لغو مراسم قسامه به خاطر گفته‌های دختر متهم

لغو مراسم قسامه به خاطر گفته‌های دختر متهم

در پایان جلسه قضات دادگاه به اولیای دم مهلت دادند تا در فرصت قانونی ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای اجرای مراسم قسامه به دادگاه معرفی کنند تا دادگاه درباره متهم تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر : ۷۰۹۹۶
بازدید : ۱۲۵۸۴
اظهارات دختر جوان مراسم قسامه را لغو کرد
مردی میانسال که متهم است همسرش را از بالکن خانه به پایین پرت کرده وقتی در دادگاه خود را بی‌گناه خواند قاضی رأی به اجرای مراسم قسامه داد، اما صبح دیروز به دستور دادستان این مراسم برگزار نشد.
اوایل فروردین سال ۹۶ به مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد خبر رسید یک زن میانسال از بالکن خانه‌اش در خیابان آذری به پایین سقوط کرده و جان سپرده است. مأموران پلیس در صحنه حضور یافتند و جنازه زن ۴۶ ساله نیز به پزشکی قانونی منتقل شد، اما دختر ۲۲ ساله این زن، پدرش را عامل این جنایت معرفی کرد و گفت: پدرم، مادرم را از بالکن به پایین انداخت.
به این ترتیب حسین ۵۰ ساله بازداشت شد، اما وی منکر قتل همسرش شد و گفت: همسرم خودکشی کرده است. این مرد در ادامه بازجویی‌ها گفت: او از بیماری افسردگی رنج می‌برد و به‌همین خاطر دست به خودکشی زده است.
به این ترتیب بازپرس جنایی پرونده را از موارد لوث تشخیص داد و برای برگزاری مراسم قسامه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرد. حسین در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی توکلی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای این جلسه پدر و مادر قربانی از دامادشان شکایت کردند و برای وی قصاص خواستند. پدر مقتول گفت:دامادم همیشه با دخترم اختلاف داشت. مدتی پیش ما از شهرستان به خانه آن‌ها در تهران رفتیم و برایشان سوغاتی بردیم، اما دامادم از دیدن ما عصبانی شد و دوغ و ماستی را که برایشان برده بودیم روی زمین ریخت. او حتی مقابل چشمان من دخترم را کتک زد و قصد داشت او را خفه کند.
من شک ندارم که این مرد دخترم را کشته است. به‌همین خاطر حاضرم برای برگزاری مراسم قسامه ۵۰ نفر از بستگان نسبی‌ام را به دادگاه معرفی کنم.

سپس دختر ۲۳ ساله خانواده روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: آن روزصبح با سر و صدای دعوای پدر و مادرم بیدار شدم. پدرم لباس مادرم را می‌کشید و او را دور خانه می‌چرخاند. مادرم از دست پدرم فرار کرد و به اتاق خواب رفت و در را قفل کرد، اما پدرم در را شکست. مادرم از ترسش به بالکن فرار کرد و من از پشت سر دیدم پدر، او را به پایین پرت کرد و خودش با خونسردی روی مبل نشست.

سپس متهم رو به قضات گفت:قبول دارم با همسرم اختلاف داشتم، اما من او را نکشتم. زنم عصبی و پرخاشگر بود و از بیماری افسردگی رنج می‌برد. من او را دوست داشتم، ولی او خودکشی کرده است.

در پایان جلسه قضات دادگاه به اولیای دم مهلت دادند تا در فرصت قانونی ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای اجرای مراسم قسامه به دادگاه معرفی کنند تا دادگاه درباره متهم تصمیم‌گیری کنند.
صبح دیروز در حالی که اولیای دم افراد زیادی را برای اجرای مراسم قسامه به دادگاه آورده بودند، اما دادستان پس از بررسی دوباره این پرونده از قضات خواست باردیگر با توجه به اظهارات دختر مقتول به بررسی ماجرا بپردازند؛ بنابراین مراسم قسامه در دادگاه برگزار نشد و بزودی قضات درباره سرنوشت متهم تصمیم‌گیری خواهند کرد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید