با چه بودجه‌ای ساکن نیاوران شویم؟

کاخ نیاوران فضایی زیبا و رستوران و کافه در فضای باز دارد. از فرهنگسراهای مشهور تهران است که در آن نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تخصصی هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش برگزار می‌شود و روبروی پارک نیاوران در خیابان باهنر قرار دارد. بافت نیاوران عمدتا نوساز است و خانه‌های ویلایی جدید و قدیمی هم در آن زیاد دیده می‌شود.

کد خبر : ۶۸۴۴۰
بازدید : ۱۰۰۲۳

نیاوران به یمن قرار گرفتن در دامنه جنوبی کوه‌‌های البرز از قدیم منطقه‌ای خوش ‌‌آب و هوا و حاصلخیز بوده و کشاورزان را به خود جذب می‌کرده است. امروز هم از دلایل مهم توسعه‌یافتگی و باامکانات بودن محله، همین آب و هوا است. بافت کنونی این محله را باید مدیون ساخت‌وسازهای ناصرالدین شاه دانست. او اراضی و بناهای واقع در شمال کاخ نیاوران فعلی را خرید، آنها را تخریب و محله‌ای جدید را پی‌زیری کرد. واقع در منطقه یک شهرداری، نیاوران از مناطق اعیان‌نشین یا به تعبیری «مرفه‌نشین‌ترین محله تهران» محسوب می‌شود.

بنابراین خرید آپارتمان در نیاوران مختص قشر مرفه و طبقه متوسط رو به بالا است. البته به گفته یک مشاور املاک در این محله، افرادی هم هستند که حاضرند تمام دارایی خود را صرف خرید یک آپارتمان کوچک یا حتی سوئیت در نیاوران کنند.

دسترسی و موقعیت جغرافیایی

نیاوران در ناحیه 4 شهرداری منطقه یک قرار دارد و از شمال به ارتفاعات جمال‌آباد و شمال اردوگاه باهنر، از جنوب به خیابان شهید باهنر و خیابان شهید پورابتهاج، از شرق به خیابان شهید زینعلی و خیابان خداوردی و از غرب به مسیل جمشیدیه منتهی می‌شود. این محله در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و اتوبان صدر و خیابان پاسداران راه‌های دسترسی به آن با خودروی شخصی هستند. نیاوران ایستگاه مترو و ایستگاه بی آر تی ندارد اما تاکسی‌های گذری و خطی در محله فعال هستند.

در کل برای کسانی که در نقاط مرکزی شهر شاغل هستند سکونت در این محله عموما به معنی عبور از مسافت‌های پرترافیک و طاقت‌فرساست. البته ایستگاه مترو در نزدیکی این محله در دسترس اهالی است. از خیابان باهنر با یک تاکسی مستقیم می‌توان به ایستگاه مترو تجریش رسید. خطوط اتوبوسرانی خط میدان تجریش- دارآباد و بلوار صبا ازگل-میدان قدس نیز از ایستگاه نیاوران می‌گذرند. تاکسی‌های نیاوران در میدان تجریش و ایستگاه متروی نوبنیاد حضور دارند.

بافت و فضای محلی

نیاوران از محله‌های قدیمی شهر است و پر از باغ و قنات. از مزایای مهم خرید آپارتمان در نیاوران سرسبزی چشم‌گیر این محله است که در بدو ورود توجه را جلب می‌کند. پارک نیاوران از فضاهای سبز برجسته این محله است که 6000 هکتار مساحت دارد. این پارک در ابتدای خیابان باهنر قرار گرفته، چندین طبقه و دو ورودی دارد. یکی در شمال و دیگری در جنوب خیابان پاسداران. کاخ نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، تکیه نیاوران و ... به این محله شاخصه تاریخی و گردشگری بخشیده است.

کاخ نیاوران فضایی زیبا و رستوران و کافه در فضای باز دارد. از فرهنگسراهای مشهور تهران است که در آن نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تخصصی هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش برگزار می‌شود و روبروی پارک نیاوران در خیابان باهنر قرار دارد. بافت نیاوران عمدتا نوساز است و خانه‌های ویلایی جدید و قدیمی هم در آن زیاد دیده می‌شود.

نرخ مسکن در نیاوران

برای خرید یک آپارتمان نوساز در نیاوران حداقل متری 22 تا 25 میلیون تومان بودجه لازم است. البته این قیمت برای واحدهای لوکس و واقع در بهترین نقاط محله به متری بیش از 40 میلیون تومان هم می‎‌رسد. برای مثال آپارتمان 150 متری کلیدنخورده و نوساز، با سه اتاق خواب، به قیمت متری 45 میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان سالن نشیمن بزرگ، متریال از برندهای معتبر، آشپرخانه فول فرنیش و مشاعات با امکانات کامل دارد. در ضمن هر اتاق بالکن مجزا و ویوی عالی دارد. برای آگهی از قیمت خرید آپارتمان در نیاوران به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید تا بتوانید واحدهای مورد نظر خود را بر طبق قدمت بنا، تعداد اتاق، متراژ، قیمت و ... مورد بررسی قرار دهید.

منبع: ویرلن

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید