بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹

بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹

سوپراسپرت‌ها کارایی و توانایی بالایی داشته و برخی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فرایند ساخت آنها، بسیار خاص و پیچیده هستند. همه سوپراسپرت‌ها دارای کابینی لوکس، آیرودینامیکی خارق‌العاده، شتابی دیوانه‌کننده و سرعتی سرسام‌آور هستند.

کد خبر : ۷۱۵۳۹
بازدید : ۲۷۲۱۹
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
سوپراسپرت‌ها در دهه ۱۹۶۰ وارد جهان خودرو شده و از آن زمان تاکنون، نمونه‌ای جذاب و خارق‌العاده برای علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل‌های قدرتمند و خاص هستند. اولین نمونه سوپراسپرت‌ها در نمایشگاه خودروی ژنو و در سال ۱۹۶۶ رونمایی شده و با توجه به استقبال خریداران ثروتمند، کمپانی‌های مشهور جهان آماده ساخت و توسعه سوپراسپرت‌ها شدند!

سوپراسپرت‌ها کارایی و توانایی بالایی داشته و برخی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فرایند ساخت آنها، بسیار خاص و پیچیده هستند. همه سوپراسپرت‌ها دارای کابینی لوکس، آیرودینامیکی خارق‌العاده، شتابی دیوانه‌کننده و سرعتی سرسام‌آور هستند؛ اما برخی از آن‌ها اکنون باز نشسته شده و دیگر باید نام و نشان آن‌ها را در صفحات تاریخ مشاهده کرد!

اما در سال ۲۰۱۹ هنوز هم سوپراسپرت‌هایی بی‌نظیر وجود داشته و می‌توان قدرتنمایی آن‌ها را دید! به همین منظور ما در ادامه ۱۰ سوپراسپرت برتر و در دسترس جهان را به شما معرفی کرده و شما را به دنیای سرعت و هیجان می‌بریم.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹

لامبورگینی آونتادور اس‌وی‌جی (Lamborghini Aventador SVJ)
لامبورگینی تلاشی قابل تحسین برای ساخت و توسعه پیشرانه‌های جدید و پیشینِ خود داشته و در جدیدترین اقدام خود به سراغ موتورِ آونتادور رفته است.
لامبورگینی پیشرانه آونتادور اس‌وی‌جی را مورد بازبینی قرار داده و قدرت آن را به ۷۵۹ اسب‌بخار (۷۷۰-PS) رسانده است. گشتاور آونتادور اس‌وی‌جی نیز به ۵۳۱ پوند فوت رسیده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم حدود ۲.۸ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

این سوپراسپرت در ۸.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. در آونتادور اس‌وی‌جی از سیستم جدید و معروف Aerodynamica Lamborghini Attiva استفاده شده و کارایی آن حدود ۴۰ درصد نسبت به سایر برادرزاده‌هایش بهتر شده است.
آونتادور اس‌وی‌جی در ژوئیه سال ۲۰۱۸ در نوربگ‌رینگ حضور داشته و رکورد پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۲ آر. اس را شکسته است!
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۲ آر. اس (Porsche ۹۱۱ GT ۲ RS)
کمپانی آلمانی پورشه AG پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش‌های گوناگون؛ مدل ۹۱۱ جی‌تی ۲ آر. اس را به عنوان بهترین و سریع‌ترین خودروی خود روانه بازارِ جهانی کرده است. نخستین نسل این محصول در سال ۱۹۹۳ معرفی شده و از آن زمان تاکنون شاهد قدرتنمایی آن در پیست نوربگ‌رینگ هستیم.
پورشه ۹۱۱ جی‌تی ۲ آر. اس به پیشرانه ۳.۸ لیتری با توان ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند فوت مجهز شده و قدرت آن به وسیله گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و ۷ سرعته فوق‌العاده پورشه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
مک‌لارن ۵۷۰ اس (McLaren ۵۷۰ S)
کمپانی خودروسازی مک‌لارن بریتانیا، از بدو تولد تاکنون به دنبال ساخت خودرو‌های سوپراسپرت بوده است. تلاش‌های مهندیسن این خودروساز مشهور در ابتدا ناکام بوده و نتوانستند مثل سایر خودروسازان جهان، سوپراسپرت‌هایی در خور توجه به تولید برسانند.
اما در سال ۱۹۸۵ سرمایه هنگفتی به مک‌لارن تزریق شد و رون دنیس هم به کمک آن‌ها آمد. نتیجه این اقدامات را امروزه می‌توان در خودروی ۵۷۰ اس مشاهده کرد و از آن لذت برد.

مک‌لارن ۵۷۰ اس به پیشرانه ۳.۸ لیتری با توان ۵۶۲ اسب‌بخار و گشتاور ۴۴۳ پوند فوت مجهز شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نزدیک به ۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است. در مک‌لارن ۵۷۰ اس از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت خودرو‌های سوپراسپرت استفاده شده و کمتر خودرویی در حد و اندازه مک‌لارن ۵۷۰ اس است.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
مرسدس بنز اِی‌ام‌جی جی‌تی آر (Mercedes-AMG GT R)
دانشِ اِی‌ام‌جی باعث و بانی اصلی محبوبیتِ جی‌تی آر است. این خودرو حاصل ادغام بهترین تکنولوژی‌های مرسدس‌بنز و نبوغ خالص اِی‌ام‌جی است. جی‌تی آر در سال ۲۰۱۶ معرفی شده و از پیشرانه M. ۱۷۸ استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاور آن هم حدود ۵۱۶ پوند فوت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ جی‌تی آر حدود ۳.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۳۱۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
فراری ۴۸۸ پیستا (Ferrari ۴۸۸ Pista)
فراری ۴۸۸ را باید ادامه داستانِ جذاب و فوق‌العاده فراری ۴۵۸ دانست! در واقع برای ساخت ۴۸۸ و نسخه پیستا از همان چارچوب و پلتفرم فراری ۴۵۸ استفاده شده و با تغییرات صورت گرفته و اصلاح ساختار مکانیکی و طراحی بدنه؛ یک خودروی قدرتمند تولید شده است.
در فراری ۴۸۸ پیستا به جای آلومینیوم از فیبرکربن استفاده شده و این موضوع موجب کاهش وزن آن شده است. پیستا از پیشرانه اصلاح شده فراری با حجم ۳.۹ لیتر استفاده کرده و توان آن حدود ۷۱۱ اسب‌بخار است. گشتاور پیشرانه مذکور ۷۷۰ نیوتن‌متر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم ۲.۸۵ ثانیه اندازه‌گیری شده است. در فراری ۴۸۸ پیستا فقط ۷.۶ ثانیه زمان می‌خواهید که به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسید!
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
مک‌لارن ۷۲۰ اس (McLaren ۷۲۰ S)
مک‌لارن ۷۲۰ اس برخلاف برادرش (مک‌لارن ۶۵۰ اس که از پیشرانه M. ۸۳۸ T. استفاده می‌کرد) از موتوری کاملا جدید (M ۸۴۰ T) با حجم ۴ لیتر استتفاده می‌کند. پیشرانه V. ۸ مذکور دارای توربوشارژ دوقلو بوده و توان آن حدود ۷۲۰ اسب‌بخار (PS) است. ۷۲۰ اس در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین تنها ۷.۸ ثانیه زمان می‌برد که سرعت ۷۲۰ اس به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد!

حداکثر سرعت ۷۲۰ اس ۳۴۱ کیلومتر در ساعت بوده و برای ساخت آن از فیبرکربن و... استفاده شده است.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
فورد جی تی (Ford GT)
کمپانی فورد در سال ۲۰۱۷ نسل دوم جی‌تی را به تولید رساند. در این محصول از پیشرانه ۳.۵ لیتری V. ۶ با نام Turbocharged Ford EcoBoost استفاده شده است. توان پیشرانه مذکور ۶۴۷ اسب‌بخار بوده و گشتاور آن هم ۵۵۰ پوند فوت است. فورد جی‌تی طراحی آیرودینامیک و ویژه‌ای داشته و در طراحی بدنه آن از تکنولوژی‌های مدرنی استفاده شده است.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
مک‌لارن ۶۰۰ ال‌تی (McLaren ۶۰۰ LT)
۶۰۰ ال‌تی یکی از بزرگترین، سبک‌ترین و قدرتمندترین محصولات کمپانی مک‌لارن است. وزن ۶۰۰ ال‌تی ۲۷۴۹ پوند بوده و در آن از پیشرانه ۳.۸ لیتری V. ۸ مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده شده است. توان پیشرانه مذکور ۵۹۲ اسب‌بخار بوده و گشتاور آن هم ۴۵۷ پوند فوت است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۲.۹ ثانیه بوده و در ۸.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ۶۰۰ ال‌تی حدود ۳۲۸ کیلومتر در ساعت بوده و مک‌لارن از آن به عنوان معیاری جدید در ساخت سوپراسپرت‌های خود نام می‌برد!
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
فراری ۸۱۲ سوپرفست (Ferrari ۸۱۲ Superfast)
فراری ۸۱۲ سوپرفست یکی از پرچمداران کمپانی مشهور و دوست داشتنی فراری است. این محصول فوق‌العاده زیبا و خوش ساخت، نماینده یکی از بهترین کمپانی‌های جهان در زمینه ساخت سوپراسپرت‌های هیجان‌انگیز بوده و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ فراری ۸۱۲ سوپرفست ۲.۹ ثانیه بوده و از پیشرانه ۶.۵ لیتری با توان ۷۸۹ اسب‌بخار استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور جزء قدرتمندترین موتور‌های سال ۲۰۱۸ بوده و ۵۳۰ پوند فوت گشتاور دارد.
بهترین سوپراسپرت‌های سال ۲۰۱۹
لامبورگینی هوراکان پرفورمانته (Lamborghini Huracán Performante)
خودروساز ایتالیایی لامبورگینی نسخه پرفورمانته مدل هوراکان را در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. در پرفورمانته از فیبرکربن استفاده شده و وزن آن حدود ۴۰ کیلوگرم نسبت به هوراکان‌های استاندارد کاهش یافته است. شتاب صفر تا ۱۰۰ هوراکان پرفورمانته ۲.۹ ثانیه بوده و در ۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
حداکثر سرعت هوراکان پرفورمانته ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. در هوراکان پرفورمانته از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری استفاده شده و توان آن حدود ۶۴۰ اسب‌بخار است.

منبع: hotcars
امین نقی زاده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید