جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و

جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و

سری ۸ گرن کوپه با دو موتور شش و هشت سیلندر بنزینی و یک موتور شش سیلندر دیزل عرضه می‌شود. قوی‌ترین مدل ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در ۳ و نه‌دهم ثانیه سرعتش را به صد کیلومتر در ساعت برساند.

کد خبر : ۷۰۹۷۶
بازدید : ۲۶۵۳۴
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
ب‌ام‌و گرن کوپه هشت پاییز می‌آید

ب‌ام‌و با اضافه کردن یک مدل جدید، فهرست لوکس‌ترین سری محصولاتش را کامل کرد. سری ۸ گرن کوپه از پاییز امسال به بازار خواهد آمد و علاوه بر مدل‌های مشابه در بنز و آئودی، به طور مستقیم با پورشه پانامرا رقابت می‌کند.

ایده ساخت ماشین‌های چهار در که فرم اسپرت دارند ابتدا به فکر مرسدس بنز رسید. پس از موفقیت کلاس CLS در سال ۲۰۰۴، به سرعت مدل‌های مشابهی توسط رقیبان ساخته شد، اما به مرور پورشه پانامرا به موفق‌ترین مدل در این کلاس بدل شد.

با رونق گرفتن ماشین‌های شاسی‌بلند و به حاشیه رفتن ماشین‌های سدان، خودروسازان امیدوارند با تاکید بر ظاهر زیبا بتوانند همچنان برای سدان‌های خود مشتری پیدا کنند.
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
داشبورد ماشین نسبت به مدل دو در تغییری نکرده است

بخش جلوی ماشین کاملا به مدل دو در سری ۸ شبیه است که سال گذشته به بازار آمد. بدنه ماشین حدود ۲۳ سانتی‌متر کشیده شده تا جا برای دو در دیگر باز شود و سقف کمی بالا آمده تا سرنشینان عقب جای کافی داشته باشند.

با وجود این بخش‌های اضافه، به خاطر استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن، ماشین تنها ۷۰ کیلوگرم از مدل دو در سنگین‌تر است.

سری ۸ گرن کوپه با دو موتور شش و هشت سیلندر بنزینی و یک موتور شش سیلندر دیزل عرضه می‌شود. قوی‌ترین مدل ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در ۳ و نه‌دهم ثانیه سرعتش را به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت همه مدل‌ها به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت ماشین هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود ۸۵ هزار دلار فروخته شود.
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
مدل ۲۰۰۸ جدید در کارخانه پژو در اسپانیا و چین ساخته می‌شود

آغاز فصلی نو
امسال سال شلوغی برای شاسی‌بلند‌های کوچک است. در چند ماه آینده رنو نسل جدید مدل کپچر را به بازار خواهد آورد، نیسان قرار است مدل جدید جوک (Juke) را رونمایی کند و فورد دومین شاسی‌بلند کوچک خود به نام پوما را عرضه خواهد کرد.

فصل جدید شاسی‌بلند‌های کوچک، اما با پژو ۲۰۰۸ آغاز می‌شود که نسل جدیدش هفته گذشته معرفی شد.

شاسی‌بلند جدید پژو از نظر ظاهری از مدل جدید ۲۰۸ الهام گرفته که چند ماه پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. ماشین کمی از مدل قبلی ۲۰۰۸ بزرگ‌تر است و هم از نظر ظاهری و هم از نظر امکانات از قبل لوکس‌تر شده است.
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
برای اولین بار پژو ۲۰۰۸ با موتور الکتریکی ساخته می‌شود

شاسی ماشین با همکاری دانگ‌فنگ، شریک چینی پژو ساخته شده است. علاوه بر موتور سه سیلندر بنزینی و چهار سیلندر دیزل، برای اولین بار پژو ۲۰۰۸ را می‌توان با موتور الکتریکی هم سفارش داد. موتور الکتریکی ماشین ۱۳۶ اسب بخار نیرو دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۱۰ کیلومتر حرکت کند.

از جمله امکانات جدیدی که به این مدل اضافه شده، سیستم پارک خودکار است که ماشین را بدون نیاز به راننده پارک کرده یا از پارک بیرون می‌آورد.

سیستم دیگری هم ماشین را به طور خودکار بین دو خط جاده نگه می‌دارد و فاصله آن را با ماشین جلو بدون نیاز به راننده تنظیم می‌کند. ماشین همچنین به سیستم ترمز خودکار مجهز است و هشیاری راننده را بررسی می‌کند.

پژو ۲۰۰۸ از مدل‌های پرفروش پژو است. این ماشین امسال پس از داچیا داستر، فولکس‌واگن تی-راک (T-Roc) و رنو کپچر، چهارمین شاسی‌بلند کوچک پرفروش در اروپا بوده است. کارخانه فرانسوی امیدوار است بتواند با مدل جدید، خود را به صدر فهرست طولانی شاسی‌بلند‌های کوچک برساند.
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
والهالا برای اولین بار در نمایشگاه ژنو امسال نمایش داده شد

یک آستون مارتین دیگر برای جیمز باند
آستون مارتین اندکی پس از اعلام نام مدل جدید خود، تایید کرد که این ماشین در فیلم بعدی جیمز باند نقش‌آفرینی خواهد کرد.

شایعه حضور یک آستون مارتین جدید ابتدا از سوی خبرنگارانی مطرح شد که تحویل ماشین را به استودیوی ساخت فیلم دیده بودند.

مدل جدید آستون مارتین برای اولین بار سه ماه پیش با نام "کانسپت ۰۰۳" در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

این ماشین که حالا به نام بهشت در اساطیر اسکاندیناوی، "والهالا" نامیده شده، قوای محرکه هیبریدی دارد که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

قرار است تنها ۵۰۰ دستگاه از این ماشین تولید شود و پیش‌بینی شده قیمت آن بیش از یک میلیون پوند (حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) باشد.

جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
دنیل کریگ، هنرپیشه نقش جیمز باند و شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا در کنار دو آستون مارتینی که قرار است در فیلم استفاده شود

والهالا تنها آستون مارتینی نیست که در فیلم بعدی جیمز باند دیده می‌شود. آستون مارتین تایید کرده که دو مدل V۸ و DB۵ این کارخانه هم در بیست و پنجمین فیلم جیمز باند حضور خواهد داشت. پیش‌تر رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که جیمز باند یک مدل الکتریکی آستون مارتین راپید هم براند.

جیمز باند اولین بار در سال ۱۹۶۴ و در فیلم گلدفینگر سوار یک آستون مارتین DB۵ شد. این حضور باعث افزایش شدید فروش ماشین شد و با آن رابطه‌ای بین این کارخانه و فیلم آغاز شد که در پنجاه سال گذشته ادامه یافته است.
جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
برای ساخت موکت هر دستگاه فورد اکواسپرت ۴۷۰ بطری بازیافت می‌شود

سازگار با طبیعت
بنا بر گزارش سازمان ملل متحد هر سال ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می‌شود که نیمی از آن در ساخت وسایل یک بار مصرف استفاده می‌شود. بطری‌های پلاستیکی یکی از این وسایل است که تخمین زده می‌شود سالانه ۵۲۶ میلیارد از آن مصرف شده و بخش عمده‌ای از آن بازیافت نمی‌شود.

فورد به تازگی در کارزاری تبلیغاتی نشان داده که برای جلوگیری از دور ریختن پلاستیک، موکت‌های مدل اکواسپرت را با موادی می‌سازد که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی به دست آمده است.

برای ساخت این موکت‌ها، بطری‌های بازیافت شده رنده می‌شود و در دمای ۲۶۰ درجه آب شده و از آن نخ‌های پلاستیکی به نازکی یک مو ساخته می‌شود.

برای ساخت موکت‌های هر ماشین ۴۷۰ بطری بازیافت می‌شود. فورد می‌گوید از سال ۲۰۱۲، که اولین مدل اکواسپرت به بازار عرضه شد، تا کنون ۶۵۰ میلیون بطری پلاستیکی نیم لیتری را با این روش بازیافت کرده است.

جدیدترین محصولات لوکس ب‌ام‌و
یک چهارم نیسان لیف از مواد بازیافتی ساخته می‌شود

استفاده از پلاستیک بازیافتی به ساخت موکت‌های ماشین محدود نمی‌شود. کارخانه آمریکایی می‌گوید در بخش‌هایی از داخل یا زیر ماشین هم که دیده نمی‌شود از پلاستیک بازیافتی استفاده می‌کند.

خودروسازان دیگر هم به دنبال راه‌هایی تازه برای بازیافت پلاستیک و مواد دیگر هستند. نیسان یک چهارم مدل الکتریکی خود، لیف را با مواد بازیافتی می‌سازد. تویوتا، کیا و جیپ هم از دیگر کارخانه‌هایی هستند که بخشی از صندلی‌های خود را با بازیافت بطری‌های پلاستیکی می‌سازند.
تسلا، خودروساز الکتریکی آمریکایی هم می‌گوید در سال ۲۰۱۷ برای ساخت محصولاتش از دو هزار و ۹۰۰ تن پلاستیک بازیافتی استفاده کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید