همکاری برای دهه شصتی‌های خوش‌پوش

همکاری برای دهه شصتی‌های خوش‌پوش

کیت آلن می‌گوید پدرش شیفته پدید‌‌ه‌های آوانگارد، معاصر و تاریخی بود.

کد خبر : ۷۱۷۰۱
بازدید : ۸۱۹۹
همکاری H&M و ریچارد آلن برای دهه شصتی‌های خوش‌پوش
در سال‌های دهه ۱۹۶۰ روند تغییر، سریع و سرسام آور بود، همه چیز انقلابی می‌نمود، از سیاست وموسیقی گرفته تا معیار‌های اجتماعی در سراسر جهان.

اما، به جز تولد گروه بیتلز، رونق مواد روانگردان، و زوال احتیاط بریتانیایی‌ها، بسیاری آن دهه را به‌عنوان یکی از تاثیر‌گذارترین دهه‌ها در مقوله مد گرامی می‌دارند.

از طلایه دارایی مانند مری کوانت و پی‌یر کاردن تا آزادی تازه یافته‌ای برای خودنمایی بیشتر، شیوه لباس پوشیدن مردم به مظهر نگرش‌های دگرگون شونده زمان تبدیل شد؛ و حالا، نزدیک ۶۰ سال بعد، دهه شصتی‌ها هنوز هم بر قیمت‌ها و هم بر طرح‌های خیابان اصلی نفوذ دارند.

ماه آینده، H&M قرار است یک کلکسیون انحصاری از ریچارد الن را عرضه کند- که نماد برجسته صحنه مد دهه شصتی‌های شیک‌پوش تلقی می‌شد.

الن، که با طراحانی مانند شیا پارلی و ایو سن لوران کار می‌کرد، در سال ۱۹۶۲ مارکی با نام خودش را بنیان گذاشت و به سرعت به خاطر روسری‌های بدیع در طرح‌های متهورانه و انتزاعی و رنگ‌های زنده مشهور شد.

دکتر ربکا آرنولد، مدرس ارشد تاریخ پوشاک و منسوجات در موسسه هنر کورتولد، به ایندیپندنت گفت: «طرح‌های ریچارد آلن شفافیت واقعی و حس نیرومندی از رنگ داشت که از سبک دهه شصتی‌ها و لوکس‌گرایی مدرن سخن می‌گفت».

به گفته دکتر آرنولد: «برند در اوج رونق خود با مزون‌های طراحی برای تولید روسری‌هایی که هنر و مد معاصر را با نقش‌های گرافیک متحد درهم می‌آمیخت همکاری کرد. جالب است که ریچارد الن لندن حالا با یک مارک بازاری کار می‌کند- و سبک اصیلش را به خریداران بسیار بیشتری می‌رساند».

کیت الن، دختر صاحب نام مد، مارک پدرش را در ۲۰۱۴ احیا کرد؛ شرکت او در ۱۹۸۹ فروخته شده بود، اقدامی که موجب شد بسیاری از طرح‌های بدیع او گم شوند یا از بین بروند.

کیت می‌گوید: «موفقیت باورنکردنی پدرم بخشی به خاطر این بود که او شکل کلاسیک یک روسری را (که نخ نما شده بود) با طرح‌های شجاعانه و رنگ آمیزی دراماتیک ترکیب کرد. این کار نه فقط شیوه‌ای را که زنان می‌توانستند جامه‌ای را با یک روسری ترکیب کنند آزاد ساخت، بلکه هنر را وارد مد کرد».

مدیر شرکت افزود پدرش در هر چیزی که چشمش را می‌گرفت الهامی پیدا می‌کرد، از طرح‌های به ظاهر پیش پا افتاده، تا کار‌های ویلیام موریس و طرح‌های تابلو‌های نئونی در پیکادلی.

کیت الن توضیح می‌دهد: «او در پیشاپیش تصور و نگاه خود خط و طرح می‌دید. از خطوط یک اتومبیل ورزشی، معماری یک بنا، یا جزییات یک نقاشی به شوق می‌آمد. شیفته پدید‌ه‌های آوانگارد، معاصر و تاریخی بود».

این ویژگی‌هاست که H&M را برای عرضه کلکسیون در راه خود آماده کرده است، که از نگاه الن، طیفی از پیراهن‌های شیک، بلوز، دامن، تی شرت، شلوار و، البته، روسری تحویل می‌دهد.

سیلوئت‌ها، که توسط یک تیم داخلی H&M، طراحی شده‌اند بلند و چشم‌گیر هستند، با ملحقاتی مانند گردن بند‌های بلند، آستین‌های گشاد و چین‌های ملایم، در حالی که لباس رنگی و پارچه‌های قلمکار شیک پوشی دهه ۶۰ لندن را احیا می‌کند.

الن امیدوار است همکاری جدید با H&M نقش موثری در احیای میراث پدرش داشته باشد و به عرضه طرح‌های ماندگار او به مخاطبانی کاملا جدید کمک کند.

الن می‌گوید: «فکر می‌کنم پدرم از کار H&M در این همکاری بسیار لذت می‌برد. من به راستی نه فقط اشتیاق و احترام به کار پدرم، بلکه نگرش H&M به تقویت همکاری را هم تحسین کرده‌ام. نه فقط اجازه می‌دهد طرح‌های گلدار ریچارد الن دوباره جان بگیرد و در شکل‌های لباس بنشیند، و در راه‌های جدید و تازه به کار رود، بلکه ریچارد الن را به مخاطبانی کاملا جدید می‌شناساند.»

الن همچنین توصیه می‌کند برند خیابان اصلی برای حفظ رنگ آمیزی پدرش در کلکسیون در راه گنجانده شود و می‌گوید: «این رنگ‌ها در حالی که با لباس های مد جاری جور در می‌آ‌ید، حال و هوای دوره دهه ۶۰ را حفظ می‌کند، ضمن این که طرح‌ها را برای خلق کلکسیونی کاملا جدید و‌تازه دوباره به کار می‌گیرد.

«این استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های گذشته برای خلق کلکسیون‌های معاصر به راستی الهام بخش است و نگرش پدرم را کاملا حفظ می‌کند.»

ماریا اوست بلوم، مدیر بخش طرح پوشش زنانه در H&M می‌افزاید که نقش‌های عالی و روحیه لندن شیک و سر زنده هنوز احیاء می‌شود.

اوست بلوم می‌گوید «ما از همکاری با یکی از مطرح‌ترین طراحان زمان بسیار خوشحال هستیم. با گرفتن این طرح‌های کلاسیک از روسری‌ها و بازسازی آن‌ها در محتوای جدید، قطعات کلکسیون H&M +Richard Alen هم نیرومند و هم ظریف احساس می‌شود، اما در شکل و محتوایی بهتر»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید