گشته است. این اولین باری نیست که در تلویزیون شاهد گاف‌هایی هستیم که به طور مستقیم به ضعف نظارتی این رسانه برمی گردد.

کد خبر : ۶۶۲۷۸
بازدید : ۲۲۳۸۶
مرجان فاطمی | دیروز در مرکز صدا و سیمای کیش، به خاطر اهمال کاری در سانسور یکی از فیلم‌های جکی چان، جنجال زیادی به پا بود.
ماجرا از جایی شروع شد که یکی از مخاطبان کانال تلویزیونی کیش با موبایلش از فیلمی در حال پخش از این شبکه فیلم گرفت و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
این فیلم حاوی صحنه‌هایی بود که به هیچ عنوان امکان پخش در تلویزیون ایران را نداشتند و تماشای آن مخاطبان را شوکه کرد.
با انتشار این فیلم، جنجال عجیبی به راه افتاد. این اولین باری نیست که در تلویزیون شاهد گاف‌هایی هستیم که به طور مستقیم به ضعف نظارتی این رسانه برمی گردد.

پخش صحنه‌های منشوری/۱۳۹۷
اولین بار است که در تلویزیون شاهد پخش چنین صحنه‌هایی هستیم؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم آنچه دیروز در کانال تلویزیونی کیش اتفاق افتاد، بالاترین درجه گاف را داشت.
فیلم صحنه‌دار جکی جان و گاف‌های صدا و سیما
مدیر کل صداوسیمای کیش خیلی سریع واکنش نشان داد و گفت: ««متأسفانه به دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی برخی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل در این اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌های سازمانی خود برکنار و توبیخ شده اند.»
بلافاصله بعد از برکناری و توبیخ کارکنان، خود همین مدیرکل هم برکنار شد.

شوخی دورهمی / ۱۳۹۵
ماجرا به دو سال پیش برمی گردد. در یکی از قسمت‌های «دورهمی»، مهران مدیری در حین پلاتو گفتن با طلحه و زبیر شوخی کرد و این مسئله بدجوری حاشیه ساز شد.
فیلم صحنه‌دار جکی جان و گاف‌های صدا و سیما
او داشت تعریف می‌کرد که بعضی‌ها برای اینکه در گزینش قبول شوند دست به رفتار‌های عجیب می‌زنند. مثلا می‌گویند روزه اند یا به خاطر اینکه ریا نشود آدامس می‌جویده اند و اگر از آن‌ها بپرسند اسم برادرانی که هواپیما را اختراع کرده اند چه بود می‌گویند: «خدا لعنتشان کند طلحه و زبیر.»
بعد از این شوخی، ۲۰ نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس خواستار برخورد با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی شدند و نایب رئیس مجلس هم از عبدالعلی علی عسگری، خواست تا عذرخواهی کند. با عذرخواهی مدیری جنجال‌ها خوابید.

توهین فیتیله‌ای ها/ ۱۳۹۴
این ماجرا در دوره ریاست محمد سرافراز در صداوسیما رخ داد.
فیلم صحنه‌دار جکی جان و گاف‌های صدا و سیما
در یکی از قسمت‌های «فیتیله»، پدر و پسری به مسئول پذیرش هتل مراجعه می‌کنند و با لهجه آذری معترض میشوند که اتاقشان بوی بدی می‌دهد. بعد از مدتی معلوم می‌شود که پسربچه به جای مسواک، فرچه توالت را برای شستن دهانش استفاده کرده و بوی بد از دهان اوست.
بلافاصله بعد از پخش این قسمت از برنامه، اعتراض‌ها بالا گرفت و تجمعات اعتراض آمیزی در شهر‌های مختلف برگزار شد. نمایندگان آذربایجان در مجلس شورای اسلامی این مسئله را محکوم کردند و نهایتا محمد سرافراز از مردم عذرخواهی کرد.
علی زارعان، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو هم همان زمان استعفا کرد.

شوخی دردسرساز کلاه قرمزی / ۱۳۹۳
در یکی از آیتم‌های «کلاه قرمزی ۹۳» نگار جواهریان مهمان برنامه بود. او علاقه زیادی به گلدان هایش داشت و تعریف کرد که تازگی نوه دار شده است.
فیلم صحنه‌دار جکی جان و گاف‌های صدا و سیما
همان موقع فامیل دور از او پرسید که مگر ازدواج کرده بوده که حالا نوه دار شده؟ او گفت: «نه» و بلافاصله کلاه قرمزی گفت: «همینجوری خالی خالی؟»
این دیالوگ در شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های گسترده‌ای پیدا کرد و همین باعث شد تا علیرضا خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و سرخه، برنامه‌های صداوسیما را دارای غفلت بداند و باعث اعتراض‌های دیگر شود.

اکسیر، دستپخت و پنج ستاره
در برنامه‌ها و مسابقه‌های تلویزیونی هم از این قبیل مسائل کم نداشتیم. نمونه بارزش تحقیر یکی از شرکت کننده‌ها توسط فرزاد حسنی در برنامه «اکسیر» بود.
رفتار نامناسب حسنی، با اعتراض‌های زیادی روبه رو شد. مخصوصا اینکه برنامه زنده نبود و به راحتی می‌توانستند بخش بی احترامی به بزرگتر را از داخل آن حذف کنند. بی احترامی حمید گودرزی به شرکت کننده مسابقه «پنج ستاره» هم یکی دیگر از همین موارد بود. او مقابل چشم مردم، شرکت کننده‌ای را کتک زد و به او پرخاش کرد.
این مسئله با اعتراض‌های زیادی روبه رو شد. همین یک ماه پیش، اظهار نظر صریح کارشناس برنامه «دستپخت» درباره غذای یکی از شرکت کننده‌ها هم جنجال برانگیز شد.
او گفته بود: «اگر سطل زباله داشتم این غذا را منتقل می‌کردم به سطل زباله.»
مجری دستپخت در قسمت بعد از مخاطبان عذرخواهی کرد.
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
  • احسان ارسالی در

    سلام
    یاد بگیریم به همدیگه و عقاید همدیگه احترام بگذاریم. تا جامعه ای سالم و نسلی خوبی پرورش دهیم.

    • زینیش ارسالی در

      بله.صحیحه.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید