دستگیری عامل توهین به چهره تلویزیونی

هر کس از طریق سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضررغیر یا موجب هتک حیثیت وی شود به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ۱۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

کد خبر : ۶۷۴۵۶
بازدید : ۵۹۰
یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی پرطرفدار که برای جذب مخاطبان بیشتر به یکی از هنرمندان و چهره‌های تلویزیونی توهین کرده بود از سوی پلیس فتا بازداشت شد.

چندی قبل یکی از هنرمندان و چهره‌های تلویزیونی با ارائه دستور قضایی به پلیس مدعی شد که در یکی از کانال‌های محلی پرطرفدار با انتشار مطالبی در قالب متن و تصاویر مورد تمسخر قرار گرفته و موجب هتک حیثیت او شده است.

بررسی‌ها نشان داد که گردانندگان این کانال تلگرامی با قراردادن مطالبی طنز‌آمیز اقدام به توهین و هتک حیثیت این هنرمند کرده بودند.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتای استان ایلام به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعداد اعضای این کانال و انتشار سریع این مطالب موضوع برای رسیدگی به این پرونده بسرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن مدیر کانال با هماهنگی مقام قضایی شناسایی و به این پلیس احضار شد.

متهم در تحقیقات خود هرگونه خصومت و مشکلات شخصی را رد کرد و انگیزه خود را از این کار جذب مخاطبان و افزایش اعضای کانال عنوان کرد، که پس از تکمیل پرونده متهم برا‌ی سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای ایلام با اشاره به قانون جرایم رایانه‌ای یادآور شد: برابر ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس از طریق سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضررغیر یا موجب هتک حیثیت وی شود به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ۱۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید