بیت‌کوین در ایران چقدر برق مصرف می‌کند؟

بیت‌کوین در ایران چقدر برق مصرف می‌کند؟

مصرف برق کشور در همین ماه ۷ درصد افزایش یافته است.» تولید هر بیت‌کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می‌کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال است.

کد خبر : ۷۱۰۷۸
بازدید : ۸۳۳۵
تولید بیت‌کوین در ایران چقدر برق مصرف می‌کند؟
بلومبرگ با اشاره به استقبال از تولید بیت‌کوین در ایران به دلیل برق ارزان نوشت: استخراج هر واحد بیت‌کوین در ایران با برق ارزان ۱۰۸ میلیون تومان سود عاید معدن‌کار بیت‌کوین می‌کند
همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیروی ایران گفت: معدنکاران بیت‌کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌ای بهره می‌برند و حتی از مساجد هم که برق را رایگان می‌گیرند سوءاستفاده می‌کنند.

سخنگوی شرکت برق گفت: «مصرف برق کشور در همین ماه ۷ درصد افزایش یافته است.» تولید هر بیت‌کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می‌کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال است. یارانه هر کیلووات برق ۵ هزار ریال است یعنی تولید یک واحد بیت‌کوین حدود ۳۵۰ میلیون ریال با یارانه دولتی هزینه می‌برد یا حدود ۲۷۰۰ دلار.
بیت‌کوین روز جمعه ۱۱ هزار و ۷۷۰ دلار در ایران معامله شد که ۳۸ درصد در همین ماه و بیش از ۲۰۰ درصد به‌صورت سالانه افزایش داشت. بر این اساس استخراج هر واحد بیت‌کوین ۸۳۰۰ دلار یا به عبارتی ۱۰۸ میلیون تومان در ایران درآمد دارد.
وزارت نیروی ایران قصد دارد تعرفه‌ای خاص برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین وضع کند تا هزینه تولید آن کاهش یابد و فشار بر شبکه‌های برق کم شود. برق بسیاری از مزارع تولید ارز دیجیتال در سراسر کشور قطع شده و دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین توسط مقامات مصادره شده‌اند.
ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ارز‌های مجازی روی آورده‌اند. این تحریم‌ها دسترسی آن‌ها را به ارز کم کرده است. بانک مرکزی ایران استفاده از ارز‌های مجازی را در معاملات سال گذشته منع و اعلام کرد نگران پولشویی و جرائم مالی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید