یوسف آباد را دست کم نگیرید

یوسف آباد را دست کم نگیرید

این محدوده حالا جزو منطقه 6 شهرداری پایتخت محسوب می‌شود که از شمال به اتوبان شهید همت و محدوده ونک، از جنوب به میدان جهاد یا همان خیابان دکتر فاطمی، از غرب به بزرگراه کردستان و از شرق به عباس آباد و خیابان ولیعصر منتهی می‌شود.

کد خبر : ۶۸۸۶۵
بازدید : ۱۴۴۹۰

یوسف آباد را دست کم نگیرید

یوسف آباد محله‌ای است که از نظر موقعیت جغرافیایی جزو مناطق نسبتا مرکزی به شمار می‌رود؛ اما در مقایسه با همسایگان خود گران‌قیمت است. عده‌ای اینجا را اصیل‌ترین، قدیمی‌ترین و در عین حال یکی از مدرن‌ترین محله‌های شهر تهران می‌دانند. قدممت آن بازمی‌گردد به دوران قاجاریه؛ زمانی که میرزا یوسف مستوفی الممالک بر آن شد دارالخلافه ناصری را در یوسف آباد بنا نهد.

این محدوده حالا جزو منطقه 6 شهرداری پایتخت محسوب می‌شود که از شمال به اتوبان شهید همت و محدوده ونک، از جنوب به میدان جهاد یا همان خیابان دکتر فاطمی، از غرب به بزرگراه کردستان و از شرق به عباس آباد و خیابان ولیعصر منتهی می‌شود. اقامت در یوسف آباد برای کارمندان، دانشجویان و مجردها گزینه بسیار ایده‌آلی است. البته به رغم کمبود فضای سبز، به دلیل پیدا شدن خانه‌های ویلایی بسیار در این محله، بازنشسته‌ها هم می‌توانند به سکونت در یوسف آباد فکر کنند.

خب، حالا که فهمیدیم یوسف آباد کجاست، بهتر است به سراغ امکانات ویژه این محله برویم. اولین مزیت، همسایگی با پارک ساعی و پارک لاله است که به یمن این همسایگی، آب و هوای فوق‌العاده‌ای عاید ساکنین محله خواهد شد. همچنین وجود سینما گلریز، پارک شفق، شهر کتاب فرهنگ، مجتمع تجاری رز و پاساژ هنر و فرهنگ تقریبا تمامی نیازهای اهالی یوسف آباد را برآورده می‌سازد.

از دیگر امکانات این منطقه، می‌توان به دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد. به دلیل قرار گرفتن بخش‌هایی از یوسف آباد در طرح ترافیک، ممکن است نگران رفت و آمد باشید اما از این نظر باید بگوییم خیالتان حسابی راحت باشد؛ حتی اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید بی آر تی‌های تجریش-راه آهن، متروی میدان جهاد و تاکسی‌های داخلی یوسف آباد از جمله وسایل حمل و نقل عمومی این محله به شمار می‌آید. از دیگر مزیت‌های خرید خانه و آپارتمان در یوسف آباد قیمت‌های متنوع خانه‌های اینجا است؛ همچنین متراژهای مختلف آپارتمان‌ها.

یوسف آباد چند خیابان اصلی دارد مانند مستوفی، سید جمال الدین اسدآبادی، شهید جمال آرا، مهرام، بیستون، چهلستون، کاج شمالی و ابن سینا. از میان این چند خیابان، جمال الدین اسدآبادی به علت مرکزیت و نزدیکی با امکانات تجاری، رفاهی و درمانی محله، از سایرین شلوغ‌تر است. با این وجود نمی‌توان با قطعیت گفت کدام خیابان گران‌ترین و کدام، ارزان‌ترین آپارتمان‌ها را دارا است؛ اما آنطور که از آگهی‌های سایت دیوار پیداست میدان سلماس از سایر نقاط قیمت کمتری دارد.

در مقابل خیابان 29 یوسف آباد کمی بیشتر از دیگر محله‌ها ارزش‌گذاری می‌شود. اما اگر می‌خواهید دقیق‌تر از قیمت‌ها مطلع شوید، به سایت دیوار بروید. اگر قصد خرید ندارید، به قسمت رهن و اجاره مراجعه کنید. برای مثال در این سایت 130 متر آپارتمان نوساز، سه خوابه با امکاناتی مثل لابی و سرایدار با 250 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه، دو میلیون و 500 هزار تومان اجاره آگهی شده است.

در مورد دیگری آپارتمانی 108 متری با دو اتاق خواب و یک سال سن ساخت و فول امکانات 270 میلیون تومان رهن کامل می‌خواهد. البته در میان آگهی‌ها نیز آپارتمان‌های متراژ پایین و کم ‌قیمت‌تر نیز به چشم می‌خورد. برای مثال در بخش رهن و اجاره آپارتمان در یوسف آباد ، 50 متر آپارتمان با 10 سال سن ساخت و نمای سنگ با ودیعه‌ای 70 میلیون تومانی و اجاره‌ای 1 میلیون تومانی در هر ماه، آگهی شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید