کاهش قیمت دلار برای چهارمین هفته متوالی

کاهش قیمت دلار برای چهارمین هفته متوالی

هم اکنون دو مقاومت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی و ۱۳ هزار تومانی پیش روی حرکت کاهشی دلار قرار دارد. در هفته جاری سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان و مشخص شدن هدف از ملاقات ایشان بر نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.

کد خبر : ۷۰۴۷۲
بازدید : ۷۵۱۰
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
استقرار بورس در قله جدید
شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه حدود یک درصد رشد کرد و برای نخستین بار در قله ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد استقرار یافت. به این ترتیب دماسنج بورس در سومین هفته متوالی صعودی خود بیش از ۱/ ۱ درصد ارتفاع گرفت.
بورس هفته گذشته را به‌دلیل افزایش تنش‌های تجاری بین پکن و آمریکا، ریزش بهای نفت و فلزات و جنگ تجاری جدید آمریکا با مکزیک منفی آغاز کرد. با این حال در دو روز بعدی و در ضعف تقاضا در بزرگان کالایی، سایر گروه‌های کوچک‌تر مورد استقبال بورس‌بازان قرار گرفتند و همین امر منجر به بازگشت نماگر بازار به مدار صعودی و شتاب بیشتر شاخص کل هموزن شد. در این بین دو گروه خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
ضربه‌گیر افت قیمت سکه
بازار ارز
هفته تماما نزولی دلار
هر دلار آمریکا طی معاملات روز دوشنبه ۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت به قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد. شاخص ارزی کشور برای چهارمین هفته متوالی نزولی بود و این بار بازده منفی ۳/ ۳ را به ثبت رساند که با توجه به فضای نیمه تعطیل افت چشمگیری به حساب می‌آید.
دلار در سه روزی کاری هفته گذشته گارد نزولی خود را حفظ کرد و در برخی ساعات دوشنبه در قیمت‌های پایین‌تر نیز معامله شد. هم اکنون دو مقاومت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی و ۱۳ هزار تومانی پیش روی حرکت کاهشی دلار قرار دارد. در هفته جاری سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان و مشخص شدن هدف از ملاقات ایشان بر نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.
ضربه‌گیر افت قیمت سکه
بازار سکه
حرکت مخالف سکه و دلار در روز آخر
هر سکه طرح جدید روز دوشنبه ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت و به بهای ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به فروش رفت. سکه با اینکه افت هفتگی ۹/ ۱ درصدی را تجربه کرد، اما نتوانست همگام با دلار در تمام روز‌های هفته کاهش یابد.
عمده دلیل عدم تبعیت سکه از نرخ ارز در روز دوشنبه اوج‌گیری بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی بود؛ پارامتری که می‌تواند در هفته جاری نیز بر معاملات این دارایی ارزشمند اثرگذار باشد. دوشنبه بهای اونس طلا با رشد ۱۲ دلاری به سطح ۱۳۱۷ دلار رسید و اثر کاهش ۲/ ۰ درصدی نرخ ارز را روی سکه خنثی کرد. در طول تعطیلات اوج‌گیری فلز زرد ادامه یافت و ساعت ۱۶ روز جمعه به سطح ۱۳۳۵ دلار رسید.
ضربه‌گیر افت قیمت سکه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید