آمریکایی ها می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!

آمریکایی ها می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!

افسران اطلاعات کرد پذیرفته‌اند که ام سیاف به آن‌ها کمک کرده و تصویر واضحی از خانواده بغدادی و افرادی که اطراف او هستند، به آن‌ها داده است. کلونی، که وکیل زنان و دختران ایزدی است که در خانه ام سیاف نگهداری می‌شدند، خطاب به جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره خشونت جنسی در جنگ گفت: زنان ایزدی توسط مردان داعش مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. او افزود مولر «مدت ۱۸ ماه در شرایطی غیرانسانی اسیر بود و در طی این مدت، رهبر گروه شبه‌نظامی داعش، البغدادی، مکررا به او تجاوز کرده است.»

کد خبر : ۷۰۳۷۳
بازدید : ۱۰۱۰۶
آمریکایی می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!
فرادید | زنی که شبکه بردگان جنسی داعش را اداره می‌کرد، اطلاعات دقیقی درباره ابوبکر البغدادی در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) گذاشته بود.

نسرین اسد ابراهیم، معروف به ام سیاف، به آژانس اطلاعات و نیرو‌های کرد در ردیابی این تروریست کمک کرده و نشانی محل خانه‌های امن و مخفی‌گاه‌های او در موصل را به آن‌ها داده بود.

ام سیاف همچنین پیش‌بینی کرده بود که البغدادی در عراق است، زیرا عراق را از سوریه امن‌تر می‌داند.

این زن ۲۹ ساله درما مه مه ۲۰۱۵ و در حمله نیرو‌های ویژه آمریکایی به شهر سوری دیرالزور که توسط داعش اداره می‌شد، دستگیر شد. شوهر او، ابوسیاف، در این حمله کشته شد.

کارشناسان ارشد وزرات دفاع آمریکا گفته اند که ام سیاف در دوران همکاری با افسران آمریکایی، جزئیات دقیقی از اسامی و ارتباطات فرماندهان ارشد داعش را در اختیار آن‌ها گذاشته است.

اما اخیرا افشا شده که این زنِ اصالتا سوری، از طریق شوهرش که یکی از نزدیکان البغدادی بوده و به جلسات داعش دسترسی داشته، اطلاعات دقیقی از این رهبر تروریست در اختیار داشته، و همه را به سیا لو داده است.
آمریکایی می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!

ام سیاف ابتدا از همکاری سرباز زد. اما وقتی یکسال از اسارتش گذشت، همکاری خود را با آمریکایی‌ها شروع کرد. او نقشه‌ها، عکس‌ها و حتی محل دقیق ساختمان محل اقامت البغدادی در عراق را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشت.

افسران کرد مدعی شدند، که ارتش آمریکا - که بعد‌ها اعلام کرد بغدادی به احتمال زیاد در این مکان بوده است - از ترس کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و به خاطر رفت و آمد سنگینی که در منطقه وجود داشت، هرگز این خانه را بمباران نکردند.
آمریکایی می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!

ام سیاف به گاردین گفت: «من به آن‌ها گفتم که او (بغدادی) کجاست. من می‌دانستم، چون این یکی از خانه‌هایی بود، که برایش فراهم شده بود و او خیلی دوست داشت.»

او افزود: «هر چه اطلاعات داشتم در اختیار آمریکایی‌ها گذاشتم.»

این زن جهادی همچنین گفته است که اغلب ویدیو‌های تبلیغاتی بغدادی در خانه آن‌ها ضبط می‌شده است.

«او ویدیو‌ها را در اتاق نشیمن ما در تاجی، مرکز عراق، ضبط می‌کرد. آن‌وقت‌ها همسرم رئیس رسانه‌ای اش بود و البغدادی اغلب با او ملاقات داشت.»

ام سیاف به نیرو‌های کرد و آمریکایی کمک کرد تا خانه امنی را که متعلق به عمه‌اش بود و در اختیار البغدادی قرار گرفته بود، شناسایی کنند.

او به ماموران توضیح داد: «اسمش سعدیه ابراهیم است. او خواهر پدرم است و دو پسرش در داعش جان خود را از دست دادند. او از ابتدا با بغدادی بود و شبکه خانه‌های امن او را اداره می‌کرد.»

ام سیاف گفت، البغدادی اغلب به شهر محل اقامت وی، شداده در سوریه، می‌آمد. شداده همان شهری بود که یک نیروی امدادی آمریکایی به نام کایال مولر در سال ۲۰۱۴ یکماه در آن اسیر شد و یکسال بعد در فوریه ۲۰۱۵ در رقه کشته شد.

ام سیاف به حکم دادگاه اربیل عراق به مرگ محکوم شده است. او هم‌اکنون تحت نظارت نیرو‌های اطلاعات کرد است.

اما وکیل حقوق بشر، و همسر جورج کلونی، امل کلونی، درخواست کرده ام سیاف برای روبرو شدن با عدالت به خاطر جنایاتش، به خصوص جنایاتی که علیه زنان ایزیدی و مولر انجام داده، به آمریکا منتقل شود.
آمریکایی می‌دانستند البغدادی کجا مخفی شده است!

کلونی، که وکیل زنان و دختران ایزدی است که در خانه ام سیاف نگهداری می‌شدند، خطاب به جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره خشونت جنسی در جنگ گفت: زنان ایزدی توسط مردان داعش مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
او افزود مولر «مدت ۱۸ ماه در شرایطی غیرانسانی اسیر بود و در طی این مدت، رهبر گروه شبه‌نظامی داعش، البغدادی، مکررا به او تجاوز کرده است.»

کلونی افزود: «ام سیاف هیچ حمایتی از زنان زندانی نمی‌کرده است. او این زنان را در اتاق حبس می‌کرد و باعث می‌شد آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. او صورت آن‌ها را آرایش می‌کرد تا برای تجاوز "آماده" شوند.»
ام سیاف همه این ادعا‌ها را رد کرده است.

او گفته است: «کار‌های بغدادی هیچ ارتباطی به من نداشت.»

«گاهی فقط چند ساعت می‌آمد، گاهی طولانی‌تر می‌ماند. اینجا فقط یک خانه معمولی بود و من برای او و شوهرم فقط چای می‌آوردم.»

افسران اطلاعات کرد پذیرفته‌اند که ام سیاف به آن‌ها کمک کرده و تصویر واضحی از خانواده بغدادی و افرادی که اطراف او هستند، به آن‌ها داده است. اما می‌گویند او را آزاد نمی‌کنند؛ زیرا نزد داعش باز می‌گردد.

ابو سیاف، همسر ام سیاف، وزیر نفت داعش بود و ۲ میلیون دلار در روز برای این گروه درآمد تولید می‌کرد. بدیهی است، مرگ او ضربه اقتصادی سختی به داعش زد.

منبع: Daily Mail
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید