هیوندا جنسیس کوپه 2013؛ آخرین بازمانده اسپرت هیوندای در بازار ایران

هیوندا جنسیس کوپه 2013؛ آخرین بازمانده اسپرت هیوندای در بازار ایران

طراحی داخلی کابین هیوندا جنسیس کوپه مدل 2013 به اندازه طراحی ظاهری آن خیره کننده نیست و پس از گذشت این سال‌ها قدیمی بودن خود را به شدت به نمایش می‌گذارد. این موضوع را می‌توان به وضوح در متریال استفاده شده برای ساخت داشبورد و صندلی‌ها مشاهده کرد.

کد خبر : ۷۱۷۳۷
بازدید : ۱۶۰۳۷

هیوندا جنسیس کوپه 2013؛ آخرین بازمانده اسپرت هیوندای در بازار ایران

کمپانی هیوندای در دهه 90 میلادی تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای سدان گذاشته بود که در نهایت توانست با ارائه مدل‌هایی مانند آزرا و النترا به موفقیت‌های خوبی در بازار آمریکا و اروپا دست یابد. پس از آن در اوایل قرن جدید به سراغ خودروهای شاسی بلند رفت و با تلاش‌های بسیار توانست مدل سانتافه خود را به بازار عرضه کند و با این مدل خود نیز به محبوبیت برند خود افزود. حال نوبت آن بود که در بازار خودروهای اسپرت نیز ردپایی از خود به جای بگذارد. بنابراین در اوایل سال 2008 به تصمیم به ساخت هیوندا جنسیس کوپه گرفت.

با این که هیوندای تکنولوژی‌های لازم و به روز را برای ساخت یک خودرو اسپرت در اختیار نداشت، اما توانست خودرو قابل قبولی را در این کلاس به بازار جهانی عرضه کند. این خودرو با دو سال تأخیر در سال 2010 وارد ایران شد و با توجه به قیمت بسیار کمی که نسبت به رقبای آلمانی و ژاپنی خود داشت توانست در ایران نیز به فروش و محبوبیت بالای دست یابد. پس از تصویب قانون منع ورود خودروهای بیش از 2.5 لیتر، سال 2013 آخرین سال ورود این خودرو به ایران بود. از این رو قصد داریم در ادامه این مطلب آخرین بازمانده از این مدل اسپرت هیوندای یعنی خریدوفروش هیوندا جنسیس کوپه در ایران را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی‌های طراحی ظاهری هیوندا جنسیس کوپه 2013

اولین عاملی که هنوز هم بسیاری از افراد را به خرید هیوندا جنسیس کارکرده وسوسه می‌کند را می‌توان در ظاهر آن جستجو کرد. طراحی ظاهری این خودرو هرچند متعلق به 9 سال پیش است اما هنوز هم برای بسیاری از جوانان ایرانی جذاب به نظر می‌رسد. این طراحی متعلق به مدل فیس لیفت سال 2013 است که هیوندای در آن چراغ‌های جلو، امکانات سیستم روشنایی، طراحی مه شکن‌ها، جلوپنجره، رینگ‌ها و آرایش شیشه‌های عقب جنسیس را به کلی متحول کرده است. هم چنین اضافه شدن خطوط برجسته روی کاپوت و درهای این خودرو نمای جلویی و جانبی آن را بسیار جذاب کرده است.

امکانات جدیدی که این طراحی را تکمیل می‌کنند شامل سیستم اتولایت، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور، چراغ شور، سانروف، اسپویلر عقب خودرو و آنتن کوسه‌ای آن است که در شب نمای خیره کننده‌ای را به این خودرو می‌دهد. به این ترتیب هنوز هم می‌توان با خرید هیوندا جنسیس کوپه کارکرده سال 2013 صاحب یک خودرو اسپرت با ظاهری جذاب شد.

طراحی داخل کابین و امکانات رفاهی هیوندا جنسیس کوپه 2013

طراحی داخلی کابین هیوندا جنسیس کوپه مدل 2013 به اندازه طراحی ظاهری آن خیره کننده نیست و پس از گذشت این سال‌ها قدیمی بودن خود را به شدت به نمایش می‌گذارد. این موضوع را می‌توان به وضوح در متریال استفاده شده برای ساخت داشبورد و صندلی‌ها مشاهده کرد. اما به نسبت زمان خودش به عنوان یک خودرو اسپرت میان رده این طراحی حس یک خودرو اسپرت و خشن را به خوبی به راننده منتقل می‌کرد. با این حال امکاناتی که این خودرو در کابین خود ارائه می‌دهد هنوز هم می‌تواند انتظارات شما را از یک خودرو اسپرت برآورده کند.

امکاناتی مانند صندلی راننده 6 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی تاشو به همراه گرمکن، شیشه بالابر آنتی ترپ، سیستم صوتی اینفینیتی به همراه 8 اسپیکر، فرمان هیدرولیک دوحالته به همراه پدال شیفتر، سنسور عقب و جلو، تعلیق هوشمند و کروز کنترل امکاناتی هستند که کابین این خودرو را هنوز هم به روز و جذاب جلوه می‌دهد.

هم چنین امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، ترمز کمکی، 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، پشت سری‌های فعال و کمربند ایمنی پیش کشنده ایمنی این خودرو را تکمیل می‌کنند. به این ترتیب می‌توان گفت با خرید هیوندا جنسیس کارکرده هنوز هم می‌توانید یک خودرو اسپرت ایمن داشته باشید.

هیوندا جنسیس کوپه 2013؛ آخرین بازمانده اسپرت هیوندای در بازار ایران

مشخصات فنی و عملکرد هیوندا جنسیس کوپه 2013

هیوندا جنسیس کوپه در ایران با موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر MPI حضور دارد که از نیروی خیره کننده‌ای برخوردار است. این موتور توان تواین 348 اسب بخار نیرو را دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود. موتور قدرتمند این خودرو با گشتاور 400 نیوتون متری خود قادر است در 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مسلماً این عملکرد برای خریداران هیوندا جنسیس کوپه بسیار راضی کننده خواهد بود.

اما ایراداتی نیز در عملکرد این خودرو دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم فرمانپذیری خوب اشاره کرد که در شتاب بالا و سرعت زیاد کنترل خودرو را از دست راننده خارج می‌کند و عملاً نمی‌توان با آن در پیست اسپرت مانورهای سنگینی اجرا کرد.

منبع: ویرلن

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید