خون‌بازی در جاده‌های مرگ

خون‌بازی در جاده‌های مرگ

بررسی‌های اولیه از این حادثه که در محدوده شهر گلپایگان اصفهان رخ داد، نشان می‌دهد سرعت غیرمجاز راننده مینی بوس بین شهری در سر پیچ و ناتوانی در کنترل خودرو عامل سقوط بوده است، اما تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

کد خبر : ۷۱۵۲۷
بازدید : ۱۱۸۱۸
خون‌بازی در جاده‌های مرگ
وقوع سه سانحه خونین رانندگی در جاده‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ کشته و ۱۱ مصدوم بر جا گذاشت

تصادف پراید و پژو: نخستین سانحه شامگاه یکشنبه ۲۴ تیر در کیلومتر ۵۳ جاده قدیم ساوه در نزدیکی شهر پرندک رخ داد و یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ بشدت با یکدیگر برخورد کردند. سرهنگ ایرج کهریزی- رئیس پلیس راه استان مرکزی - گفت: براثر این تصادف خونین سه نفر از سرنشینان پراید و سه سرنشین خودروی ۴۰۵ جان خود را از دست دادند. براساس اعلام کارشناسان پلیس راه، علت این سانحه انحراف به چپ خودروی پژو ۴۰۵ اعلام شد.

واژگونی مینی بوس بین شهری: حادثه رانندگی مرگباری نیز ساعت ۹ و ۳۸ دقیقه صبح دوشنبه در جاده بویین به خوانسار در استان اصفهان رخ داد که یک دستگاه مینی بوس بین شهری با ۲۲ مسافر به داخل دره سقوط کرد و واژگون شد.
در این سانحه رانندگی ۱۰ زن و سه کودک جان باختند. سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: «بررسی‌های اولیه از این حادثه که در محدوده شهر گلپایگان اصفهان رخ داد، نشان می‌دهد سرعت غیرمجاز راننده مینی بوس بین شهری در سر پیچ و ناتوانی در کنترل خودرو عامل سقوط بوده است، اما تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.
براساس آخرین گزارش‌ها ۱۲ نفر از مسافران در محل جان باختند و یک نفر نیز در بیمارستان کشته شد.» عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان نیز گفت: «در این حادثه ۱۳ نفر شامل ۱۰ زن، دو پسر بچه و یک دختر خردسال جان خود را از دست داده‌اند. مصدومان نیز که ۸ زن و یک مرد بودند توسط ۴ آمبولانس و یک بالگرد به بیمارستان ۹ دی خمینی شهر منتقل شدند.»

دستور رسیدگی قضایی ویژه: حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز گفت: «مسافران مینی بوس از اهالی شهرستان داران بودند. از همان دقایق اولیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوانسار در محل حضور یافته و با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات مقدماتی آغاز شد. همچنین دستور رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده به‌منظور شناسایی علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه تلخ و مقصر احتمالی آن صادر و ابلاغ شد.»

انفجار اتوبوس در تصادف با خودروی قاچاقچیان سوخت: سومین سانحه مرگبار جاده‌ای ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه صبح دیروز در کیلومتر ۳۰ جاده ایرانشهر به بزمان اتفاق افتاد و خودروی قاچاقچیان سوخت با اتوبوس اسکانیا برخورد کرد. دراین حادثه ۷ نفر کشته شدند.
این اتوبوس با ۵ سرنشین در مسیر ایرانشهر به شیراز در حرکت بود که با پژویی که از مسیر روبه‌رو می‌آمد، برخورد کرد و منفجر شد. سرهنگ نادر رحمانی، در این باره گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد خودروی پژو که حامل سوخت قاچاق بود، به‌دلیل سبقت غیرمجاز در مسیر مخالف از روبه‌رو با اتوبوس مسافری برخورد کرده و به‌دلیل شدت برخورد هر دو خودرو دچار آتش‌سوزی شدند.
سرنشینان هر دو خودرو در دم جان باختند و راننده پژو مقصر این حادثه اعلام شده است.» محمود رضا ناصح، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: «با توجه به شدت حادثه، سه دستگاه آمبولانس و یک بالگرد از این دانشگاه به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه جسد ۴ نفر از سرنشینان اتوبوس و ۲ سرنشین پژو در محل پیدا شد، اما پس از حضور تیم هلال احمر پیکر پنجمین سرنشین اتوبوس نیز در محل کشف شد و آمار کشته‌ها به ۷ نفر رسید.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید