فیلم روما؛ فاتح اصلی بافتای ۲۰۱۹

کوارون که «روما» را با مشارکت شرکت نت فلیکس ساخته، پریشب نه تنها «بافتا»‌ی بهترین فیلم سال را به دست آورد، بلکه جایزه بهترین کارگردانی را نیز مال خود کرد.

کد خبر : ۶۷۹۱۶
بازدید : ۹۵۹
هفتاد‌ودومین دوره اهدای جوایز بافتا (اسکار بریتانیا) یکشنبه شب در تالار مشهور رویال البرت شهر لندن و با مجری‌گری جووانا لاملی هنرپیشه قدیمی زن انگلیسی برگزار شد و «روما» ساخته سیاه و سفید ونوستالژیک و فیلم زندگینامه‌ای اخیر آلفونسوکوارون مکزیکی جوایز اصلی و کلاً چهار جایزه بافتا را ربود، ولی بیشترین مجسمه‌های بافتای امسال به «محبوب» رسید که کار یورگوس لانتیموس یونانی است و ۷ جایزه را تصاحب کرد.
کوارون که «روما» را با مشارکت شرکت نت فلیکس ساخته، پریشب نه تنها «بافتا»‌ی بهترین فیلم سال را به دست آورد، بلکه جایزه بهترین کارگردانی را نیز مال خود کرد.

یک فیلم کاملاً بریتانیایی
اما گذشته از روما، از آغاز هم مشخص بود که «محبوب» با کارگردانی یورگوس لانتیموس یونانی در «بافتا»‌ی امسال با اقبال بزرگی مواجه خواهد شد، زیرا راجع به دربار لرزان بریتانیا در زمان حاکمیت «ملکه آن» در مقطعی از قرن هفدهم است و به‌تبع آن رنگ و بوی کاملاً بریتانیایی دارد و اولیویا کولمن هم که به‌خاطر ایفای نقش «ملکه آن» برنده بافتای بهترین بازیگر زن نقش اول سال شد، یک هنرمند پر سابقه انگلیسی است.

«محبوب» که کاندیدای ۱۲ بافتای امسال شده بود، در نهایت ۷ تای آن‌ها را تصاحب کرد و یکی از آن‌ها مربوط به شاخه بهترین فیلم بریتانیایی سال می‌شد که سند روشنی از تأمین بودجه ساخت این فیلم توسط بریتانیایی‌ها است.
«محبوب» در قسمت بهترین بازیگر زن نقش دوم نیز توسط راشل وایز امریکایی به یک بافتا دست یافت و در بخش‌های طراحی لباس، طراحی صحنه، آرایش مو و گریم چهره نیز به لطف کار طولانی و بزرگی که به سبب درباری و پرتجمل بودن فضای فیلم صورت پذیرفته بود، به پیروزی‌هایی رسید که از قبل هم برایش پیش‌بینی می‌شد.

از مالک تا کوپر
همچنین گفتنی است که جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول به رامی مالک آفریقایی تبار رسید که نقش فردی مرکوری خواننده اصلی گروه موسیقی کویین انگلیس را در فیلم زندگینامه‌ای «راپسودی بوهه‌میان» ایفا کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید