غائله سیرجان و هوشمندی وزیر جوان؛ اینستاگرام فیلتر نمی‌شود؟

غائله سیرجان و هوشمندی وزیر جوان؛ اینستاگرام فیلتر نمی‌شود؟

آیا این رویکرد باعث خواهد شد که سایه فیلترینگ از اینستاگرام برداشته شود و حتی خبر خوش رفع فیلتر توئیتر هم به گوش برسد؟ باید منتظر روز‌های آینده باشیم.

کد خبر : ۶۶۷۲۳
بازدید : ۱۴۳۹
غائله سیرجان و هوشمندی وزیر جوان؛ اینستاگرام فیلتر نمی‌شود؟
وزیر ارتباطات دیروز با هوشمندی، پیگیری ماجرای ویدئوی پسر سیرجانی را یکی از فواید شبکه‌های اجتماعی دانست.

۱. فضای مجازی یکی دو روزی است که با بدبینی به ماجرای کلیپ منتشر شده دختر تهرانی و پسر سیرجانی نگاه می‌کند. هرجا را که می‌بینی سخن این است که قرار بوده اینستاگرام فیلتر شود و چنین کار‌هایی در کنار سخنان کارشناسی مثل مومن نسب در باره تاثیر گذاری اینستاگرام بر یک کودک، نشانه‌های این ماجرا هستند.
٢. این احتمال وقتی بیشتر می‌شود که به نشانه‌های رسانه‌ای چنین رویکردی نیز توجه کنیم. مثلا یادداشت روز یا همان سرمقاله دیروز روزنامه کیهان که در آن محمد صرفی، نویسنده این روزنامه با پیوند زدن دو ماجرای سخنرانی مومن نسب و سیرجان و نیز با انتقاد شدید از تمسخر سخنان مومن نسب توسط محراب قاسم خانی، نوشته: «کدخدا‌های امروز جامعه کسانی هستند که مردم را معتاد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده اند.
فضای مجازی برای برخی از آنان نردبان رسیدن به قدرت و حفظ آن است و برای برخی دیگر ابزار شهرت و کسب درآمد‌های آنچنانی. این وسط اگر دلسوزی سربلند کند و نسبت به این اعتیاد خانمان برانداز هشدار دهد، باید چنان لجن مال شود که دیگر نه خود و نه دیگری چنین جراتی به خود ندهد.»
٣. با این حال، دیروز محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت تلاش کرد که ضمن محکوم کردن ماجرای سیرجان، به نوعی عملیات احیای اینستاگرام را کلید بزند و از این رو ضمن اینکه گفت: «ویدئو آن روز را دیده ام. برایم بسیار ناراحت کننده بود و واقعا از شأن و منزلت ایرانی این قبیل کار‌ها به دور است.»
این نکته را هم اضافه کرد که «اما موجب خوشحالی است که با انعکاس این زشتی، ناجا و دستگاه قضایی برخورد به موقعی داشتند. اصولا اصل بر همین است که با توسعه فناوری ها، دستگاه‌های مسئول در برقراری امنیت نیز با به روزرسانی فناوری‌های خود سرعت عمل در برخورد با جرایم را افزایش دهند که بحمدالله توفیقات خوبی داشته اند.»
۴. حالا در شرایطی که ظاهرا بیش از ۲۵ میلیون ایرانی کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند و با این اتفاقات بیش از پیش نگران این شبکه محبوب شدند، به نظر می‌رسد که دولت هم بیکار ننشسته و در برابر حملات به این شبکه، حرف‌هایی مثل حرف آقای وزیر برای گفتن دارد.
اینکه این حرف‌ها چقدر در سطح تصمیم گیری حاکمیت شنیده می‌شود، سوال مهمی است، ولی باید به این نکته هم توجه کرد که در میانه این ماجرا، بخشی از سخنان دیروز رهبر انقلاب در جمع مردم قم هم اهمیت داشت که در فضای بدبینی برخی مسئولان به این فضا، از محاسن آن صحبت کردند و گفتند: «جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تودهنی به دشمنان تبدیل کنند.»
آیا این رویکرد باعث خواهد شد که سایه فیلترینگ از اینستاگرام برداشته شود و حتی خبر خوش رفع فیلتر توئیتر هم به گوش برسد؟ باید منتظر روز‌های آینده باشیم.
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید