سریال‌های برتر قرن ۲۱

سریال‌های برتر قرن ۲۱

این آثار که به ترتیب امتیازدهی مردم مرتب شده، نشان می‌دهد که نه تنها آثار داستانی و ماجرایی بلکه مستند‌های حیات وحش و علمی نیز با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

کد خبر : ۷۱۲۱۳
بازدید : ۲۵۷۵
ظهور سایت‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال در سال‌های اخیر، توانسته نمایش مجموعه‌های جذاب را از انحصار شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای خارج کند و همین عامل موجب دسترسی آسان‌تر و به‌تبع آن گستردگی بیشتر در بین عموم شده؛ به نحوی که هم‌اکنون جدیدترین سریال‌های دنیا از طریق گوشی‌های همراه در اقصی نقاط جهان قابل مشاهده است.
با توجه به چنین حجم مخاطبی، بازار بزرگی برای تولیدکنندگان مجموعه‌ها فراهم شده و رقابتی تنگاتنگ برای تصاحب این بازار به وجود آمده که ضرورت شناخت سلیقه مردم را دوچندان می‌کند. اخیرا سایت سینمایی و تلویزیونی IMDb به همین منظور به معرفی ۱۰ مجموعه برتر دنیا اقدام کرده است.
به گزارش «ایسنا» این آثار که به ترتیب امتیازدهی مردم مرتب شده، نشان می‌دهد که نه تنها آثار داستانی و ماجرایی بلکه مستند‌های حیات وحش و علمی نیز با استقبال مخاطبان مواجه شده است. برخی از این سریال‌های مستند پیش از این به زبان فارسی دوبله و از صداوسیمای ایران یا شبکه نمایش خانگی پخش شده‌اند.

۱۰ مجموعه برتر
سریال‌های برتر قرن ۲۱
«چرنوبیل»: سریال تاریخی و درام «چرنوبیل» به کارگردانی «یوهان رنک» و با بازی «جرد هریس» و «امیلی واتسون» در صدر فهرست برترین سریال‌های IMDb قرار گرفته است. این مینی‌سریال پنج قسمتی که محصول سال ۲۰۱۹ است، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ و داستان شجاعت زنان و مردانی را روایت می‌کند که خود را قربانی کردند تا اروپا را از فاجعه نجات دهند.
این سریال کوتاه بر فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین (شوروی سابق) رخ داد متمرکز است و آشکار می‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و به پنهانکاری شوروی اشاره می‌کند. این سریال به بررسی برخی از روایات ناشناخته یا کمتر مورد توجه قرار گرفته این فاجعه می‌پردازد؛ از جمله تلاش‌های سه مرد که داوطلب می‌شوند به منظور قطع آب، که می‌توانست وارد هسته شود و انفجار دیگری را رقم زند، وارد زیرزمین نیروگاه شوند.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
مستند «سیاره زمین ۲»: این مستند که سال ۲۰۱۶ ساخته شده در ۶ قسمت در قالب یک فصل به روایت «دیوید اتنبورو» دانش‌آموخته علوم طبیعی دانشگاه کمبریج و مستندساز برجسته «بی‌بی‌سی» منتشر شده است. «جزیره‌ها»، «کوه‌ها»، «جنگل‌ها»، «صحراها»، «علفزارها» و «شهرها» مباحثی هستند که هر کدام جداگانه در این مستند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این مستند جوایز متعددی از جمله دو جایزه «امی» و چهار جایزه «بفتا» در کارنامه دارد و ۲۱ بار نامزد دریافت جوایز مختلف شده است. مستند «سیاره زمین» داستان‌هایی حیرت‌آور از حیات در این کره خاکی را به تصویر می‌کشد.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
سریال «جوخه برادران»: مینی‌سریال تاریخی درام «جوخه برادران» به تهیه‌کنندگی «استیون اسپیلبرگ» و «تام هنکس» داستان سرنوشت سربازان گردان ۵۰۶ لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این مینی‌سریال ۱۰ قسمتی برنده ۳۴ جایزه از جمله یک جایزه «گلدن گلوب» شده است. «جوخه برادران» محصول سال ۲۰۰۱ در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
مستند «سیاره زمین ۱»: نسخه سال ۲۰۰۶ مستند «سیاره زمین» در رتبه چهارم لیست قرار می‌گیرد. این مینی‌سریال ۱۱ قسمتی، پرهزینه‌ترین مستند ساخته‌شده توسط «بی بی سی» است، که به‌عنوان اولین مستند کیفیت HD جهان نیز شناخته می‌شود. «از قطبی به قطب دیگر»، «کوه‌ها»، «آب‌های جاری»، «غارها»، «صحراها»، «دنیای یخی»، «دشت‌های پهناور»، «جنگل‌ها»، «اقیانوس‌های کم‌عمق»، «جنگل‌های فصلی» و «در اعماق اقیانوس‌ها» از جمله مباحث مطرح شده در این سریال هستند. این مجموعه مستند در کنار چهار جایزه «امی»، ۱۱ جایزه دیگر و پانزده عنوان نامزدی در جوایز معتبر تلویزیونی را در کارنامه دارد.
سریال‌های برتر قرن ۲۱

سریال «برکینگ بد»: این سریال داستان یک معلم شیمی ساده دبیرستان را بیان می‌کند که پس از ابتلا به سرطان به تولیدکننده و پخش‌کننده بزرگ شیشه تبدیل می‌شود. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به «آرون پال» و «برایان کرانستون» اشاره کرد. «برکینگ بد» محصول سال ۲۰۰۸ علاوه بر دو جایزه «گلدن گلوب» موفق به کسب ۱۴۶ جایزه دیگر نیز شده است. این سریال در رتبه پنجم لیست قرار گرفته است.

سریال‌های برتر قرن ۲۱

سریال بازی تاج و تخت: سریال فانتزی «بازی تاج‌وتخت»‌که در قالب هشت فصل منتشر شد در جایگاه ششم فهرست برترین‌های سریال دیده می‌شود. این سریال هفتاد و سه قسمتی داستان نزاع ۹ خاندان برای رسیدن به تخت پادشاهی را روایت می‌کند. این سریال یک جایزه «گلدن گلوب» و ۳۱۵ جایزه مختلف دیگر را در کارنامه خود دارد.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
سریال «شنود»: سریال جنایی «شنود» داستان توزیع‌کنندگان و دلالان مواد مخدر را در حوالی شهر «بالتیمور» به تصویر کشیده است. این سریال که محصول سال ۲۰۰۲ است، موفق به کسب دو جایزه «امی» و ۱۵ جایزه مختلف دیگر شد. «دومینیک وست» و «جان دومن» در این سریال ۶۰ قسمتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
مستند «کیهان»: این مستند به‌عنوان سومین مستند برتر شناخته می‌شود. مستند «کیهان» که ساخت آن سال ۲۰۱۴ آغاز شده است تاکنون در قالب دو فصل ۱۳ قسمتی منتشر شده است. «ایستادن در راه شیری»، «جهان گمشده سیاره زمین» و «خواهران خورشید» از جمله مباحث مطرح شده در این مستند هستند. این مجموعه سریال مستند نیز در مجموع چهار جایزه «امی» و ۱۲ جایزه معتبر دیگر در کنار ۲۳ عنوان نامزدی در بخش‌های مختلف به خود اختصاص داده است.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
مستند «سیاره آبی ۲»: مستند «سیاره آبی ۲» محصول سال ۲۰۱۷ در قالب یک فصل هشت قسمتی با روایت «دیوید اتنبورو» به کاوش در اعماق اقیانوس‌ها برای به تصویر کشیدن موجودات نادر و عجیب، در کنار مطرح کردن مشکلات این بخش از سیاره می‌پردازد. «سیاره آبی ۲»، برنده یک جایزه «امی»‌و هشت جایزه معتبر تلویزیونی دیگر است.
سریال‌های برتر قرن ۲۱
«سیاره ما»: مستند «سیاره ما» که محصول سال ۲۰۱۹ است، وسعت گوناگونی موجودات مختلف جهان را با کاوش در عمیق‌ترین اقیانوس‌ها، پهناورترین صحرا‌های آفریقا و مرموزترین جنگل‌های جنوبی آمریکا معرفی می‌کند. این مستند در هشت قسمت «یک سیاره»، «جهان منجمد»، «جنگل‌ها»، «از صحرا‌ها و تا علف‌زارها»، «آب‌های جاری» و در قالب یک فصل منتشر شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید