هزاران مسافر گرفتار در جاده‌های برفی

هزاران مسافر گرفتار در جاده‌های برفی

۱۹ استان کشور از جمله اصفهان، البرز، خوزستان، قزوین، گلستان، لرستان و مازندران درگیر برف و کولاک شده اند

کد خبر : ۶۷۰۱۱
بازدید : ۷۶۳
هزاران مسافر گرفتار در جاده‌های برفی
صد‌ها خودروی گرفتار در برف و کولاک جاده‌های کشور با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع برف و کولاک در کشور به گفت: ۱۹ استان کشور از جمله اصفهان، البرز، خوزستان، قزوین، گلستان، لرستان و مازندران درگیر این حادثه شده و امدادرسانی در ٢١شهر، روستا و مناطق عشایرنشین انجام شد.

وی با اشاره به امدادرسانی٦٣٩٠ نفر و اسکان اضطراری٢٤٠نفر در ٨٦ محور کوهستانی گفت: ۵ مسافر مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۶۹۳ خودرو گرفتار در برف رها‌سازی شده است.
غلامعلی فخاری- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران- نیز به ایرنا گفت: ۵۳۷ دستگاه خودرو در جاده‌های برفی استان گرفتار شدند که در این مدت امدادگران به ۲ هزار و ۱۷۶ نفر در برف جاده‌های استان مازندران خدمات لازم را ارائه کردند.

همچنین هاشمی نژاد- رئیس جمعیت هلال احمر کرج - اعلام کرد که ۱۶ نفر سرنشین پنج دستگاه خودرو شامگاه پنجشنبه توسط امدادگران در جاده‌های کوهستانی و برفگیر کرج نجات یافتند.
رئیس پلیس راه البرز نیز با اشاره به حجم بالای بارش برف در محور کرج - کندوان گفت: ۲ مورد ریزش کوه و بهمن در این محور رخ داد.
سرهنگ رضا گودرزی همچنین افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ دراین شرایط الزامی است و رانندگان استفاده از زنجیرچرخ را باید آموزش ببینند، چرا که آشنا نبودن به این موضوع علاوه بر سختی برای راننده سبب ترافیک سنگین درجاده‌ها می‌شود. سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.

وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه به رانندگان است.

‍ مرگ زن قائمشهری در سیلاب
زکریا اشکپور - سخنگوی اورژانس مازندران- از مرگ یک زن ۴۶ ساله قائمشهری بر اثر بارش شدید باران خبر داد. این حادثه پنجشنبه شب در منطقه سید ابوصالح شهرستان قائمشهر در حالی اتفاق افتاد که خودروی حامل این زن در رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، اما وقتی این زن می‌خواست از خودرو پیاده شود جریان آب او را با خود برد. پیکر بی‌جان وی توسط اهالی محل در مکانی دورتر از آب بیرون کشیده شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید