آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و

آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و

هیچکدام از آن‌ها به تنهایی سرمایه کافی برای رویارویی با این شرکت‌های ثروتمند را ندارد و این تهدید مشترک باعث شده رقیبانی قدیمی مانند بنز و ب‌ام‌و را با یکدیگر متحد شوند.

کد خبر : ۷۱۳۱۷
بازدید : ۲۵۲۰۷
در برابر تهدید مشترک
ب‌ام‌و و دایملر، مالک کارخانه مرسدس-بنز، برنامه مشترک خود را برای ساخت فن‌آوری‌های خودران آغاز کردند. در این پروژه قرار است سیستم خودران ماشین در بزرگراه، پارک ماشین بدون نیاز به راننده و برخی سیستم‌های کمکی دیگر برای سطح چهار از فن‌آوری خودران ساخته شود.

میزان خودران بودن ماشین در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین کاملا بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد.

فن‌آوری خودرانی که اکنون در ماشین‌ها ارائه می‌شود در سطح دو است. در این سطح، راننده حتی هنگام حرکت به صورت خودران هم باید هوشیار باشد. در سطح چهار، سیستم خودران می‌تواند در محدوده‌ای مشخص مانند بزرگراه یا بخشی از شهر کنترل ماشین را در دست گیرد.

دایملر و ب‌ام‌و می‌گویند فن‌آوری‌هایی که به صورت مشترک خواهند ساخت را از سال ۲۰۲۴ در محصولات خود استفاده خواهند کرد. دو شرکت پیش از این اعلام کرده بودند که برای ارائه خدمات کرایه ماشین هم با یکدیگر همکاری می‌کنند.

خودروسازان در ساخت ماشین‌های خودران با شرکت‌های اینترنتی بزرگ مانند آلفابت، مالک گوگل و شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر رقابت می‌کنند.
آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و
اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن دو ماه دیگر رونمایی می‌شود

اتحاد آلمانی-آمریکایی
گزارش شده که گفتگو‌های فولکس‌واگن و فورد برای همکاری در ساخت ماشین‌های الکتریکی و خودران در مراحل پایانی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

رسانه‌ها از قول منابع آگاه اعلام کرده‌اند که براساس توافق دو کارخانه قرار است فورد از پلتفرم الکتریکی فولکس‌واگن برای محصولات بعدی خود استفاده کند. این پلتفرم با نام MEB مبنای ساخت ده‌ها مدل در گروه فولکس‌واگن است و اولین محصول آن دو ماه دیگر در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می‌شود.

دو کارخانه همچنین قرار است به طور مشترک در یکی از شرکت‌های وابسته به فورد سرمایه‌گذاری کنند که در حال توسعه فن‌آوری خودران است.

پیش از این فورد و فولکس‌واگن برای ساخت مشترک وانت قراردادی امضا کرده بودند.
آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و
جگوار برای ساخت موتور الکتریکی مدل‌های جدید خود با ب‌ام‌و همکاری می‌کند
مرخصی یک‌ساله
جگوار هم‌زمان با توقف تولید لوکس‌ترین مدل خود، اکس‌جی (XJ)، اعلام کرد نسل بعدی این ماشین را با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. مدل جدید که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، با ماشین‌های الکتریکی لوکس مانند تسلا، پورشه تایکان و آئودی ئی-ترون جی‌تی رقابت خواهد کرد.

جگوار از اولین خودروسازان لوکس بود که با معرفی مدل آی-پیس (I-Pace) به جمع تولیدکنندگان ماشین‌های الکتریکی پیوست.
آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و
مدل جدید جگوار XJ با تسلا مدل S. رقابت خواهد کرد

جگوار-لندروور اعلام کرده که از سال آینده همه مدل‌هایش را می‌توان با موتور الکتریکی سفارش داد. اکس‌جی اولین ماشین از مجموعه‌ای از مدل‌های الکتریکی است که بزرگترین خودروساز بریتانیا در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

برخلاف آی-پیس که توسط شرکت اتریشی ماگنا ساخته می‌شود، مدل‌های الکتریکی آینده جگوار-لندروور در بریتانیا تولید خواهد شد. به همین منظور، کارخانه این شرکت در بیرمنگام با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال بازسازی خواهد شد.

جگوار-لندروور هم‌زمان برای ساخت موتور‌های الکتریکی پروژه‌ای را با ب‌ام‌و آغاز کرده است.

کارخانه بریتانیایی به خاطر کاهش فروش در چین و از رونق‌افتادن ماشین‌های دیزل ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته است. جگوار-لندروور سال گذشته چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ضرر کرد و ناگزیر به اخراج هزاران کارگر شد.

این شرکت امیدوار است با حرکت به سمت ساخت ماشین‌های الکتریکی دوباره راه خود را به سود‌دهی پیدا کند.
آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و
رنو کپچر برای اولین بار با موتور هیبرید-الکتریکی ساخته خواهد شد

سرباز کوچک رنو
وقتی رنو در سال ۲۰۱۳ نسل اول مدل کپچر را به بازار عرضه کرد، این ماشین تنها یک رقیب جدی داشت. اما شاسی‌بلند‌های کوچک در چند سال گذشته آنقدر محبوب شده‌اند که کارخانه فرانسوی نسل دوم کپچر را به بازاری می‌فرستد که دست‌کم دوازده رقیب جدی در آن حضور دارد.

مدل جدید کپچر هفته پیش معرفی شد و قرار است فروش آن از زمستان آغاز شود. کپچر به طور کلی ظاهر محبوب خود را حفظ کرده و تنها نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. داخل ماشین، اما کاملا تغییر کرده و به تکنولوژی روز مجهز شده است.

نمایشگر ۹.۳ اینچی که به صورت عمودی روی داشبورد قرار داده شده، اکثر اطلاعات ماشین را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به جای کیلومتر شمار آنالوگ هم یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده که راننده می‌تواند آن را به دلخواه تنظیم کند.

رنو برای اولین بار کپچر را با موتور هیبرید-الکتریکی هم می‌فروشد. ماشین با این موتور می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر را تنها با نیروی باتری حرکت کند.
آغاز پروژه مشترک بنز و ب‌ام‌و
کپچر در سال‌های گذشته پرفروش‌ترین شاسی‌بلند اروپا بود و فقط در چند ماه اول سال ۲۰۱۹ این عنوان را به فولکس‌واگن تی-راک واگذار کرد.

علاوه بر فولکس‌واگن، پژو ۲۰۰۸ و فورد پوما از مهم‌ترین رقیبان این ماشین است. تویوتا هم به زودی یک مدل جدید در این کلاس به بازار عرضه خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید