سقف ۱۴ ماهه طلای جهانی

سقف ۱۴ ماهه طلای جهانی

وزارت کار آمریکا اعلام کرد رشد نرخ اشتغال در این کشور در ماه مه بسیار کند شده و میزان رشد دستمزد‌ها کمتر از حد انتظار بوده است. آمار‌های ضعیف بازار کار آمریکا بدتر از حد انتظار بود و این مساله موجب رشد قیمت‌ها در بازار طلا شد.

کد خبر : ۷۰۵۰۸
بازدید : ۷۴۸۶
اونس طلا در طول هفته گذشته جایگاه خود را به‌عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری مستحکم کرد. اونس نزدیک به ۳ درصد ظرف هفته‌ای که گذشت، رشد کرد و در انتهای هفته روی عدد ۱۳۴۰ دلار به کار خود پایان داد. ثبت این عدد به معنای رشد ۷/ ۲ درصدی طلای جهانی طی هفته گذشته بود.
به باور برخی بازیگران بازار‌های جهانی، وضعیت اونس طلا پس از اینکه از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد، به‌طور کلی با تغییرات زیادی مواجه شد. یکی از این تغییرات افزایش ورود خرید‌های فنی به بازار بود که موجب شد سرعت رشد اونس طلا بیشتر شود.

با این حال، مهمترین عاملی که خرید شدید سرمایه‌گذاران را در طول این هفته توجیه می‌کند، قمار سرمایه‌گذاران درخصوص سیاست پولی آتی فدرال رزرو آمریکا است. معامله‌گران به کاهش نرخ بهره هدف آمریکا در ماه‌های آینده اعتقاد دارند. کاهش نرخ بهره بانکی منجر به کاهش ارزش دلار نسبت به سبد ارز‌های شش‌گانه‌ای که نسبت به آن‌ها سنجیده می‌شود، خواهد شد.
عامل دیگری که جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران افزایش داد، انتشار آمار‌های ضعیف از بازار کار آمریکا بود که موجب کاهش ارزش دلار و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره شده است. این عامل زمینه‌ساز آن شد که قیمت طلا روز جمعه با یک درصد جهش خود به بالاترین رقم از آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی (بالاترین قیمت ۱۴ ماهه) برسد. دیگر عامل تقویت قیمت طلا نگرانی‌ها از این مساله بود که جنگ تجاری آمریکا با مکزیک و چین رشد اقتصاد جهانی را کند خواهد ساخت.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد رشد نرخ اشتغال در این کشور در ماه مه بسیار کند شده و میزان رشد دستمزد‌ها کمتر از حد انتظار بوده است. آمار‌های ضعیف بازار کار آمریکا بدتر از حد انتظار بود و این مساله موجب رشد قیمت‌ها در بازار طلا شد.
به‌طور کلی آمار‌های اقتصاد آمریکا بسیار مورد توجه معامله‌گران بازار طلاست و معمولا هر زمان که آمار بدتر از انتظاری از این اقتصاد منتشر می‌شود، میزان خرید طلا با افزایش مواجه می‌شود. همچنین تحلیلگران بسیاری معتقدند احتمال اینکه فدرال رزرو در آینده نزدیک نرخ بهره را کاهش دهد، وجود دارد.
این احتمال نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. کاهش نرخ بهره معمولا موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و افزایش قیمت فلز زرد می‌شود. کند شدن شدید رشد مشاغل آمریکا که باعث افت دلار و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو شد، موجب شد طلا از فرصت به‌دست آمده نهایت استفاده را ببرد.

همچنین در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، با کند شدن شدید رشد مشاغل آمریکا که باعث افت دلار و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو شد، نگرانی‌ها در مورد اینکه تنش‌های تجاری باعث کند شدن اقتصاد جهان شود، قیمت طلا را تقویت کرد.
احتمال کاهش نرخ بهره از سوی کمیته بازار باز آمریکا در انتهای سال جاری میلادی به بالای ۶۰ درصد رسیده است؛ در حالی‌که این احتمال هفته گذشته کمتر از۵۰ درصد بود. طلا از افت شاخص دلار نیز سود زیادی کسب کرد. شاخص دلار به کف سه ماهه خود اصابت کرده است و روز جمعه نزدیک به نیم درصد تضعیف شد.
طلای جهانی سقف ۱۴ ماهه را لمس کرد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید