لهستان پل رسیدن والیبال ایران به سکو

لهستان پل رسیدن والیبال ایران به سکو

محمد ترکاشوند پیشکسوت والیبال ایران به بازیکنان هشدار داده که در بازی مقابل لهستان حق اشتباه ندارند.

کد خبر : ۷۱۳۲۷
بازدید : ۹۴۵۹
لهستان پل رسیدن والیبال ایران به سکو
تیم‌ملی والیبال کشورمان با انجام بازی‌های درخشان و تحسین‌برانگیز درمرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌ها حالا درحالی به مرحله نهایی صعود کرده که امیدواری زیادی برای کسب جایگاهی مناسب و حضور روی سکوی مدالی این مسابقات ایجاد کرده است.

والیبال‌دوستان بی‌صبرانه منتظر آغاز این مرحله که در شهر شیکاگو آمریکا برگزار خواهد شد هستند تا شاهد ادامه بازی‌های خوب از تیم‌ملی کشورمان باشند. درمرحله پایانی این مسابقات تیم‌های برزیل، ایران، روسیه، فرانسه و لهستان با قرارگرفتن در رده‌های اول تا پنجم جدول رده‌بندی به این مرحله صعود کردند تا درکنار آمریکا (میزبان مسابقات) ۶ تیم حاضر در فینال لیگ ملت‌ها را تشکیل دهند.
این ۶ تیم به دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند. آمریکا، روسیه و فرانسه در گروه اول و برزیل، ایران و لهستان درگروه دوم قرار گرفته‌اند. این درحالی است که دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند. اما بخش زیادی از موفقیت‌های تیم‌ملی در این مسابقات مرهون تفکرات سرمربی صربستانی تیم‌ملی است.

ایگورکولاکوویچ که قبل ازاین مسابقات دست به دگرگونی و جوانگرایی در تیم‌ملی زده بود از این تصمیم نتیجه خوبی گرفت و حالا این فرصت را دارد تا با کسب موقعیتی مناسب در این مرحله از موفقیت‌های ولاسکو در تیم‌ملی ایران عبور کرده و نام خود را به‌عنوان یک مربی تاثیرگذار ثبت کند.
البته با شروع لیگ ملت‌ها و گذشت هفته‌ها، استراتژی کولاکوویچ مشخص شد و او هدفی جز قرار‌گیری روی سکو نداشت چرا که تقریبا در اکثر بازی‌های خود تا قطعی شدن حضور در مرحله نهایی از ترکیب اصلی و ستاره‌هایش استفاده کرد.
هرچند دربرخی بازی‌ها به جوانان جویای نام خود نیز فرصت بازی داد تا با محک آن‌ها و کسب تجربه برای بازی‌های مقدماتی و انتخابی المپیک آماده شوند.

حالا تیم‌ملی ایران از روز جمعه و با بازی مقابل لهستان این مرحله را آغاز خواهد کرد و بازیکنان و همچنین کادر فنی تلاش مضاعفی خواهند کرد تا ثمره درخشش در مرحله مقدماتی را با کسب مدال، شیرین‌تر کنند. محمد ترکاشوند پیشکسوت والیبال ایران به بازیکنان هشدار داده که در بازی مقابل لهستان حق اشتباه ندارند.
او در گفتگو با «ایسنا» درخصوص این بازی گفت: «این شاید تنها دوره‌ای است که ما شانس کسب سکو درلیگ ملت‌ها را داریم. بازیکنان باتجربه و خوبی داریم که به‌دلیل بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی شرایط بسیار خوبی دارند. فکر می‌کنم بتوانیم لهستان را شکست دهیم و مقابل برزیل هم شانس برد داریم. البته حق اشتباه برابر لهستان را نداریم چراکه از هر گروه سه‌تیمی دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید