وضعیت سیل‌زدگان خوزستان چطور است؟

وی اضافه کرد: حجم سیل هم کمتر شده و آب در بیشتر مناطق پایین آمده است. با مدیریت خروجی آب از پشت سدها، میزان حجم آب در رودخانه‌ها کمتر شده و به دنبال آن سطح سیلاب نیز کاهش یافته است.

کد خبر : ۶۹۴۲۰
بازدید : ۹۷۲۴
همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به این سوال گفت:: درحال حاضر ۹۲ اردوگاه در سطح استان فعال است و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در اردوگاه ساکن هستند. اقلام اولیه نظیر چادر، آب آشامیدنی، مواد غذایی و نیاز‌های بهداشتی و درمانی سیل‌زدگان نیز تأمین شده است. از طرفی مردم در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

گروه سیاسی: وی اضافه کرد: حجم سیل هم کمتر شده و آب در بیشتر مناطق پایین آمده است. با مدیریت خروجی آب از پشت سدها، میزان حجم آب در رودخانه‌ها کمتر شده و به دنبال آن سطح سیلاب نیز کاهش یافته است. ما در مجلس نیز به دنبال تهیه طرح دو فوریتی برای کمک به سیل‌زدگان هستیم.
از مهمترین نکات این طرح دادن اجازه‌های به دولت برای برداشت از بودجه سنواتی و صندوق توسعه ملی در چارچوب این طرح دو فوریتی برای جبران خسارت سیل‌زدگان است.

سیل اخیر نتیجه تغییرات اقلیمی است و مطابق با پیش‌بینی‌ها این تغییرات منجر به خشک‌تر شدن فلات ایران خواهد شد. در این مقطع زمانی وظیفه دولت است تا وزارت نیرو را مکلف کند تا در مسائل مربوط با آب از نظر کارشناسان بهره بگیرد.
منبع: سازندگی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید