۸ دروغ بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۸

۸ دروغ بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۸

ترامپ در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد اوباما کودکان را از خانواده هایشان در مرز‌ها جدا می‌کرد. وی این ادعا را در دفاع از سیاست دولت خود که به دلیل جدا کردن هزاران کودک مهاجر از والدینشان در مرزبا مکزیک مورد انتقاد قرار داشت، اعلام کرد.

کد خبر : ۶۶۳۶۴
بازدید : ۸۱۸
۸ دروغ بزرگ ترامپ در سال ۲۰۱۸
ان. بی. سی نیوز با بررسی ادعا‌های ترامپ در سال ۲۰۱۸ در مورد تعرفه ها، مهاجرت، بیمه درمانی، مالیات، امنیت هواپیمایی، تروریست‎ها، مشاغل و موارد دیگر پرداخته و چند دروغ بزرگ سال ۲۰۱۸ ترامپ را منتشر کرده است.

یک. ساخت دیوار مرزی:
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸ در گفت‎وگو با فاکس نیوز اعلام کرد:" در حالی که ما صحبت می‌کنیم، دیوار مرزی در حال ساخته شدن است. "

وی ۱۳ دسامبر در توییتی مدعی شد: "مکزیک در حال پرداخت هزینه‌های ساخت دیوار است. " در شب سال نو نیز در توییتی ادعا کرد که ما در حال ساخت دیوار هستیم و چندین مایل از این دیوار بازسازی و بخشی نیز تمام شده است. "

ساخت یک دیوار بتونی و نه یک حصار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود. اما هیچ یک از ادعا‌های فوق درباره دیوار مرزی واقعیت ندارد. دولت در حال حاضر در حال تعمیر و بازسازی بخشی از نرده‌های مرزی قدیمی است و ساخت دیوار اساسا شروع نشده است.

دولت در حال حاضر بخش‌هایی از نرده‌های قدیمی مرزی را تعمیر و جایگزین می‌کند، اما ساخت و ساز جدیدی از موانع مرزی هنوز آغاز نشده است. تنها ۶۵۰ مایل حصار مرزی در امتداد مرز‌های آمریکا و مکزیک وجود دارد که آن هم در دولت‌های قبلی احداث شده است. ضمن این که دولت آمریکا به دلیل مخالفت کنگره با تامین بودجه ۵ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مد نظر ترامپ، به حالت تعطیل درآمد.

حالا ترامپ با انتقاد از کسانی که پیگیر ساخت دیوار مرزی بتونی هستند، ادعا می‌کند که در حال ساخت "حصار‌های هنری" با استفاده از ورقه‌های فلزی بلند در مرز دو کشور است.

دو. جمهوری خواهان حامی طرح‌های خدمات پزشکی هستند:
این ادعا که ترامپ طی توییتی آن را مطرح کرده بود، اساسا واقعیت ندارد. دولت آمریکا علیرغم رد طرح خدمات پزشکی دولت اوباما موسوم به اوباماکر، طرح جایگزینی را ارائه نکرده است.

جمهوریخواهان سال‌ها تلاش کردند تا اوباماکر را لغو کنند. از این منظر حمایت از مفهوم مراقبت‌های بهداشتی برای افراد دارای شرایط و حمایت از قوانینی که آن را انجام می‌دهد، دو چیز متفاوت است.

سه. اوباما کودکان را در مرز‌ها از والدینشان جدا می‌کرد:
ترامپ در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد اوباما کودکان را از خانواده هایشان در مرز‌ها جدا می‌کرد. وی این ادعا را در دفاع از سیاست دولت خود که به دلیل جدا کردن هزاران کودک مهاجر از والدینشان در مرزبا مکزیک مورد انتقاد قرار داشت، اعلام کرد.

چهار. شکوفایی اقتصادی آمریکا در دولت ترامپ:
ترامپ در کنفرانس خبری در جولای ۲۰۱۸ اعلام کرد به شکوفایی اقتصادی تاریخی در این دولت دست یافتیم.

پنج. ما بزرگترین کاهش مالیات و اصلاحات را در تاریخ آمریکا انجام دادیم:
این ادعا براساس گزارش کمیته غیر رسمی بودجه فدرال دروغ است. بزرگترین کاهش مالیات و اصلاحات در سال ۱۹۸۶ و در دولت ریگان در آمریکا اتفاق افتاد.

شش. تعرفه‌ها آمریکا را ثروتمند می‌کنند:
این ادعای ترامپ نیز به دلیل عدم آشنایی آن با سیستم تعرفه‌ها غلط است. تعرفه‌های سنگین به گران‌تر شدن کالا‌های وارداتی منجر می‌شود؛ که هزینه مضاعفی را نه بر واردکننده بلکه بر مصرف کنندگان آمریکایی تحمیل می‌کند.

هفت. سرمایه گذاری در حوزه صنایع فولاد و خودروسازی افزایش یافته است:
به زعم کارشناسان بخش صنعت، این ادعای ترامپ نیز درست نیست. صنعت خودروسازی آمریکا با کاهش سرمایه گذاری مواجه و صنعت فولاد نیز شاهد روند رو به رشد نبوده است.

این دروغ‌ها با انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی جنرال موتورز، سبب شد تا ناکارآمدی سیاست افزایش تعرفه‌ای ترامپ بیش از پیش مشخص شود. جنگ تجاری متعاقب افزایش تعرفه‌ها مشکلات زیادی را برای صاحبان صنایع به وجود آورده است.

هشت. ما بیش از هر دولت دیگری کار انجام داده ایم:
ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۸ در سازمان ملل گفت: دولت من بیشتر از تقریبا هر دولت در تاریخ کشور ما کارانجام داده است. این ادعا با خنده مقامات ارشد خارجی حاضر در سالن روبرو شد.

ترامپ در دو سال ریاست جمهوری خود در مقایسه با سایر روسای جمهور در مدت مشابه عملکرد بهتری نداشته است.

خروج از برجام، خروج از توافق اقلیمی پاریس و موارد مشابه نقض تعهدات بین المللی از معدود اقدامات ترامپ بوده که با موفقیت انجام شده است.
ترجمه: میزان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید