زیبایی های پارک‌های آنتالیا در تور آنتالیای لحظه آخری

زیبایی های پارک‌های آنتالیا در تور آنتالیای لحظه آخری

گردشگران در تور آنتالیا می‌توانند در هر زمان از سال از اینگونه اماکن تفریحی دیدن کنند. برخی از پارک‌های آنتالیا جنگل‌های حاصلخیز و ساحل دریای مدیترانه را در بر گرفته‌اند که گشت و گذار در اینگونه پارک‌ها بسیار خاص و به یاد ماندنی خواهد بود.

کد خبر : ۷۱۵۸۶
بازدید : ۶۵۳۵

زیبایی های پارک‌های آنتالیا در تور آنتالیه لحظه آخری

پارک‌های آنتالیا به جهت پوشش گیاهی و طبیعت منحصر به فردی که دارا می‌باشد جزء بهترین اماکن گردشگری شهر ساحلی آنتالیا محسوب شده و گردشگران بی شماری از طبیعت بکر و دست‌نخورده پارک‌های آنتالیا استقبال می‌کنند. آب و هوای ساحلی این شهر توریستی سبب شده پارک‌های آنتالیا از اقلیم بسیار مناسبی در تمامی فصل‌های سال برخوردار باشند.

به همین جهت گردشگران در تور آنتالیا می‌توانند در هر زمان از سال از اینگونه اماکن تفریحی دیدن کنند. برخی از پارک‌های آنتالیا جنگل‌های حاصلخیز و ساحل دریای مدیترانه را در بر گرفته‌اند که گشت و گذار در اینگونه پارک‌ها بسیار خاص و به یاد ماندنی خواهد بود.

از سوی دیگر برخی از پارک‌های آنتالیا نیز با چشم اندازهای ویژه و مسحور کننده لذت گردش یک نیمروز بهاری را به گردشگران می بخشد. گفتنی است امکانات و تفریحات ویژه‌ای را نیز پارک‌های آنتالیا شامل می‌شوند که به شرح هر یک از آنها بطور خلاصه می‌پردازیم

بهترین و پربازدیدترین پارک‌های آنتالیا عبارتند از؛

Karaaliogluپارک کار الی اوغلو
Ataturk ParkIپارک آتاتورک
Yavuz Özcan Parkıپارک یاووز اوزجان
Beach Parkپارک ساحلی
Falez Parkپارک فالز
National Parkپارک ملی

پارک کارالی اوغلو
به گزارش سفر باتو، از محبوب‌ترین پارک‌های آنتالیا ، پارک کارالی اوغلو می‌باشد. یکی از نشانه‌های این پارک مصنوعات ساخته بشر از جمله تندیس دستی بزرگ به حالت صندلی مانند است که در مرکز این پارک قرار دارد. اگر در هتل‌های نزدیک به این پارک اقامت دارید، دسترسی به این پارک بسیار ساده و آسان بوده و حتی با کمی پیاده روی می توانید به پارک برسید و از گردش نیمروزی در این پارک لذت ببرید.

از ویژگی‌های بارز این پارک. چشم اندازهای خیره کننده و مناظر بسیار دیدنی است. بنابراین اگر به این پارک می‌روید، خود را از لذت عکاسی و تماشای دریای مدیترانه، از فراز این پارک محروم نکنید. از سوی دیگر این پارک دارای فضایی بسیار وسیع مملو از درختان، درختچه‌ها و گیاهان نایاب است. استراحت در این پارک و قدم زدن در میان طبیعت سبز آن از دیگر جلوه‌های آن است.

زیبایی های پارک‌های آنتالیا در تور آنتالیه لحظه آخری

پارک آتاتورک

از دیگر معروف‌ترین و بهترین پارک‌های آنتالیا می‌توان به پارک آتاتورک اشاره کرد. همانطور که از نام این پارک پیداست، یادآور مصطفی کمال آتاتورک موسس جمهوری در کشور ترکیه است و این پارک نیز به نام گرامیداشت یاد او بنیان شده است.

از ویژگی‌های بارز این پارک می توان به چشم اندازهای مجذوب آن که روی به دریای مدیترانه و رشته کوه‌های توروس است، اشاره کرد. این پارک از جمله پر بازدید ترین پارک های آنتالیا به شمار می‌رود. علاوه بر آن پارک آتاتورک دارای غرفه های عرضه خوراکی، کافی شاپ و رستوران‌هایی است که تمایلات گردشگران و بازدیدکنندگان را برآورده می‌سازد.

پارک ساحلی

پارک ساحلی که در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده است، به دور از ساخته‌های مصنوعات بشر، دارای طبیعت زیبا و جنگل گونه‌ای است که روی به دریا می‌باشد. پارک ساحلی به جهت طبیعت خاصی که شامل می‌شود دارای تفریحات متنوعی اعم از جنگل نوردی، قایقرانی، دوچرخه سواری، حمام آفتاب، پیاده روی و نظایر اینها است.

مسیر پیاده روی در این پارک به خوبی مشخص شده و اگر چنانچه در صدد تجربه تفریحات آبی هستید می‌توانید از قایق سواری و یا شنا نیز در جوار این پارک ساحلی لذت ببرید. استفاده از استراحتگاه‌های حاشیه کنار ساحل و حمام آفتاب نیز از دیگر تفریحات این پارک محسوب می‌شود.


پارک فالز
از دیگر محبوب‌ترین پارک‌های آنتالیا، پارک فالز و یا پارک صخره ای است. ویژگی چشمگیر این پارک به جهت صخره‌هایی است که در آن خودنمایی می‌کند.

بنابراین می‌توان لذت صخره نوردی و طبیعت گردی لذت بخشی را در این پارک به خوبی تجربه کرد. از سوی دیگر این پارک دارای رستوران‌های محلی و چایخانه‌های سنتی است که آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.


پارک مینی سیتی
پارک مینی سیتی به جهت در بر داشتن ماکت‌های کوچکی که به عنوان نماد هر کشور در اندازه‌های بسیار کوچک ساخته و پرداخته شده اند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. در واقع این پارک به هنرمندی طراحان محیط زیست، مجموعه‌ای از نمادهای هر کشور به صورت ماکت تهیه و گردآوری شده که بسیار دیدنی و تماشایی است. عکاسی از اینگونه نمادها نیز به یاد ماندنی خواهد بود.

زیبایی های پارک‌های آنتالیا در تور آنتالیه لحظه آخری

پارک یاووز اوزجان
پارک یاووز اوزجان به جهت در برداشتن انواع درختان نخل، سرو، کاج و برخی درختچه‌های نایاب در میان توریست‌ها و گردشگران بسیار محبوب است.

علاوه بر آن این پارک دارای گلخانه‌ای بسیار وسیع همراه با مجموعه‌ای زیبا از انواع گل‌ها و گیاهان نادر است که مورد توجه بسیاری از گیاه شناسان قرار می‌گیرد. حوضچه‌ای مصنوعی با فواره‌های رقصان نیز در این پارک خودنمایی می‌کند و جلوه‌ای زیبا به این پارک بخشیده است. همچنین این پارک دارای انواع متعددی از رستوران‌های محلی است که انواع غذاهای سنتی، دریایی و بین المللی را طبخ و سرو می‌کنند.


پارک ملی آنتالیا
پارک ملی آنتالیا به جهت طبیعت افسون کننده‌اش در فهرست اولین جاذبه‌های گردشگری ناب شهر توریستی و ساحلی آنتالیا قرار گرفته است. اگر چنانچه قصد بازدید از پارک‌های آنتالیا را دارید، گشت و گذار و لذت قایق سواری را در پارک ملی آنتالیا از دست ندهید. قایق سواری در میان رودخانه خروشان و دیدن صخره‌های بزرگ با پوشش گیاهی حال و هوای خاصی را برای گردشگران به وجود می‌آورد که توصیف ناپذیر است

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید