سفر پانصد میلیونی رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا؟!

سفر پانصد میلیونی رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا؟!

با توجه به زمان ضبط «خندوانه» و برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین مدت زمان اقامت لازم رامبد و نگار پس از تولد فرزندشان در کانادا، می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها حداقل سه ماه در تورنتو اقامت دارند. هزینه سه ماه اقامت در یک آپارتمان معمولی مبله در این شهر، به طور میانگین ماهی سه هزار دلار کاناداست

کد خبر : ۷۰۵۵۱
بازدید : ۲۱۴۸۲
دلیل سفر پانصد میلیونی رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا؟!
سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده است. سفر این زوج که تحت عنوان تلاش برای اکران فیلم قانون مورفی رسانه‌ای شده، کاربران بی‌شماری را به انتقاد و اعتراض واداشته است؛ چراکه فاصله میان این سفر با تولد فرزند نگار و رامبد بسیار کم است و حالا بهانه این سفر مبنی بر این‌که «تصمیم‌گرفتن برن کانادا فیلمشون رو اکران کنن» در ذهن خیلی‌ها بهانه‌ای برای پوشش دلیل اصلی سفر که همان «به‌دنیا آوردن فرزندشان در کشور کانادا» ست، عنوان شده است.
اما جالب است بدانیم این سفر برای رامبد جوان چقدر هزینه داشته است. تخمین احتمالی هزینه سفر این رامبد جوان و نگار جواهریان هم برای مردم خالی از لطف نبوده است.
سفر پانصد میلیونی به کانادا؟!
رکنا نوشت: برای فهمیدن این موضوع، با یکی از مؤسسات مهاجرتی مشهور تماس گرفتیم و درباره هزینه‌های معمول تولد فرزند در شهر «تورنتو» (شهر محل سکونت رامبد) پرسیدیم. اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود؛ پنج هزار دلار کانادا، چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان. هر بلیت اکونومی پرواز تهران - تورنتو و برعکس، بین ۱۲ تا ۶۰ میلیون تومان است که ما میانگین آن را ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفتیم. بلیت‌های بیزنس و فرست کلاس هم هست که طبعاً گران‌ترند؛ بنابراین چهار بلیت پرواز برای رفت و برگشت دو نفر، به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد. طبق اعلام این مؤسسه مهاجرتی، هزینه تولد فرزند در تورنتو بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار کاناداست که حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. ناگفته نماند طبق قوانین کانادا، گردشگرانی که در زمان بارداری به این کشور وارد می‌شوند، مشمول دریافت خدمات بیمه نمی‌شوند.

با توجه به زمان ضبط «خندوانه» و برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین مدت زمان اقامت لازم رامبد و نگار پس از تولد فرزندشان در کانادا، می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها حداقل سه ماه در تورنتو اقامت دارند. هزینه سه ماه اقامت در یک آپارتمان معمولی مبله در این شهر، به طور میانگین ماهی سه هزار دلار کاناداست که در مجموع ۹ هزار دلار یعنی ۹۰ میلیون تومان می‌شود. هزینه خوردوخوراک و حمل‌ونقل یک خانواده دونفره با فرزند در این شهر، ماهی چهار هزار دلار کاناداست؛ با احتساب یک زندگی عادی، نه ولخرج و نه صرفه‌جویانه؛ بنابراین سه ماه اقامت در این شهر برای رامبد ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

خلاصه آن که تولد فرزند این سینماگر در کانادا، برای رامبد در مجموع بین ۴۸۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های بیمارستانی بدون بیمه در این شهر بالاست و در صورتی که به هر دلیلی اقامت بیش از حد معمول لازم باشد، طبعاً به طور چشمگیری هزینه‌ها بیشتر می‌شود.
دلیل سفر پانصد میلیونی رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا؟!

شبکه‌های اجتماعی علیه سفر رامبد جوان
سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا، موج واکنش‌های منفی را در شبکه‌های اجتماعی به سوی مجری «خندوانه» روانه کرده است. از عموم واکنش‌ها این‌طور برمی‌آید که تصمیم رامبد برای تولد فرزندش در کشوری غیر از ایران، تصویری را که او از خود به عنوان یک شخصیت دوستدار ایران در ذهن مردم به وجود آورده، مخدوش کرده است.
کاربری درباره این موضوع نوشته: «طرف از صبح تا شب آواز ایران ایرانش گوش ملت رو کر کرده بود، حالا رفته کانادا بچه‌اش رو به دنیا بیاره!»
کاربری با کنایه به تبلیغات جوان برای اپلیکیشن روبیکا نوشت: «به احترام مردم خوب ایران، ما رفتیم کانادا تا بچه‌مون ایران به دنیا نیاد و شهروند کانادا بشه. تا روبیکا رو نصب کنید ما برگشتیم.»
کاربر دیگری نوشته است: «آقای رامبد جوان تو که همیشه میگی به احترام ایران دست بزنیم، خیلی هم رگ ایرانیت می‌زنه بیرون، چرا می‌خوای بچه‌ات کانادا به دنیا بیاد؟!»
کاربری هم در انتقاد به این موضوع نوشت: «جالبه همون آقایی که هرشب با ۱۰۰ نفر داد می‌زد مردم عزیز ایران ما شما رو خیلی دوست داریم، حاضر نشده بچه‌اش همون گذرنامه‌ای رو داشته باشه که مردم عزیزش دارن.»

کاربری گفته است: «رامبد جوان رفته کانادا سفر و حتما خیلی اتفاقی نگار اونجا وقت زایمانش می‌رسه و بچه‌شون خیلی یهویی و اتفاقی اونجا به دنیا میاد. بعدم میاد این‌جا واسه ما میگه که با همه این بدبختی‌ها و مشکلات خیلللللیییییی حالمون خوبه»، یا: «آره دیگه فقط هم به خاطر اکران فیلمتون رفتین.»، یا: «ایشاالله بعد که فیلم دنیا اومد برمی‌گردین یا شما هم موندنی شدین؟» یا: «رامبد عزیز؛ تولد فیلمتون رو در کانادا تبریک می‌گم» ...
موافقان چه می‌گویند؟
نظرات مخالف هم کم نیستند: «ماشالله مردم ما به همه چی کار دارن، الا به کاری که باید کار داشته باشن. آخه مردم حسابی به شما چه ربطی داره فلانی می‌خواد بچه‌شو کجا به دنیا بیاره؟»، یا: «یه‌جوری می‌گین چرا برای زایمان رفتن کانادا. به شما چه که میخوان کجا بزان جوگیرا؟» یا: «وقتی که خودمون دیگرانو به چیزی دعوت می‌کنیم که بهش هیچ اعتقادی نداریم، پس چه فرقی با امثال رامبد جوان‌ها داریم؟» ...
رامبد و نگار جواهریان از بهترین سلبریتی‌هایی که تا به حال دیدم. در زندگی شخصی مردم سرک نکشیم معصیت دارد.

آقای رامبد جوان هیچ کدوم از این مردم که قضاوت می‌کنند تا به حال یک شبانه روز سر ضبط یک برنامه تلویزیونی نبودن شما خیلی زحمت کشیدین هفتصد قسمت ساختن یک برنامه تلویزیونی با هماهنگی کار خیلی سختیه شما ما مردم و شاد کردین هرشب کلی انرژی می‌گرفتیم الان مردم یادشون رفته خواستم ازتون تشکر کنم و بدونید ما همه نیستیم که دارن شما رو قضاوت می‌کنند این که چه تصمیمی برای فرزندتون گرفتین که کجا دنیا بیاد به خودتون مربوطه کلی زحمت کشیدین شبانه روز حقتونه مرسی بابت تمام شب‌هایی که بهمون انرژی دادین.

رامبد جوان و نگار جواهریان تا کنون درباره این شایعه که هدف اصلی سفرشان به کانادا، تولد فرزندشان در این کشور است هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید