عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو

عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو

این مسابقه توسط باغ گیاه شناسی سلطنتی، کیو، در لندن برگزار می‌شود. هر فردی از هر جایی از دنیا می‌تواند در این مسابقات شرکت کند. عکس‌ها لازم نیست در یک سال مشخص ثبت شده باشند و داوران هیچ تمایزی بین عکاسان آماتور و حرفه‌ای قائل نمی‌شوند.

کد خبر : ۶۷۸۶۳
بازدید : ۵۲۱۹
فرادید | مسابقه‌ی عکاسِ سالِ باغ‌های بین المللی، مسابقه‌ای است که طی آن عکاسانی که تخصص و مهارتشان در ثبت تصاویر باغ‌ها، گیاهان و گل هاست، با هم رقابت می‌کنند. این مسابقه توسط باغ گیاه شناسی سلطنتی، کیو، در لندن برگزار می‌شود.
هر فردی از هر جایی از دنیا می‌تواند در این مسابقات شرکت کند. عکس‌ها لازم نیست در یک سال مشخص ثبت شده باشند و داوران هیچ تمایزی بین عکاسان آماتور و حرفه‌ای قائل نمی‌شوند.
این مسابقه در ۱۱ طبقه‌بندی برگزار می‌شود و جوایز آن متنوع است. آثار وارد شده به بخش مسابقه تا ۱۰ ماه مارس در معرض نمایش عموم اند. ۹ تصویری که در ادامه می‌بینیم، ۹ اثر اول در ۹ طبقه بندی مسابقه امسال و توضیحاتی است که خالقان آثار درباره‌ی آن‌ها ارائه کرده اند.
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، در بخش نگاه انتزاعی
عکاس: Jill Welham

«این تصویر که در آن سر سه گل آلیوم را می‌بینیم با استفاده از تکنیک wet cyanotype خلق شده است. دو ماده شیمیایی یعنی فریک آمونیوم سیترات و پتاسیم فری سینایید، با هم مخلوط شدند تا یک محول حساس به نور تولید شود. این محلول سپس بروی سطح کاغذ آبرنگی مالیده می‌شود و می‌گذاریم تا خشک شود. این فرایند باید به دور از نور فرابنفش انجام شود و به محض خشک شدن، کاغذ باید در محفظه‌ای که نور به آن نفوذ نمی‌کند، نگهداری شود تا زمان مصرفش فرا برسد.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، در بخش درختان، جنگل‌های کوچک و بزرگ
عکاس: Roberto Marchegiani

«تالاب‌های لوئیزیانا مجموعه‌ای درهم و برهم از کانال‌ها، مرداب‌ها و جنگل‌های نخل و درختان چنار است که همه با هم رودخانه‌ی بزرگ می‌سی سی پی را در بر می‌گیرند. این منطقه محل زیست مار، تمساح، انواعی از پرندگان و عنکبوت‌های سمی است. منطقه‌ای اغلب وحشی که قابلیت به رخ کشیدن یک زیبایی فریبنده را هم دارد.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، بخش پورتفولیو، نگاه انتزاعی
عکاس: Jocelyn Horsfall

«اثر افسون کننده و رویایی اشعه‌ی مادون قرمز، بهترین انتخاب من برای بیان رازآلودی و شگفت انگیزی «خانه‌ی نخل در باغ‌های کیو» بود. من برای تهیه‌ی پروتفولیو و نشان دادن تنوع ظریفی که در بافت‌ها و اشکال در این بهشت گرمسیری وجود دارد، از مجموعه‌ای از برگ‌ها و درختان آن عکاسی کردم. این مجموعه عکس در کنار هم احساس سرسبزی و آرامشی که فرد با قرار گرفتن در این فضا تجربه می‌کند، را به دست می‌دهد.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقاوم اول، بخش باغ‌های زیبا
عکاس: Richard Bloom

«این عکس نور دل انگیز خورشید را در یک صبح زود با شکوه در باغ Bressingham نشان می‌دهد. گیاهان زینتی، گل‌های آستر و رودبکیا (سوسن چشم سیاه) در این عکس به وفور دیده می‌شوند.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، حیات وحش در باغ
عکاس: Jonathan Need

«برف سنگین تعداد زیادی پرنده‌ی گرسنه را به آخوری که در باغم برای حیوانات گذاشته‌ام، کشانده بود. این عکس لحظه‌ای را ثبت کرده که این چلچله‌ها استراحت می‌کنند تا نوبت غذا خوردنشان فرا برسد.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، زمین سخاوتمند
عکاس: Suwandi Chandra

«صبح خیلی زود بود، برای آنکه بتوانم طلوع خورشید را نظاره کنم، از تپه‌ی Pergasingan در اندونزی بالا رفتم و با این منظره‌ی دل انگیز و نفسگیر مواجه شدم. در مقابل من دامنه‌ی کوه و روستای Sembalun قرار داشت. از آنجا که بسیاری از ساکنان این روستا کشاورز هستند، زمین‌های دره را به زمین‌های کشاورزی برای کشت برنج، سبزیجات و حتی توت فرنگی تبدیل کرده اند.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، شهر سبز
عکاس: Halu Chow

«من از اشعه‌ی مادون قرمز استفاده کردم تا مکان دقیق زندگی گیاهی در اطراف Kawloon در هنگ کنگ را نشان دهم. گاهی نقش این گیاهان در بهبود زندگی شهری فراموش می‌شود.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، منظره‌ی نفسگیر
عکاس: Andrea Pozzi

«خورشید تازه طلوع کرده بود و سپیده صبح بسیار حیرت انگیز بود. من به دفعات در میان گیاهان و محوطه‌ی سبز پارک ملی شیلی به نام Torres del Paine National Park قدم زده بودم، اما به این نتیجه رسیدم که عصاره‌ی زیبایی این تکه زمین شگفت آور را فقط می‌توان در لحظه طلوع خورشید بیان کرد. رنگ‌های شگرف خورشید در لحظه‌ی سپیده صبح در هم تنیده شده بودند و احساس منحصر به فردی را در یکی از زیباترین کوهستان‌های روی زمین، به بیننده منتقل می‌کردند.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، عکاسی از باغ اروپایی
عکاس: Scott Simpson

«تعداد کمی از باغ‌های زینتی اروپایی را می‌توان پیدا کرد که در آن‌ها بلوط چوب پنبه‌ای وجود داشته باشد. من یکی از این مکان‌ها را در آندلوس پیدا کردم، با آلاچیقی در میانه‌ی درختان بلوط که به زیبایی باغ افزوده بود.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقاوم اول، عکاسی در کیو
عکاس: Vincenzo Di Nuzzo

«وقتی درِ خانه‌ی نخل در باغ کیو را باز می‌کنید احساس می‌کنید قدم در بهشت گذاشته اید. هربار با ورود به این بخش از باغ شگفت زده و حیران می‌شوم. من این عکس را درست در لحظه‌ی حیرانی دوستم از دیدن شگفتی‌های این باغ ثبت کردم.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، زیبایی گیاهان
عکاس: Kathleen Furey

«بی نهایت تصویر از گل لاله‌ی مرداب ثبت شده است، اما این یکی که در آن شاخه‌های گل در هم تنیده اند بسیار نادر است.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقاوم اول، روح باغ ایتالیایی
عکاس: Harry Tremp

«تصویر چند لحظه بعد از طلوع آفتاب در باغ Trauttmansdorff در ایتالیا ثبت شده است. درختان باغ تازه رنگ و بوی پاییزی پیدا کرده بودند.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، مناظری از گل‌های وحشی
عکاس: See Caption
«در این عکس گل‌های کاستلیا، لوپن و شقایق نعمانی را می‌بینیم که در دامنه‌ی کوه واشنگتن در پارک ملی Rainier روییده اند.»
عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی باغ‌های کیو
مقام اول، عکاس جوان سال
عکاس: Jake Kneale

«نوری که در پس زمینه گل‌های فاخته می‌بینیم، نور هنگام طلوع خورشید در چشمنزار‌های ویلتشایر است. من با استفاده از دیافراگم دوربین قطرات آب را به بوکه‌های زیبا تبدیل کردم و یک پس زمینه‌ی درخشان، تمیز و آرامش بخش ایجاد کردم.»

منبع: گاردین
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید