خودروهایی که بازتولیدشان آرزو شده است

خودروهایی که بازتولیدشان آرزو شده است

شورولت اس‌اس سدان به عنوان خودرویی که نشانه‌هایی از خودرو‌های قدرتمند قدیمی آمریکایی را یدک می‌کشد و از چهار در بهره می‌برد حسابی توانسته است جای خود را در دل هواداران خودرو باز کند.

کد خبر : ۷۱۲۵۲
بازدید : ۲۶۳۵۳
صنعت خودروسازی بیشتر از یک قرن سابقه دارد و در این مدت شاهد عرضه خودرو‌های بیشماری بوده‌ایم. بعضی از این خودرو‌ها نسبت به سایرین جذابیت‌های بیشتری داشته‌اند و درست است که دیگر تولید نمی‌شوند، اما مِهر آن‌ها آنقدر به دل هواداران خودرو نشسته است که آرزو می‌کنند ایکاش یک بار دیگر نسخه‌ای جدید از این خودرو‌ها روانه بازار شود.

به این ترتیب اگر شما هم از علاقه‌مندان قدیمی صنعت خودروسازی هستید و به خودرو‌هایی علاقه دارید که سال‌هاست دیگر تولید نمی‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با فهرست خودرو‌هایی که آرزو می‌کنیم دوباره تولید شوند با ما همراه باشید.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
آکورا اینتِگرا تایپ آر
اینتگرا یکی از خودرو‌های خوش‌قیمت آکورا بود که فعلاً جای این خودرو را آکورا ILX گرفته است، آکورا اینتگرا تایپ آر همانند سایر خودرو‌های این برند از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار بود و یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری میزان ۱۹۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌داد.

آکورا اینتگرا تایپ آر که زمانی به عنوان یکی از خودرو‌های ارزان‌قیمت ژاپنی محسوب می‌شد و کسی این خودرو را زیاد جدی نمی‌گرفت این روز‌ها به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شده است و از آنجایی که اخیراً شاهد محبوبیت خودروی سیویک تایپ آر هستیم شاهد فرصت خوبی باشد تا آکورا دستی بر سروروی اینتگرا بکشد و این خودر را با ظاهری جدید دوباره در بازار ببینیم.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
بیوک جی‌ان‌ایکس
برند بیوک در دهه ۱۹۸۰ نماد خودرو‌های قدرتمند بود و بیوک جی‌ان‌ایکس نیز در آن زمان چنان ابهتی داشت که لرزه بر اندام علاقه‌مندان خودرو می‌انداخت، متأسفانه یا خوشبختانه در دهه ۸۰ شاهد افزایش موج نگرانی‌ها در خصوص خودرو‌هایی که مصرف زیادی دارند بودیم و بیوک نیز علی‌رغم تمامی تغییراتی که در بیوک جی‌ان‌ایکس اعمال کرد نتوانست این خودرو را در بازار حفظ کند و در سال ۱۹۸۷ شاهد پایان تولید بیوک جی‌ان‌ایکس بودیم.

جالب است بدانید تنها ۵۴۷ دستگاه از این خودرو ساخته شده است. از آنجایی که بیوک جی‌ان‌ایکس از پیشرانه‌ای قدرتمند بهره می‌برد که نیروی را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد و با توجه به این امر که خودرو‌های قدرتمند این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند چه بسا شاهد بازسازی نمونه‌ای جدید از بیوک جی‌ان‌ایکس در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
شورولت ال کامینو
این خودرو به نوعی طراحی شده بود تا نقش یک وانت پیکاپ را نیز ایفا کند. این امر باعث شد تا ظاهر شورولت ال کامینو در ذهن طرفداران خودرو برای همیشه نقش ببندد. ال کامینو اولین بار توسط شورولت در سال ۱۹۵۹ راهی بازار شد و از آن زمان تا اواخر سال‌های دهه ۸۰ میلادی شاهد تولید نسخه‌های مختلف این خودرو بودیم.

جالب است بدانید ال کامینو شهرت جهانی دارد و رانندگان در کشور‌های مختلفی از این خودور استفاده کرده‌اند که در این زمینه می‌توان به استرالیا اشاره کرد، این خودرو به اندازه‌ای در استرالیا محبوبیت داشت که حتی نام سرخپوستان قبلیه یوت به این خودرو از جانب استرالیایی‌ها نسبت داده میشد.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
شورولت اس‌اس
برند‌های کوروت و کامارو همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین برند‌های شورولت به‌حساب می‌آیند، اما جالب است بدانید شورولت اس‌اس سدان به عنوان خودرویی که نشانه‌هایی از خودرو‌های قدرتمند قدیمی آمریکایی را یدک می‌کشد و از چهار در بهره می‌برد حسابی توانسته است جای خود را در دل هواداران خودرو باز کند.

این خودرو در دوران طلایی خودرو‌های قدرتمند توانسته بود اسم و رسم خوبی برای خودش دست و پا کند، یک پیشرانه ۶.۲ لیتری از نوع V۸ که ۴۱۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد نماد قدرت این خودرو به حساب می‌آمد.

نیروی موتور در این خودرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد و به یک جعبه گیربکس ۶ دنده‌ای مجهز بود. شورولت روی هندلینگ این خودورو نیز حسابی کار کرده بود و این موارد باعث شده است تا شورولت اس‌اس گزینه خوبی برای تولید مجدد این خودرو قلمداد شود.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
هوندا اس ۲۰۰۰
انصافاً باید اعتراف کرد هوندا اس ۲۰۰۰ یکی از بهترین خودرو‌های کوچک و جمع‌وجور اسپرت به‌حساب می‌آید. این خودرو ظاهری جذاب و اسپرت دارد و طراحی ساده‌ای آن جذابیت بیشتری به هوندا اس ۲۰۰۰ داده است.

یک پیشرانه ۲.۰ لیتری که در نهایت به میزان ۲.۲ لیتر افزایش حجم پیدا کرد در این خودرو تعبیه شده بود. همان‌گونه که از نام این خودرو پیداست در سال ۲۰۰۰ میلادی راهی بازار شد و هوندا اس ۲۰۰۰ را می‌توان نماد بارزی از خودرویی دانست که در کنار طراحی ساده، تجربه شیرینی از رانندگی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

از آنجایی که خودرو‌های اسپرت همیشه محبوبیت ویژه‌ای در بین طرفداران دارند شایعه‌هایی از برنامه‌های هوندا برای تولید مجدد هوندا اس ۲۰۰۰ به گوش می‌خورد.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
لوتوس اسپریت
شرکت خودروسازی انگلیسی لوتوس خودروی اسپریت را اولین بار در سال ۱۹۷۶ معرفی کرد. این خودرو در فیلم «جاسوسی که عاشقم بود» از مجموعه فیلم‌های جیمز باند حضور داشت، جالب است بدانید در این فیلم لوتوس اسپریت قابلیت تبدیل شدن به یک زیردریایی را داشت.

لوتوس تا سال ۲۰۰۴ هوای لوتوس اسپریت را داشت و حتی این خودرو را به پیشرانه V۸ نیز مجهز کرد. حدوداً در سال ۲۰۱۰ بود که خبر‌هایی از عزم لوتوس برای تولید مجدد لوتوس اسپریت به گوش رسید، بدون شک اگر مدل جدیدی از این خودرو تولید شود رقیب خوبی برای خودرو‌هایی مانند مک‌لارن ۷۲۰ اس، فراری ۴۸۸ جی‌تی‌بی و لامبورگینی هوراکان خواهد بود.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
مزدا آر ایکس ۷
به احتمال زیاد اگر اهل سینما باشید این خودرو را در نسخه‌های اولیه سری فیلم‌های سریع و خشن دیده‌اید. جالب است بدانید مزدا آر ایکس ۷ محبوبیت خود را مدیون این فیلم نیست و موتور ویژه‌ای که در این خودرو تعبیه شده بود آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر خودرو‌های اسپرت همرده در زمان خودش قرار می‌داد.

البته به احتمال زیاد همین ویژگی نیز کار دست مزدا آر ایکس ۷ داد و باعث توقف تولید این خودرو شد. آخرین سری از این خودرو را با نام مزدا آر ایکس ۸ در سال ۲۰۱۳ شاهد بودیم و از آن زمان تاکنون خبر‌های زیادی از عزم مزدا برای تولید مجدد این خودرو به گوش می‌خورد.

مزدا نیز مدل مفهومی آر ایکس ویژن را پیش از این به نمایش گذاشته است که شباهت‌های زیادی به مزدا آر ایکس ۷ دارد. در حال حاضر خبری دقیقی از تولید مجدد این خودرو مطرح نشده است، اما مزدا پیش از این اشاره کرده که از سیستم موتور مزدا آر ایکس ۷ برای ساخت خودور‌های الکتریکی که در آینده راهی بازار می‌کند استفاده خواهد کرد. با این حساب چه بسا در آینده‌ا‌ی نه چندان دور شاهد نمونه‌ای الکتریکی از مزدا آر ایکس ۷ باشیم.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
میتسوبیشی لَنسر اولوشِن
میتسوبیشی لنسر اولوشن در دهه ۹۰ میلادی برای حضور در مسابقه‌های خودرو ساخته شده بود، اما در آن زمان فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از شرکت‌های حاضر در این مسابقات خواست تا نسخه‌های شهری این خودرو‌ها را نیز تولید کنند.

در نتیجه شاهد تولد میتسوبیشی لنسر اولوشن بودیم. این خودروی سدان از پیشرانه قدرتمند توربوشارژ بهره گرفته بود که قدرت موتور را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کرد. این خودرو مشتریان زیادی در کشور‌های مختلف پیدا کرد و تولید آن به دهمین نسل خود در حال نزدیک شدن بود که اقبال خودرو‌های سدان روبه افول گذاشت و با توجه به درخواست بازار برای خودرو‌های شاسی‌بلند شاهد توقف تولید میتسوبیشی لنسر اولوشن در سال ۲۰۱۵ بودیم.
خودروهایی که تولیدشان آرزو شده است
نیسان ۲۴۰ اس‌ایکس
نیسان ید طولایی در ساخت خودرو‌های اسپرت دارد و نیسان ۲۴۰ اس‌ایکس یکی از خوش‌قیمت‌ترین خودرو‌های اسپرتی بود که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی راهی بازار میشد. این خودرو توجه افرادی که به تیونینگ علاقه دارند را نیز به خود جلب کرد.

از آنجایی که این روز‌ها خودرو‌های اسپرت کوپه دوباره در مرکز توجه طرفداران قرار گرفته است چه بسا شاهد تولید دوباره مدلی جدید از نیسان اس‌ایکس ۲۴۰ باشیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران قدیمی خودرو هستید و آرزو دارید مدل‌های قدیمی از خودرو‌های مورد نظر شما دوباره تولید شود، نام این مدل‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: digitaltrends
ترجمه: محمد کاملان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید