فواید فوق‌العاده خوردن خرما در ۱۰ روز

فواید فوق‌العاده خوردن خرما در ۱۰ روز

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان این نکته را ثابت کرد که مصرف خرما در روز سبب رشد باکتری‌های سالم و مفید در روده بزرگ می‌شود.

کد خبر : ۶۸۳۶۷
بازدید : ۱۶۱۶۷
فواید خوردن خورما در ۱۰ روز
فرادید | خرما میوه‌ای شیرین، خوش طعم و خوش خوراک و در ردیف میوه‌هایی قرار می‌گیرد که سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین‌ها بوده که برای تأمین سلامتی بدن بسیار مفید و ضروری می‌باشند. در واقع فواید خرما آنقدر زیاد است که می‌گویند اگر هر روز یک خرما بخورید و یکی از خواص آن را بشمارید، در پایان سال باز هم روز‌ها کم می‌آید و خواص خرما به پایان نمی‌رسد.

خرما را می‌توان هم در انواع دسر و درست کردن غذا‌های مختلف استفاده کرد و هم آن را به تنهایی کنار چای و یا با شیر خورد. در هر دو صورت این میوه لذیذ فواید زیادی برای بدن و ذهن دارد.
در این گزارش نتایج عملکرد بدن را بعد از خوردن ۳ خرما در ۱۰ روز که توسط دانشمندان تأیید شده بیان کردیم:

۱- کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ
خوردن خرما سلامت روده شما را بیمه می‌کند. کمک می‌کند غذا در سیستم گوارشی به آسانی هضم شود و روده بزرگ از شر باکتری‌های مضر نجات پیدا کند و در نتیجه وقتی روده و سیستم گوارشی شما درست کار کند خطر ابتلا به سرطان روده کاهش پیدا می‌کند.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان این نکته را ثابت کرد که مصرف خرما در روز سبب رشد باکتری‌های سالم و مفید در روده بزرگ می‌شود.

۲- انرژی شما زیاد و طولانی خواهد شد
خرما حاوی قند‌های طبیعی، گلوکز، فروکتوز، ساکارز است که بدن برای تأمین انرژی به آن‌ها نیاز دارد و برخلاف مواد انرژی زا مصنوعی مثل اواع نوشابه‌ها و آب میوه‌های غیر طبیعی، خرما مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین‌ها و از همه مهم‌تر آنتی اکسیدان دارد.
فواید خوردن خورما در ۱۰ روز

۳- سلامت گوارش شما بهبود خواهد یافت
اگر می‌خواهید همه موادی که می‌خورید به خوبی و در شرایطی عالی در سیستم گوارشی شما حرکت کنند و مواد لازم بدن را تامین کند، خرما این کار را برای شما سریعتر و بهتر خواهد کرد. در هر فنجان خرما، ۱۲ گرم فیبر وجود دارد که ۴۸ درصد نیاز شما به آن را تأمین می‌کند. همان طور که میدانید فیبر یکی از فاکتور‌های مهم در هضم غذا و سلامت سیستم گوارشی انسان است.

فیبر فعل و انفعالات روده را منظم می‌کند و مانع از یبوست می‌شود. مجله تغذیه بریتانیا مقاله‌ای را در این رابطه منتشر کرد که مصرف ۷ خرما در ۲۱ روز هضم غذا در بدن را بسیار عالی می‌کند.
بیشتر بخوانید: خرما را فراموش نکنید
۴- ذهن و فکر شما باز می‌شود (نسبت به اطراف خود دقیق‌تر می‌شوید) خرما دارای ویتامین B۶ است که عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و ترشح سروتونین و نوراپی نفرین را تنظیم می‌کند. سروتونین در تنظیم خلق و خوی فرد بسیار مهم است و نوراپی نفرین هم استرس شما را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد کمبود ویتامین B۶ ارتباط مستقیمی با افسردگی دارد.
پس اگر می‌خواهید مغز شما از استرس و افسزدگی خالی باشد و خلق و خویی شاد داشته باشید خرما در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
فواید خوردن خورما در ۱۰ روز

۵- درمان هموروئید
بیماری بواسیر با نام علمی هموروئید به صورت تورم و التهاب مویرگ‌های موجود در خروجی دستگاه گوارش یعنی مقعد بروز می‌کند. مویرگ‌های بخش انتهایی دستگاه گوارش که موظف به مراقبت از کانال مقعد هستند، در هنگام دفع مدفوع خشک دچار کشش و ملتهب خواهند شد.

برای درمان این بیماری پزشکان رژیم غذایی فیبر دار را توصیه می‌کنند که همان طور که اشاره شد خرما مقادیر زیادی فیبر دارد و خوردن روزانه ۳ خرما این مشکل را حل خواهد کرد.

۶- بهبود سیستم قلب و عروق
اگر فردی به بیماری‌های قلبی مبتلا شود شاید سال‌ها در مان آن زمان ببرد و گاهی هیچ وقت درمان نمی‌شود. اما اگر از همان ابتدا فرد خوردن مواد غذایی پتاسیم دار مثل خرما را جز رژیم غذایی ثابت خود به شمار بیاورد هرگز دچار انواع بیماری‌های قلبی و عروقی نمی‌شود.

پتاسیم باعث کاهش چربی بد بدن (LDL) می‌شود. در نتیجه خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی به طور چشمگیری پایین می‌آید.
منبع: foodprevent
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید