خیاط به ۹ دلیل همسرش را کشته است

خیاط به ۹ دلیل همسرش را کشته است

دلیل دوم تکه‌پارچه‌هایی بود که دست و پای جسد با آن بسته شده بود و از آنجایی که همسر متوفی خیاط بود و تکه‌پارچه‌هایی شبیه به آن در پشت‌بام خانه آن‌ها یافت شده بود، ظن مأموران را بیشتر کرد.

کد خبر : ۷۱۱۸۱
بازدید : ۱۳۶۰۷
مرد خیاط با ۹ دلیل متهم به قتل همسرش شد
مردی که از شش ماه پیش هم‌زمان با کشف جسد همسرش به‌عنوان یکی از مظنونان قتل زیر ذره‌بین پلیس قرار داشت، با به‌دست‌آمدن سرنخ‌های جدید به دستور بازپرس بازداشت شد.در پی کشف پیکر بی‌جان زنی جوان در آذر سال گذشته و بررسی اولیه شکی در وقوع قتل باقی نماند؛ بنابراین تحقیقات جنایی درخصوص ماجرا شروع شد و در تازه‌ترین اتفاق بازپرس جنایی دستور بازداشت همسر این زن را براساس ۹ دلیل صادر کرد. تعدادی از این دلایل در مراحل قبلی تحقیقات به دست آمده بود و تعدادی از این دلایل نیز به‌تازگی مشخص شده است.

کشف جسد این زن ساعت ۱۳:۳۰ آخرین روز‌های آذر ماه سال گذشته توسط دو مرد به مأموران گشت کلانتری ۱۶۰ خزانه که در حال عبور از خیابان دستواره بودند، اطلاع داده شد. آن دو مرد از پیداشدن گونی مرموزی داخل جوی آب خبر دادند.

مأموران وقتی در گونی مرموز را باز کردند با جسد زنی روبه‌رو شدند و موضوع را به بازپرس کشیک قتل تهران اطلاع دادند تا همراه تیم تشخیص هویت در صحنه جرم حاضر شود.

بررسی‌های دقیق‌تر جسد زن جوان که دست و پا و دهانش بسته بود مشخص کرد او بر اثر ضربه جسم سخت و سنگین به سرش کشته شده است. کارشناسان پزشکی قانونی تخمین زدند ۴۸ ساعت از مرگ زن ناشناس می‌گذرد.

تجسس‌های فنی نشان از آن داشت که مقتول، زنی ۳۷ ساله است. بررسی پرونده‌های افراد مفقودشده، هویت زن جوان را برای مأموران فاش کرد و خانواده‌اش نیز با حضور در پزشکی قانونی هویت او را تأیید کردند.
پس از آن کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را به‌صورت ویژه برای دستگیری عامل جنایت آغاز کردند. در روند تحقیقات شوهر مقتول که مردی خیاط است، گفت: همسرم برای خرید دارو از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت و ما هم اعلام مفقودی کردیم.

در نهایت این مرد با توجه به دلایل ۹ گانه بازداشت شد تا تحقیقات بیشتری در مورد اتهام قتل انجام شود. اولین دلیلی که این مرد بر اساس آن در مظان اتهام قرار گرفته، مفقودشدن یکی از پتو‌هایی است که خواهر مقتول در مراحل اول تحقیق گفته بود در خانه خواهرش یک جفت از آن پتو‌ها وجود داشت.
پتوی مفقودشده شبیه پتویی است که جسد مقتول در آن پیچیده شده بود. دلیل دوم تکه‌پارچه‌هایی بود که دست و پای جسد با آن بسته شده بود و از آنجایی که همسر متوفی خیاط بود و تکه‌پارچه‌هایی شبیه به آن در پشت‌بام خانه آن‌ها یافت شده بود، ظن مأموران را بیشتر کرد.
سومین دلیل دروغی بود که مرد خیاط گفته و مدعی شده بود با وجود اینکه ما فرزندی داشتیم که دانشجوی پزشکی بود، آن‌قدر رابطه من و همسرم خوب بود که قصد داشتیم دوباره بچه‌دار شویم. این ادعا در حالی مطرح شد که همسایه‌ها در تحقیقات تکمیلی از اختلاف این زوج خبر دادند.
دلیل چهارم وجود آثار جراحتی شبیه به آثار نوک قیچی و دیگر ابزار خیاطی روی بدن مقتول بود که به نظر می‌رسد حین درگیری با همسرش ایجاد شده است.
دلیل پنجم وجود خراشیدگی روی بدن متهم است که او مدعی است بر اثر بی‌دقتی در کار ایجاد شده، اما معاینات حکایت از آن داشت که ممکن است آثار بریدگی با چاقو باشد.
در ششمین دلیل مرد خیاط پس از ناپدیدشدن همسرش چند بار حیاط خانه‌شان را شست. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد او اصلا اهل کار در خانه نبود. مظنون در تحقیقات مدعی شد از آنجایی که خواهرزنش قرار بود در خانه آن‌ها میهمانی بگیرد سعی داشت در کار‌ها کمک کند.

همچنین در تحقیقات تکمیلی کلید، گل‌سر و موبایل مقتول در خانه پیدا شد و این در حالی است که او اگر برای خرید دارو از منزل خارج شده بود، اصولا باید کلید و موبایل خود را می‌برد.
دلیل هشتم نیز این بود که دارو‌های جدیدی در خانه پیدا شد که حکایت از آن داشت که مقتول نیازی به خرید دارو نداشت و حتی نسخه خود را برنداشته بود.
در پایان نیز در قسمتی از خانه لکه‌های خون پیدا شد که متهم ادعا کرد خون خودش است، اما بررسی آزمایشگاهی نمونه خون نشان داد خون متعلق به همسر اوست و متهم دروغ می‌گوید.

بنا بر این گزارش متهم هنوز به قتل اعتراف نکرده و تحقیقات از او ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید