حاشیه اظهارنظر عجیب یحیی گل‌محمدی

کد خبر : ۶۷۶۴۸
بازدید : ۳۵۵۸
جام‌ملت‌های آسیا برای تیم‌ملی ایران با قبول شکست سه بر صفر برابر ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی به پایان رسید. این باخت اگرچه باخت بدی بود و اگرچه پایان‌بندی مناسبی برای حضور هشت‌ساله کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران به‌شمار نمی‌آمد، اما بعید است افکار عمومی را به این نتیجه رسانده باشد که تیم‌ملی بار دیگر باید به ریل مربیان ایرانی تغییر مسیر بدهد.
در حقیقت حتی تندروترین منتقدان کی‌روش هم اذعان دارند دوران حضور او در تیم‌ملی با سال‌های پر از تشتت، هرج‌ومرج و ناکامی مربیان ایرانی کاملا متفاوت است.

با این همه، ظاهرا اتفاقات اخیر مجالی مناسب برای برخی مخالف‌خوان‌ها فراهم کرده است تا دنبال به کرسی نشاندن حرف خودشان باشند. بعد از حسین کلانی که به‌عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال از کی‌روش و سایر مربیان خارجی انتقاد کرد، یحیی گل‌محمدی هم به شکلی غیرمنتظره و بی‌سابقه از ضرورت حضور مربیان ایرانی روی نیمکت تیم‌ملی سخن گفت.
سرمربی پدیده به خبرگزاری تسنیم گفته است: «تاچه زمانی می‌خواهیم به نیرو‌های خارجی دل ببندیم؟ برای آوردن مربی خارجی بزرگ و سرشناس باید هزینه سنگینی را متحمل شویم، ولی این پول می‌تواند صرف تیم‌های پایه و بهبود ساختار فوتبال ایران و تیم‌ملی شود.
از طرفی شرایط اقتصادی در ایران خوب نیست و با این وضعیت درست نیست که برای یک مربی خارجی هزینه کنیم.
چه اشکالی دارد امکاناتی که به مربی خارجی می‌دهیم را در اختیار مربی ایرانی هم قرار دهیم؟
مطمئنا مربیان ایرانی اگر مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات لازم در اختیارشان باشد می‌توانند مثل کی‌روش نتیجه بگیرند. زمان اعتماد کردن به مربیان ایرانی رسیده است. معتقدم در این شرایط اقتصادی، آوردن مربی خارجی اشتباه بزرگی است. نباید در این زمینه هزینه سنگینی متحمل شویم. می‌توانیم به مربی ایرانی اعتماد کنیم.»
به نظر می‌رسد این زمزمه‌های خطرناک بدون توجه به ذهنیت و تمایلات بخش بزرگی از بدنه جامعه هواداران فوتبال در ایران مطرح می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید