شرکت‌کنندگان مسابقه "عصر جدید" و شیوه رأی‌دهی

شرکت‌کنندگان مسابقه "عصر جدید" و شیوه رأی‌دهی

هر شبی که مسابقه اجرا می‌شود یک فینال زود هنگام دارد به این معنی که با توجه به تعداد آرا؛ شرکت کننده‌ها باید منتظر بمانند تا آخر برنامه مشخص شود چه کسی مستقیم و چه کسی با نظر مردم بالا خواهد رفت.

کد خبر : ۶۸۱۱۱
بازدید : ۲۸۷۲۲
همه آنچه در مسابقه استعدادیابی
فرادید | برنامه جدید احساس علیخانی با نام " عصر جدید" شنبه و یکشنبه گذشته از شبکه سه سیما بعد از خبر ساعت ۲۲ پخش شد. این برنامه که از نظر کارشناسان تلویزیون نمونه ایرانی مسابقه "گات تلنت " آمریکایی است در هر شب ۷ شرکت کننده دارد که تنها یک نفر با نظر داوران مستقیما به مرحله بعد خواهد رفت و نفرات بعدی در صورت گرفتن رأی مثبت باید منتظر نظر مردم باشند که از طریق اپلیکشین روبیکا رأی آن‌ها ثبت خواهد شد و در این مرحله هم فقط یک نفر به دور بعدی صعود می‌کند.
در همان ابتدای مسابقه احسان علیخانی راجع به نحوه اجرا و رأی گیری و رفتن به مرحله بعد توضیحاتی به مردم داد:

شیوه رأی گیری
هر شبی که مسابقه اجرا می‌شود یک فینال زود هنگام دارد به این معنی که با توجه به تعداد آرا؛ شرکت کننده‌ها باید منتظر بمانند تا آخر برنامه مشخص شود چه کسی مستقیم و چه کسی با نظر مردم بالا خواهد رفت.
* اگر فردی ۴ رای مثبت از داوران بگیرد باید تا آخر برنامه منتظر بماند تا روشن شود آیا با نظر داور به مرحله بعد می‌رود یا اینکه باید مردم نظر بدهند؟
* با ۳ رای مثبت و ۱ رأی منفی، شرکت کننده باز هم به فینال همان شب راه پیدا می‌کند.
* با ۲ رأی مثبت و ۲ رأی منفی، نظر تماشاگران در صحنه و عوامل برنامه از جمله احسان علیخانی مهم خواهد بود که فرد بماند برای رأی گیری یا برود؟
* با ۴ رأی منفی هم که تکلیف مشخص خواهد بود و شرکت کننده حذف خواهد شد.

کارت‌های اعتباری این وسط چه می‌کنند؟
احسان علیخانی قبل از آغاز مسابقه به هر داور ۳ کارت اعتباری و اینگونه توضیح داد:" هر داور می‌تواند تا آخر این فصل به ۳ نفر اعتبار بدهد تا شرکت کننده بتواند به باشگاه مهارت برود و آنجا مسابقه بدهد و دوباره به جمع فینالیست‌های نهایی بازگردد و حذف نشود. در واقع با این کار فرصتی دوباره به شرکت کننده‌ها خواهند داد تا مهارت‌های خود را نشان دهند. مجری برنامه و عوامل نیز روی هم ۳ کارت برای این کار دارند.

با توجه به این توضیحات ۱۵ نفر به باشگاه مهارت می‌روند و به رقابت می‌پردازند و تنها ۶ نفر از آن‌ها به جمع فینالیست‌ها اضافه خواهد شد.

احسان علیخانی در ادامه گفت:" فصل اول ۲۶ قسمت است که ۵۲ نفر با رأی مردم و داوارن، ۲ نفر با رأی عوامل برنامه، ۶ نفر هم از طریق باشگاه مهارت که جمعا ۶۰ نفر می‌شوند در بهار ۹۸ در فینال عصر جدید باهم رقابت می‌کنند."

اسپانسر این برنامه " به پرداخت ملت " است و جایزه نهایی ۵۰۰ میلیون تومان برای نفر اول درنظرگرفتند. ناگفته نماند تمام کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند به گفته علیخانی دست خالی از این مسابقه بیرون نخواهد رفت.

شرکت کننده‌ها در شب اول چه کردند؟
۱. اولین اجرا را گروه ورزشی که از اصفهان آمده بودند انجام دادند. گروهی که به گفته داوران حرکات خطرناکی انجام می‌دادند و از نظر آن‌ها برای کودکانی که در آن گروه بودند اصلا مناسب نبود. این گروه دو رأی مثبت و دو رأی منفی گرفت که البته با نظر تماشاگران داخل سالن به فینال همان شب راه پیدا کرد.

۲. علی سعیدی که از تکابن به این مسابقه دعوت شد مهارت کشیدن تابلوی نقاشی در کمتر از ۳ دقیقه را برای داوران و مردم به نمایش گذاشت. اما نتوانست نظر آن‌ها را به خود جلب کند و با گرفتن ۴ رأی منفی حذف شد.

۳. فاطمه رضایی ۲۲ ساله (کارشناس مامایی) از شهریار مسلط به خواندن هر چیزی به هر زبانی از آخر به اول بود. در این بخش و با اجرای فاطمه، همگی متوجه شدند داوران به دنبال مهارت‌هایی هستند که فایده‌ای داشته باشد وهمچنین بتواند در سطح بین الملل مطرح شود. رضایی با گرفتن ۴ رأی منفی مستقیما به خانه بازگشت.

۴. سعید فتحی روشن با ذهن خوانی و پیشگویی عجیب و غریب خود همه را مبهوت و متعجب کرد. او که از قبل پیش بینی خود را از یک مسابقه فوتبال خیالی روی کاغذی نوشته بود از داوران خواست تا دو تیم را انتخاب کنند و جزئیاتی را از آن‌ها پرسید و به کمک یکی از تماشگران آن‌ها را نوشت و... که می‌توانید فیلم آن را در همین گزارش ببینید.

او توانست با گرفتن ۴ رأی مثبت تا آخر برنامه منتظر بماند که تکلیف صعودش به دست داوران روشن خواهد شد یا مردم؟

۵. نام احسان موسوی را قبل از این هم شنیده بودیم. رکوردار بازی و حرکات نمایشی با توپ در آسیا و کسب مقام ۵ جهان. او در این برنامه علیرغم ۲ اشتباه کوچکی داشت توانست نظر هر ۴ داور رابه خود جلب کند و به فینال همان شب صعود کند.

۶. شیوا رضوی پور که از ماهشهر استان خوزستان آمده بود با دوبله زیبا و بدون نقصی که انجام داد ۳ رأی مثبت و ۱ رأی منفی گرفت، اما همچنان در فینال همان شب باقی ماند.

۷. صدای امیرعلی پرورش زاده که از یزد به این مسابقه دعوت شده بود حال و هوای داوران را دگرگون کرد. اجرای تمیز و بی عیب و نقص او ۴ رأی مثبت را برایش ثبت کرد.

فینالیست شب اول
بعد از اجرای تمامی شرکت کنندگان، کسانی که به فینال همان شب راه پیدا کردند وارد صحنه و منتظر رأی نهایی داوران شدند. امین حیایی با تعریف و تمجید و قدر دانی از همگی و با بیان اینکه امشب کاری را انتخاب کردیم که با دیدنش مو به تنمان سیخ شد " سعید فتحی روشن" را برگزیده هیئت داوران اعلام و به این ترتیب او مستقیما به فینال عصر جدید راه پیدا کرد. نفرات باقی مانده هم باید منتظر رأی مردم باشند و ببینند چه خواهد شد؟

در این گروه " بشیر حسینی" از کارت اعتباری خود استفاده کرد و آن را به شیوا رضوی پور داد تا او بتواند در باشگاه مهارت‌ها رقابت و به فینال راه پیدا کند.

اجرای شرکت کنندگان در شب دوم
داوران " عصر جدید" شروع طوفانی و محکمی در شب دوم داشتند و با دادن رأی منفی دو گروه اول را حذف کردند.
دو اجرای اول که یکی گروه ورزشی زانکو و دیگری اجرای رامین عسگری نژاد بود با ثبت ۴ رأی منفی برای هر کدام به اتمام رسید.

فرهان منصوری ۱۲ ساله، خوانندگی را از ۶ سالگی شروع کرده و در این مسابقه با اجرای زیبای خود نظر هر ۴ داور را به خود جلب کرد و منتظر فینال همان شب ماند.

محمد ولوی دانشجوی پزشکی که از بیرجند آمده بود جدای از اینکه در مرتب سازی روبیکا رکوردار بود به داوارن نشان داد که با این وسیله رنگی می‌تواند تابلو‌های زیبایی را به نمایش بگذارد.۴ رأی مثبت داوران او را تا پایان مسابقه نگه داشت.

ژیمناستیک کار ۸ ساله این برنامه؛ زهرا بیرامی از تبریز با حرکات نمایشی و بیان اینکه این کار را دوست دارد، داوران را متقاعد کرد که در مسابقه بماند.

هوتن شکاری مبدع سبک‌های مختلف طناب زنی و رکوردار ایران و جهان با جمله " صبوری میکنم" روی پیراهن خود وارد صحنه شد و نمایشی زیبا و بدون نقص با طناب‌های خود ارائه داد. در پایان کار خود بخش کوچکی از زندگی خود را تعریف کرد که در این ویدئو باهم می‌بینیم:

نتیجه شب دوم
با رأی داوران " هوتن شکاری" به مرحله فینال رفت و دیگر شرکت کننده‌ها منتظر رأی مردم خواهند بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید