ارزان‌ترین روش سفر به کیش

ارزان‌ترین روش سفر به کیش

کیش دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر از تفریحات آبی است. از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان بهجت اسکی، غواصی، اسکوتر غواصی، نایت دایو (غواصی در شب)، غواصی کم عمق، اسکی روی آب، چتر پاراسل، قایق شاتل، فلای بورد، بادی مارینا، بیگ بال و تم پارک آبی اوشن اشاره کرد.

کد خبر : ۷۱۴۳۹
بازدید : ۹۲۵۲
ارزان‌ترین روش سفر به کیش
جزیره‌ی کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. جزیره‌ی کیش بیضی شکل است و در ۱۲ کیلومتری کرانه‌ی شیبکوه جای گرفته است. کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران محسوب می‌شود و هر ساله در اغلب فصول میزبان خیل عظیمی از گردشگران می‌باشد.
اگر شما هم علاقه‌مند به سفر به این جزیره‌ی زیبا هستید با این مطلب از مِستر بلیط همراه باشید تا با ارزان‌ترین روش سفر به کیش آشنا شوید.

همانطور که ذکر شد جزیره‌ی کیش در جنوب ایران قرار دارد. کیش دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است، میانگین دما در طول سال در این جزیره حدوداً ۲۶ درجه‌ی سانتی گراد تخمین زده می‌شود. اقتصاد جزیره‌ی کیش بر پایه‌ی توسعه‌ی گردشگری و تجارت استوار است. کیش دارای جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید متنوع و زیبا می‌باشد که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد.

جاذبه‌های گردشگری در جزیره‌ی کیش به دو بخش تاریخی و تفریحی تقسیم می‌شوند:

جاذبه‌های تاریخی
مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی جزیره‌ی کیش عبارتند از: پایاب، کاریز و حریره.

شهر باستانی حریره
حریره نام شهر ویران شده و خالی از سکنه‌ای است مربوط به دوران قیاصره، سده‌ی پنجم تا دهم هجری قمری. این شهر در شمال کیش قرار گرفته است. از قابل توجه‌ترین ابنیه‌ی کشف شده در شهر حریره می‌توان به عمارت اعیانی، آب انبار، حمام، قنات و بقایای مسجد جامع اشاره کرد. نام این شهر از نام بانویی که ملکه‌ی شهر بوده گرفته شده است.

کاریز
قنات و یا همان کاریز جزیره‌ی کیش عمری بیش از ۲۵۰۰ سال داراست. سقف این قنات که در عمق ۱۶ متری زمین قرار گرفته از صدف‌ها و مرجان‌های بسیار زیبا و البته قدیمی پوشیده شده است. کاریز کیش دارای امکاناتی نظیر بازار سنتی، موزه، عکاسخانه، رستوران و کافه است.

جاذبه‌های تفریحی
همانطور که ذکر شد جزیره‌ی کیش مملو از جاذبه‌های تفریحی است و حتی شاید بتوان گفت: به نوعی بهترین مقصد گردشگری از نظر جاذبه‌های تفریحی به شمار می‌رود. به غیر از تفریحات آبی، از دلفیناریوم، ساحل مرجانی و کشتی یونانی به عنوان جاذبه‌ها و اماکن دیدنی جزیره‌ی کیش می‌توان نام برد.

تفریحات آبی
کیش دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر از تفریحات آبی است. از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان بهجت اسکی، غواصی، اسکوتر غواصی، نایت دایو (غواصی در شب)، غواصی کم عمق، اسکی روی آب، چتر پاراسل، قایق شاتل، فلای بورد، بادی مارینا، بیگ بال و تم پارک آبی اوشن اشاره کرد.
ارزان‌ترین روش سفر به کیش

• تم پارک آبی اوشن
پارک آبی اوشن با تم داستان راز قلعه‌ی خورشید، به عنوان اولین تم پارک آبی کشور شناخته می‌شود و در مساحتی بیش از ۵ هکتار گسترده شده است. تم پارک آبی اوشن دارای ۱۳ راید، ۴ استخر شنا و یک اسپا، رستوران و دیگر امکانات رفاهی تفریحی است. طراحی این پارک بسیار زیبا تحت نظارت احمد جعفری نژاد که از مشاهیر دیزنی است انجام شده و در نوع خود از شهرت ویژه‌ای برخوردار است.

مراکز خرید کیش
مراکز خرید فاکتور مهم دیگر در جذب گردشگر به جزیره‌ی کیش به شمار می‌روند. مراکز خرید در این جزیره متنوع، مدرن، زیبا و کارآمد هستند و انواع کالا برای نیاز‌های متفاوت مشتریان را عرضه می‌کنند. دامون، سارینا، مرجان، مروارید، مریم، پردیس، زیتون، پانیذ، و ونوس از مهم‌ترین مراکز خرید در جزیره‌ی کیش به شمار می‌روند.

سفر به کیش
همانطور که پیش‌تر ذکر شد کیش دارای آب و هوایی گرم و خشک است. این جزیره در بیشتر روز‌های سال هوایی گرم را داراست. اما می‌توان گفت: بهترین زمان سفر به کیش اواسط آبان ماه تا اواخر اسفند ماه است. در عین حال این جزیره در ایام تابستان میزبان جشنواره‌های تفریحی زیادی است.

رایج‌ترین روش سفر به جزیره‌ی کیش سفر هوایی است. مسافت هوایی بین کیش و تهران در حدود ۱۰۵۰ کیلومتر است. جزیره‌ی کیش از یک فرودگاه بین المللی برخوردار است که در داخل جزیره قرار دارد و حمل و نقل را برای مسافران بسیار آسان نموده است. شرکت‌های متفاوت هواپیمایی بلیط هواپیما کیش را در قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهند. البته لازم به ذکر است قیمت بلیط هواپیما کیش کاملاً متغیر است، ولی عموماً بلیط هواپیما چارتر به این مقصد از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و یکی از ارزان‌ترین روش‌های سفر به این مقصد زیبای گردشگری به شمار می‌رود.

روش ارزان دیگری که می‌توان برای سفر به کیش تعریف کرد طولانی‌تر بوده و در حقیقت غیر مستقیم است. در صورتی که علاقه مند به سفرهای زمینی علی الخصوص سفر با قطار باشید می‌توانید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کرده و از شهر مبدأ خود به سمت بندرعباس حرکت کنید. بعد از رسیدن به بندرعباس می‌توانید برای رسیدن به کیش از اسکله‌ی شهید رجایی استفاده کنید و راهی کیش شوید. در عین حال می‌توانید با اتومبیل شخصی خود به سمت بندرعباس حرکت کنید، سپس از لندی گراف‌هایی که به طرف بندر چارک حرکت می‌کنند برای انتقال خودرو استفاده کنید. هزینه‌ی رفت و برگشت حمل خودرو با لندی گراف از بندر چارک به کیش حدوداً ۳۰۰ هزار تومان است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید