قاصدک؛ مثل یه لیوان چای تو یه روز شلوغ!

نفسی از روی رضایت و آسودگی خیال میکشم و لپ تاپ رو میبندم. حالا یه چای تازه دم میتونه حال خوشم رو کامل کنه. با خودم فکر می کنم تکنولوژی همیشه هم بد نیست. مثلا اگه نمیشد من بلیط هواپیما رو اینترنتی بخرم، هرگز نمی تونستم با این همه خستگی و کوفتگی تو صف خرید بلیط وایستم.

کد خبر : ۷۱۶۳۷
بازدید : ۶۴۲۲
قاصدک؛ مثل یه لیوان چای تو یه روز شلوغ!

کلید رو توی قفل در می چرخونم و در رو باز می کنم. نگاهی به ساعت دیواری میندازم که انگار عقربه هاش روی ساعت 6 و نیم توقف کردن. بوی پنجشنبه تو خونه پیچیده؛ بویی شبیه کلافگی و خستگی آخر هفته. فکر می کنم این پنجمین پنج شنبه ای باشه که من اضافه کاری می کنم، شاید هم بیشتر. خسته روی مبل می افتم و تو عالم خواب و بیداری خودم رو تو هیبت یه روبات می بینم. ممکنه روزی همه ما تو این زندگی ماشینی تبدیل به ماشین بشیم؟ خاطره روزهایی که آخر هفته ها تنها یا با دوستان سفر می رفتیم، مثل حباب هایی از جلوی چشمام عبور می کنن و تو هوا می ترکن.

سفر

تو همین حالم که یهو یه صدایی درونم نهیب میزنه: "سفر میتونه مثل همیشه حالت رو بهتر کنه؛ بجنب، یه تکونی به خودت بده. سه روز تعطیله". مثل مرده هایی که از گور برخاسته باشن، بی اختیار بلند میشم. لپ تاپ رو بر می دارم. میدونم که کجا باید برم. سالهاست یه همسفر عالی دارم. اسم قاصدک 24 رو با هیجان تایپ می کنم: دیدن عبارت "خرید بلیط هواپیما قطار و اتوبوس- قاصدک 24" هیجانم رو بیشتر می کنه. یاد اولین روزی میفتم که سرگردان و کلافه دنبال یه سایت خوب برای خرید اینترنتی بلیط قطار می گشتم. تا اون موقع هیچ وقت بلیط آنلاین نخریده بودم. هول و دستپاچه بودم و مرتب از دیگران پرس و جو می کردم. آخرین کسی که سراغش رفتم، در واقع کسی بود که باید اول از همه سراغش می رفتم. یه دوست که اتفاقا یه گردشگر حرفه ای بود و من شک نداشتم که توصیه اون، بهترین توصیه است و اونجا بود که من با قاصدک 24 آشنا شدم و بهش اعتماد کردم.

انقدر غرق در هیجان گذشته و حال شدم که به کل یادم رفته اصلا کجا میخام برم. چی میخام. بلیط هواپیما، بلیط قطار یا بلیط اتوبوس. آخرین باری که با قاصدک 24 همسفر شدم، سفر استانبول بود و من بلیط هواپیما استانبول و بیمه مسافرتی خودم رو در قاصدک رزرو کردم. خُب فکر نمی کنم الان یه سفر خارجی اونم بدون برنامه و با این تنِ خسته چندان ممکن باشه. میرم سراغ پروازهای داخلی؛ مثلا کیش. آره کیش میتونه عالی باشه. بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش از اوائل دی تا اواخر اردیبهشته. یک هفته ای با آخر اردیبهشت فاصله داریم. عالی شد.

حالا که مقصدم مشخص شد و هیجانم کمی فروکش کرد، بلند میشم. به آشپزخونه میرم و شروع می کنم به دم کردن چای. کارت بانکی رو هم از کیفم برمی دارم و دوباره روی مبل میشینم. خُب، مبدأ، مقصد، تاریخ پرواز، تعداد مسافران و اینم جستجو. 12-10 تایی بلیط چارتر و سیستمی ماهان و ایران ایر و زاگرس و چند تا شرکت هواپیمایی دیگه رو صفحه ظاهر میشن. فکر می کنم بهترین گزینه بلیط چارتر ماهان باشه. ساعت 7 عصر از تهران راه میفتم و ساعت 8 و نیم شب اونجام. حالا درخواست رزرو، پرداخت و اینم از این.

نفسی از روی رضایت و آسودگی خیال میکشم و لپ تاپ رو میبندم. حالا یه چای تازه دم میتونه حال خوشم رو کامل کنه. با خودم فکر می کنم تکنولوژی همیشه هم بد نیست. مثلا اگه نمیشد من بلیط هواپیما رو اینترنتی بخرم، هرگز نمی تونستم با این همه خستگی و کوفتگی تو صف خرید بلیط وایستم. شاید اصلا هیچ وقت به فکر سفر هم نمی افتادم، اونم سفر به کیش! چقدر خوبه که تو یه چشم به هم زدن و به فاصله یه چای دم کردن، بتونی بلیط قطار یا هواپیما بخری. حس می کنم اینطوری باری از رو دوشت برداشته میشه و تو فقط باید چمدونت رو ببندی.

با آرامش خاصی چای رو تو فنجون می ریزم. میخام از جرعه جرعه ش لذت ببرم. همونطور که از لحظه لحظه سفر و زندگیم. خیلی تو بستن چمدون عجله ای ندارم. از وقتی با قاصدک 24 آشنا شدم، سبک تر هم سفر می کنم. یاد گرفتم که اون چیزی که سفر رو لذتبخش می کنه وسایل و لباسای تو چمدون نیست، حس خوب و انرژی تو وجودمه. مطمئنم که وقتی با انرژی بلیط هواپیما رو خریدم، با انرژی هم سوار هواپیما میشم و یه سفر پر انرژی هم خواهم داشت. کار همیشه هست اما به آرامی شروع به مردن میکنی اگر سفر نکنی!

منبع: قاصدک 24

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید