امیدواری امارات به‌گسترش همکاری‌ها با ایران

بن‌زاید همچنین ادعا کرد که در زمان انجام عملیات در آن نقطه ۱۸۴ کشتی حضور داشت و این مساله یک تهدید حقیقی برای کشتیرانی بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

کد خبر : ۷۰۶۹۴
بازدید : ۶۰۰۷
وزیرخارجه امارات ضمن انتقاد از برجام به سفر‌های اخیر نخست‌وزیر ژاپن و وزیرخارجه آلمان به تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم که شاهد چارچوب گسترده‌تری برای همکاری با ایران باشیم.

به‌گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه خبری العین، عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیرخارجه امارات دیروز در نشست مشترک خبری با کاترینا زاخاریئوا، وزیر امورخارجه بلغارستان از جامعه جهانی خواست تا امنیت کشتیرانی بین‌المللی را تامین کند.
او در رابطه با حوادث اخیر در بندر فجیره گفت: تحقیقات و بررسی‌هایی که ما و کشور‌های دیگر در رابطه با عملیات انجام شده علیه ۴ نفتکش در خارج از آب‌های منطقه‌ای امارات انجام داده‌ایم نشان می‌دهد که انفجار‌ها خارج از کشتی و از زیر سطح آب انجام شده است، همچنین زمان، اطلاعات، هدف‌هایی که با دقت انتخاب شده‌اند و مسائل فنی کار به‌گونه‌ای بوده که نشتی نفت در این عملیات وجود نداشته باشد و کشتی هم غرق نشود و این عملیات دقیق نشان می‌دهد که کار توسط یک گروه غیرقانونی انجام نشده است؛ این یک عملیات منظم بوده و توسط یک کشور انجام شده است، اما تا به این لحظه دلایل کافی برای تشخیص آن کشور به‌دست نیاورده‌ایم.
بن‌زاید همچنین ادعا کرد که در زمان انجام عملیات در آن نقطه ۱۸۴ کشتی حضور داشت و این مساله یک تهدید حقیقی برای کشتیرانی بین‌المللی به‌شمار می‌رود. وزیرخارجه امارات در ادامه ادعاهایش چنین گفت: ما امیدوار بودیم که تلاش‌های نخست‌وزیر ژاپن نتیجه بخش باشد و این تلاش‌ها تداوم پیدا کند، همچنین وزیرخارجه آلمان چند روز پیش در منطقه بود و امیدواریم که شاهد چارچوب گسترده‌تری برای همکاری با ایران باشیم.
او مدعی شد: ما بر این باوریم که توافق ۱+۵ دو اشکال داشت؛ اشکال اول عدم حضور کشور‌های منطقه در این توافق و حمایت از آن و اشکال دوم این بود که برجام مسائلی همچون موشک‌های بالستیک و دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر را شامل نمی‌شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید