سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان در ژنو

سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان در ژنو

سوپرکار جدید بوگاتی از موتوری شانزده سیلندر با حجم هشت لیتر نیرو میگیرد که قدرتش ۱۵۰۰ اسب بخار است.

کد خبر : ۶۸۷۱۷
بازدید : ۴۱۰۰۸
ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
تنها یک دستگاه از بوگاتی جدید ساخته می‌شود

بوگاتی گران‌ترین ماشین جهان
بوگاتی به مناسبت صد و دهمین سال تاسیس خود، مدل جدیدش که گران‌ترین ماشین نو در جهان است را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. از بوگاتی 'لاواتوق نوار' (La Voiture Noire)، که به زبان فرانسه به معنی 'ماشین سیاه' است، تنها یک دستگاه ساخته می‌شود. این ماشین به سفارش یک مشتری ناشناس ساخته شده و قیمتش با احتساب مالیات ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو (حدود ۱۹ میلیون دلار) برآورد شده است.

سوپرکار جدید بوگاتی از موتوری شانزده سیلندر با حجم هشت لیتر نیرو میگیرد که قدرتش ۱۵۰۰ اسب بخار است.

ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
مدل جدید بوگاتی موتوری شانزده سیلندر با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار دارد

ظاهر ماشین از بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک الهام گرفته که از مهمترین ماشین‌هایی است که بین دو جنگ جهانی ساخته شد. تایپ ۵۷ آتلانتیک را ژان بوگاتی، پسر موسس کارخانه طراحی کرده بود و تنها چهار دستگاه از آن ساخته شد. از سرنوشت یکی از آن‌ها که، به خاطر رنگ سیاهش به لاواتوق نوار مشهور بود، اطلاعی در دست نیست.

سه ماشین دیگر از گران‌ترین ماشین‌های کلاسیک جهان است که قیمتشان حدود پنجاه میلیون دلار برآورد می‌شود. نام بوگاتی در اوایل قرن بیست و یکم به خاطر ساخت سریع‌ترین ماشین جهان مشهور شد. اما با ساخت ماشین‌هایی که در سال‌های بعد رکورد سرعت بوگاتی را به چالش کشیدند، این کارخانه فرانسوی حالا علاوه بر سرعت و قدرت بر لوکس بودن و خاص بودن ماشین‌هایش تمرکز کرده است.
ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
کونیگزگ می‌گوید مدل جدیدش می‌تواند به سرعتی بیش از ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد

سوئد پرچم‌دار سرعت
رقابت برای ساخت سریع‌ترین ماشین جهان پایان ندارد. پس از بوگاتی، هنسی، خودروساز آمریکایی برای مدتی رکورددار بود و حالا آستون مارتین با سوپرکار جدیدش ادعای ساخت سریع‌ترین ماشین جهان را دارد. اما فعلا رکورد سریع‌ترین ماشین جهان در دست یک خودروساز کوچک به نام کونیگزگ است.

این کارخانه سوئدی که دو سال پیش رکورد ۴۴۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد می‌گوید با مدل جدیدش می‌تواند این رکورد را بهتر کند. کریستین وان کونیگزگ، مدیر کارخانه می‌گوید بدون حمایت پدرش نمی‌توانست در ۲۲ سالگی این خودروسازی را تاسیس کند و به پاس این حمایت، نام او را برای مدل جدیدش انتخاب کرده است.

کونیگزگ یسکو (Jesko) موتوری هشت سیلندر دارد که در صورتی که از سوخت اتانول در ماشین استفاده شود، قدرتش به ۱۶۰۰ اسب بخار می‌رسد.

نیروی موتور از طریق جعبه دنده‌ای ۹ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود که هفت کلاچ دارد و با سیستم هوشمندی همیشه مناسب‌ترین دنده را برای انتقال نیرو انتخاب می‌کند.

کونینگزگ می‌گوید یسکو می‌تواند به سرعتی بالاتر از ۴۸۳ کیلومتر (۳۰۰ مایل) در ساعت دست پیدا کند. تنها ۱۲۵ دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد و قیمت آن سه میلیون دلار است.

ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
تنها ۵۰۰ دستگاه از آستون مارتین ۰۰۳ تولید خواهد شد

آینده آستون مارتین
آستون مارتین مجموعه‌ای از مدل‌های آینده خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این کارخانه با همکاری تیم فرمول یک ردبول در سه سال آینده ماشین‌هایی را به بازار عرضه خواهد کرد که قوی‌ترین مدل‌های فراری، مک‌لارن و پورشه را به چالش می‌کشد.

آستون مارتین والکری، اولین مدل از این سری محصولات آستون مارتین است که دو سال پیش رونمایی شد و تولید آن با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار (حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) از امسال آغاز می‌شود.

کارخانه انگلیسی هفته گذشته از کانسپت تازه‌ای به نام AM-RB ۰۰۳ رونمایی کرد. مارک رایخمن، مدیر طراحی آستون مارتین در توصیف این ماشین می‌گوید: "اگر والکری بهترین بهترین‌ها باشد، ۰۰۳ بهترین با قیمت یک میلیون پوند است. "

۰۰۳ موتور شش سیلندر هیبرید دارد که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند آستون مارتین می‌گوید ماشینی که به ژنو آورده تقریبا ۹۰ درصد شبیه به محصولی است که به مشتری تحویل داده خواهد شد. تولید ۰۰۳ از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و تنها ۵۰۰ دستگاه از این ماشین ساخته می‌شود.
ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
پیش‌بینی می‌شود موتور آستون مارتین ونکوییش بیش از ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند

محصول دیگری که آستون مارتین در فرم یک کانسپت معرفی کرد هم موتور وسط است. ونکوییش ویژن (Vanuqish Vision) پیشنهاد ارزان‌تر آستون مارتین به علاقه‌مندان به سرعت است که از سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد.

این ماشین با مدل‌هایی نظیر فراری ۴۸۸ و مک‌لارن ۷۲۰ اس رقابت می‌کند و قیمتی حدود ۲۵۰ هزار پوند (حدود ۳۲۵ هزار دلار) خواهد داشت. آستون مارتین دو سال است که روی این پروژه کار می‌کند و قرار است ماشین را به موتور شش سیلندر جدیدش مجهز کند.

اطلاعات فنی زیادی درباره ونکوییش منتشر نشده، اما انتظار می‌رود بیش از ۷۰۰ اسب بخار نیرو داشته باشد. آستون مارتین می‌گوید این ماشین را فقط برای رانندگی در پیست نساخته و می‌توان با آن به راحتی در شهر رانندگی کرد.

ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان تولید اولین شاسی‌بلند الکتریکی آستون مارتین در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود

تولید اولین شاسی‌بلند الکتریکی آستون مارتین در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود
محصول جدید دیگری که آستون مارتین در ژنو نمایش داد، کانسپتی از اولین مدل لوکس لاگوندا بود.لاگوندا قرار است از سال ۲۰۲۲ ماشین‌های الکتریکی لوکس به بازار عرضه کند و اولین مدل که براساس این کانسپت ساخته می‌شود یک شاسی‌بلند خواهد بود.

لاگوندا آل‌ترین (All Train) اگر چه از نظر لوکس بودن همتراز شاسی‌بلند‌های بنتلی و رولرزرویس است، اما آستون مارتین اصرار دارد که با این ماشین به دنبال خریداران متفاوتی است.

اندی پالمر، مدیر آستون مارتین می‌گوید این شاسی‌بلند را برای کارآفرینان و مدیران جوان ثروتمندی ساخته که تا الان تنها امکان خرید محصولات تسلا را داشتند. خبر‌های خوش آستون مارتین در ژنو با اخبار بد درباره اوضاع مالی این شرکت همزمان بود.

ارزش سهام این شرکت در ماه گذشته پس از انتشار صورت‌های مالی بیست درصد کاهش یافت و سرمایه‌گذاران نسبت به آینده آستون مارتین بدبین شده‌اند. اما مدیر شرکت می‌گوید آستون مارتین در حال سرمایه‌گذاری در آینده این کارخانه است و با مدل‌های جدید موفقیت این شرکت در بلندمدت تضمین شده است.

ژنو میزبان سریع‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های جهان
موتور الکتریکی پینین‌فارینا باتیستا ۱۹۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

قوی‌ترین ایتالیایی
امضای استودیوی طراحی ایتالیایی پینین‌فارینا تاکنون بر مدل‌های بسیار مشهوری از لامبورگینی، فراری و آلفارومئو دیده می‌شد. اما پس از اینکه ماهیندرا، خودروساز هندی این استودیو را خرید، پینین‌فارینا با هدف ساخت ماشین‌های الکتریکی شرکتی جدید تاسیس کرد. این شرکت اولین محصول خود را هفته گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

باتیستا یک سوپرکار الکتریکی است که پینین‌فارینا می‌گوید قوی‌ترین ماشینی است که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است. موتور الکتریکی باتیستا ۱۹۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. به گفته کارخانه حداکثر سرعت ماشین ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومترش زیر دو ثانیه است. باتیستا با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند. تنها ۱۵۰ دستگاه از باتیستا ساخته خواهد شد و قیمت ماشین دو میلیون یورو (حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.)
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید