ماجرای حذف بنیامین از آنتن

ماجرای حذف بنیامین از آنتن

بعد از حذف ناگهانی این برنامه از کنداکتور شبکه سه و همزمان با اوج‌گیری گمانه‌زنی و انتشار تحلیل‌های رسانه‌ای درباره این اتفاق همه بازو‌های اطلاع‌رسانی رسمی سازمان، سیاست سکوت در پیش گرفتند تا مزاحم حاشیه‌سازی‌ها نشوند!

کد خبر : ۶۹۸۰۳
بازدید : ۷۰۵۱
ماجرای حذف بنیامین از آنتن
دست‌کم چهار سال است که تلویزیون یکسره روی دست‌انداز حاشیه‌ها حرکت می‌کند. مجموعه عظیم صداوسیما که هر سال چند هزار میلیارد تومان می‌بلعد، همچنان رسانه محبوب و دست اول ایرانیان در سرگرمی‌سازی نیست و انتقاد‌های بسیار زیاد و روزافزونی را در کارنامه نه‌چندان قابل قبولش داشته است.

بعد از ماجرا‌های مدیریت شبکه سوم سیما برای حذف عادل فردوسی‌پور و برنامه محبوبش و ماجرای مربوط به دستکاری آرای مردمی برای بی‌مخاطب نشان دادن برنامه نود، حالا نوبت به چهره مشهور دیگری به نام بنیامین بهادری رسیده است. این خواننده که حدود ۱۰ سال پیش مخاطبان فراوانی داشت، قرار بود مجری برنامه ویژه افطار در شبکه سه شود که البته با حاشیه‌ها و انتقاد‌های پیش‌آمده، این اتفاق نیفتاد. در حالی که همه می‌دانند هرکسی جلو دوربین تلویزیون می‌رود، باید هفت‌خوان رستم را بگذراند تا تایید شود، این‌بار در حالی که حضور بهادری در برنامه «ماه ماه» قطعی و رسانه‌ای هم شده بود، گویا ناگهان سیدمرتضی میرباقری معاون سیما روز بعد از توقیف برنامه، گفته است که نداشتن تجربه اجرای تلویزیونی و متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده و سلبریتی در قامت مجری ویژه برنامه افطار از جمله دلایل مخالفت با بنیامین بهادری و توقیف پخش برنامه‌اش بوده است.

فارغ از اصل ماجرا و اینکه دلیل واقعی منتفی شدن ناگهانی حضور بنیامین بهادری در قاب رمضانی سیما برای اجرای برنامه تلویزیونی «ماه ماه» چه بوده‌است، توجه به یک وجه اشتراک اساسی میان این حاشیه تازه با حواشی جنجالی صداوسیما در چندماه اخیر که اتفاقا لطمه‌هایی را نیز به اعتبار رسانه ملی تحمیل کرده است، خالی از لطف نیست.
بعد از حذف ناگهانی این برنامه از کنداکتور شبکه سه و همزمان با اوج‌گیری گمانه‌زنی و انتشار تحلیل‌های رسانه‌ای درباره این اتفاق همه بازو‌های اطلاع‌رسانی رسمی سازمان، سیاست سکوت در پیش گرفتند تا مزاحم حاشیه‌سازی‌ها نشوند! در مرور تمام این حاشیه‌ها آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌آید جای خالی موضع‌گیری قاطع متولیان روابط عمومی رسانه ملی است که عرصه را برای گمانه‌زنی‌ها و دامن‌زدن به حواشی تنگ کند.

جالب اینکه در چند سال اخیر سازوکار اطلاع‌رسانی رسمی رسانه ملی به چند شاخه تقسیم شده و در حال‌حاضر خبررسانی و شفاف‌سازی درباره تحولات مرتبط با هر یک از برنامه‌های تلویزیون چهار متولی دارد که حتی در مواردی اجازه اظهارنظر درباره برنامه را به تهیه‌کننده هم نمی‌دهند؛ «روابط‌عمومی برنامه»، «روابط‌عمومی شبکه»، «روابط عمومی معاونت سیما» و «روابط‌عمومی رسانه ملی»!
در همین نمونه اخیر، همان‌طور که اشاره شد، خبر مربوط به برنامه «ماه‌ماه» با اجرای بنیامین بهادری که پیش‌تر در نشست رسمی حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، دبیر شورای معارف برای معرفی برنامه‌های رمضانی تلویزیون هیچ اشاره‌ای به آن نشده بود، اولین‌بار از سوی «روابط‌عمومی رسانه ملی» برای رسانه‌ها مخابره شد و این در حالی بود که در خبر ارسالی از سوی «روابط‌عمومی معاونت سیما» برای معرفی برنامه‌های رمضان ۹۸ هم نام و نشانی از این برنامه نبود!

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید