چگونه بفهمم دروغ می‌گوید؟

چگونه بفهمم دروغ می‌گوید؟

چطور باید علف‌های هرز ناراستی را تشخیص دهیم؟ یا شاید بهتر باشد بپرسیم چطور باید دروغ مودبانه، دروغ سپید، دروغ‌هایی که چندان مضر نیستند را از دروغ‌هایی که ممکن است با سرنوشتمان بازی کنند، تمیز دهیم؟

کد خبر : ۶۸۹۳۶
بازدید : ۱۸۹۰۶۸
چگونه بفهمم دروغ می‌گوید؟
فرادید | آیا شریک عاطفی تان به شما دروغ می‌گوید؟ کارشناسان زبان بدن پرده از ۵ علامت هشدار دهنده برداشته اند که می‌توانید با کمک آن‌ها حقیقت را دریابید.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، دروغ گویی و فریبکاری ویژگی‌های متداول تعاملات روزمره‌ی انسانی هستند و یک فرد معمولی هر روز می‌تواند تا ۲۰۰ دروغ را در محیط‌های کاری بشوند.

در روابط عاشقانه نیز دروغ گویی رواج دارد. سه چهارم زوج‌های بریتانیایی قبول دارند که به شرکای عاطفی خود دروغ می‌گویند و به نظر می‌رسد احتمال اینکه توسط یکی از نزدیکترین افراد به خودتان فریب بخورید بسیار زیاد است.

چطور باید علف‌های هرز ناراستی را تشخیص دهیم؟ یا شاید بهتر باشد بپرسیم چطور باید دروغ مودبانه، دروغ سپید، دروغ‌هایی که چندان مضر نیستند را از دروغ‌هایی که ممکن است با سرنوشتمان بازی کنند، تمیز دهیم؟

کارشناس زبان بدن، روبرت فیپس، با همراهی گروسونور کازینوس، اخیرا کمپینی را راه اندازی کرده و در آن ۵ حالت غیر ارادی و ظریف چهره micro-expressions و نشانه‌هایی که باید به دقت به آن‌ها توجه کنید تا بفهمید آیا طرف در حال دروغ گفتن است یا نه، معرفی کرده است.

این نوشته را به دقت بخوانید تا خطر فریب خوردن را کاهش دهید:
چگونه بفهمم دروغ می‌گوید؟

حالات غیرارادای و ظریف چهره
حالات غیرارادی و ظریف چهره بهترین نشانگان تشخیص دروغ گویی است. این حالات به صورت ناخودآگاه اتفاق می‌افتد و فرد هیچ اختیاری برای کنترل یا متوقف کردن آن‌ها ندارد.

این تغییرات در کسری از ثانیه و درست هنگامی رخ می‌دهد که فرد خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه در تلاش برای مخفی کردن یا سرکوب احساسی است که قبل از دروغ گفتن در او ایجاد می‌شود. تا ۸۰ درصد از ارتباطات ما از طریق زبان بدن رخ می‌دهد.

حرکت چشم
به یاد دارید که قدیمی‌ها می‌گفتند «اگر فردی در هنگام صحبت کردن در چشمان شما نگاه نمی‌کند بدانید چیزی را از شما مخفی می‌کند»؟ این جمله هنوز هم درست است.

دروغ گو‌ها به طور متناوت به شما و به اطراف نگاه می‌کنند و خیره شدن به چشم‌ها بهترین روش برای فهم این مسئله است که فرد در حال دروغ گویی است یا خیر.

اغلب افراد برای به یاد آوردن یک خاطره‌ی تصویری به سمت چپ خود خیره می‌شوند. بنابراین، اگر بنا باشد چیزی را که دیده اند، به خاطر بیاورند به سمت چپ نگاه می‌کنند. اما اگر چشمهایشان به سمت بالا و سپس چپ حرکت کند، یعنی تلاش می‌کنند چیزی را مخفی می‌کنند و احساس گناه ناشی از این فریبکاری باعث می‌شود چشم هایشان چنین حالتی را به خود بگیرد.

حرکت دست‌ها
فردی که دروغ می‌گوید، حرکات دستانش بیشتر می‌شود، اما این حرکات با آن چه که می‌گوید همخوانی ندارد. همانطور که مغز محاسبه می‌کند، دست‌ها به هر طرف پرتاب می‌شوند تا فواصل خالی را پر کنند.
چگونه بفهمم دروغ می‌گوید؟

رو نکردن کف دست، مشت فشرده، یا دست‌هایی که از دید مخفی می‌مانند، واضح‌ترین نشانه‌های دروغ گویی و مخفی کاری هستند.
یکی از نشانه‌های عصبی بودن و اضطراب داشتن این است که فرد به شکل دیوانه واری با دستان خود ضرب می‌گیرد و حالتی بی قرار را از خود به نمایش می‌گذارد.

میزان پلک زدن
بهترین راه برای تشخیص یک دروغ گو نگاه کردن مستقیم به چشم‌های اوست. وقتی که فرد در حال دروغ گفتن است میزان پلک زدن در او کاهش می‌یابد و بلافاصله بعد از اتمام داستان سرعت پلک زدن در او ۸ برابر بیشتر از زمان‌های معمولی می‌شود.

یک دروغ گوی باتجربه ممکن است هنگام دروغ گفتن با شما تماس چشمی برقرار کند، اما کسی که از مخفی نگه داشتن حقیقت یا دروغ گفتن احساس خوبی پیدا نمی‌کند، موقع دروغ گفتن به سرعت پلک می‌زند.

حرکت پا و ساق پا
سرعت حرکت پا و ساق پا هنگام دروغ گویی افزایش می‌یابد، زیرا فرد سعی می‌کند انررژی منفی و استرس ناشی از دروغ گویی را آزاد کند.

در لحظه‌ای که فرد احساس نا امنی پیدا می‌کند، پا‌ها تمایل به نزدیک‌تر شدن به هم پیدا می‌کنند. حرکت تناوبی انداختن پا‌ها روی هم و برداشتن پا‌ها از روی هم، بلند کردن پاشنه و گذاشتن آن روی زمین، انداختن یکی از پا‌ها پشت مچ پای دیگر، همه در هنگام دروغ گفتن رخ می‌دهد و یکی از نشانه‌هایی است که می‌گوید فرد احساس راحتی ندارد.

در هنگام دروغ گفتن، فرد فریبکار مدام نگران گیر افتادن و بر ملا شدن دروغش است، همین باعث می‌شود که مچ ها دچار لرزش شوند و به صورت مکرر به اطراف حرکت کنند.

منبع: دیلی میل
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید