بلوای شوخی حسین کلهر

بلوای شوخی حسین کلهر

به مسئولان استقلال توصیه می‌کنم اگر این لوگو به مزایده گذاشته شد و خواستند لوگوی جدید طراحی کنند، این‌قدر سوراخ در لوگو نگذارند و کاری کنند سوراخ‌هایش کم شود.

کد خبر : ۷۱۹۷۷
بازدید : ۲۴۳۴
شوخی حسین کلهر بلوا به پا کرد
وقتی خبر توقیف لوگوی استقلال به خاطر یک بدهی چند میلیونی به شرکت ثبت منتشر شد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این خبر عاملی برای یک جنجال بزرگ باشد؛ شنبه صبح، اما حسین کلهر، مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما کاری کرد که احساسات هواداران آبی نه به خاطر این خبر که به دلیل شوخی با لوگوی باشگاه حسابی برانگیخته شود.
اتفاقی که عذرخواهی وی را در پی داشت، اما بعید است استقلالی‌ها به این زودی‌ها این مجری پرسپولیسی را ببخشند. کلهر در برنامه صبح دیروز وقتی دیگر مجری خبر توقیف لوگوی استقلال را خواند، با بیان تردید درباره این‌که نمی‌داند حرفش را بزند یا نزند، این‌طور به شوخی با لوگوی این باشگاه پرداخت: «به مسئولان استقلال توصیه می‌کنم اگر این لوگو به مزایده گذاشته شد و خواستند لوگوی جدید طراحی کنند، این‌قدر سوراخ در لوگو نگذارند و کاری کنند سوراخ‌هایش کم شود.»
جالب این‌که کلهر قبل از بیان این جمله خودش گفته بود می‌داند اگر این حرف را بزند مورد حمله قرار می‌گیرد، اما بازهم از بیان این کری‌خوانی پرهیز نکرد.
انتشار گسترده ویدیوی این قسمت از برنامه سلام صبح بخیر در فضای مجازی، اما بازتاب بسیار زیادی داشت و باعث شد بسیاری از هواداران استقلال نسبت به این مجری و سازمان صداوسیما موضع‌گیری کنند.
بسیاری از هواداران استقلال به انتقاد از صداوسیما پرداختند که اجازه داده چنین مجری‌ای روی آنتن زنده تلویزیون به لوگوی باشگاه آبی پایتخت اهانت کند و درنهایت درخواست‌های هواداران باعث شد باشگاه استقلال با انتشار یک بیانیه تند به انتقاد از صداوسیما بپردازد.
در بخشی از بیانیه باشگاه استقلال آمده است: «در شرایطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با پول مردم اداره می‌شود و باید به مردم و علایقشان احترام بگذارد، متاسفانه یکی از مجریان این سازمان در یک برنامه تلویزیونی به‌طور آشکار و مستقیم به باشگاه استقلال و نشان رسمی آن اهانت کرده است.
با توجه به سابقه این رفتار‌های سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال تا زمان عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما همکاری خود را با این سازمان قطع خواهد کرد.» این پایان ماجرا نبود و حسین کلهر که شاید تصورش را هم نمی‌کرد موضوع این‌قدر بزرگ شود، ویدیویی در اینستاگرام خودش منتشر کرد و به عذرخواهی از استقلالی‌ها پرداخت.
او گفت: «من به خاطر کری با کارگردان و تهیه‌کننده برنامه که استقلالی دوآتشه هستند، شوخی‌ای کردم. درواقع این کری‌ها از پشت صحنه به جلوی دوربین کشیده شد. از همه عوامل باشگاه استقلال عذرخواهی می‌کنم و واقعا نمی‌خواستم شما را ناراحت کنم. مطمئنم هواداران استقلال آن‌قدر مرد هستند که من را ببخشند و از این خطا عبور کنند. امیدوارم استقلال همچنان بدرخشد و ستاره‌های این ارتش دو ستاره بیشتر و بیشتر شود. قطعا ما هم از این اتفاق خوشحال می‌شویم.»

این اولین بار نبود آقای کلهر!
اتفاقی که دیروز حسین کلهر، مجری شبکه سه رقم زد، اولین بار نبود که رخ می‌داد. این مجری که در همین برنامه سلام صبح بخیر و صفحه اینستاگرامش علاقه خود به پرسپولیس را کتمان نکرده، بار‌ها روی آنتن زنده تلویزیون به شوخی با استقلالی‌ها پرداخته و البته که معمولا جواب میهمانان استقلالی یا مجریان دیگر را در پی داشته است. او چندین بار با سعید اکبری، مجری بخش ورزشی شوخی کرد و با اعلام این‌که او استقلالی است، به کری‌خوانی پرداخته. حتی میهمان‌هایی مثل امیرحسین صادقی، کامران منزوی و ...
نیز از شوخی‌های آقای مجری در امان نماندند. ادامه این روند به ماجرای دیروز منجر شد. البته که حسین کلهر شاید بدشانس هم بود، در برنامه دیروز میهمان استقلالی‌ای حضور نداشت که جواب او را بدهد و به نوعی باعث شد ضرب‌المثل یک‌طرفه به قاضی رفتن برای او صدق کند.

استقلال با صداوسیما همکاری می‌کند؟
باشگاه استقلال در بیانیه روز گذشته خود اعلام کرده بود که تا زمان عذرخواهی رسمی صداوسیما بابت اتفاق دیروز با این سازمان هیچ همکاری‌ای نخواهد کرد و این شامل همه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خواهد بود. اگرچه حسین کلهر به صورت رسمی از استقلالی‌ها عذرخواهی کرده، اما اگر در فضای مجازی توییت‌های هواداران آبی را ببینید، مشخص است که آن‌ها به این عذرخواهی اکتفا نکرده‌اند و خواهان عذرخواهی رسمی صداوسیما هستند.
یکی از کانال‌های پرمخاطب استقلالی دراین‌باره نوشته است: «نمی‌شود هر بار مجریان صداوسیما به استقلال توهین کنند و نهایتا ماجرا با یک عذرخواهی ساده پایان بپذیرد. تا زمان عذرخواهی رسمی صداوسیما و برخورد شدید با مجری هتاک هیچ اقدامی از سوی هواداران استقلال پذیرفته نخواهد بود.»
در این شرایط بعید است باشگاه استقلال نیز به این عذرخواهی اینستاگرام بسنده کند و احتمال این‌که همکاری باشگاه با برنامه‌های صداوسیما قطع شود، کم نیست. اقدامی که در گذشته نیز چند بار شاهد آن بودیم و حالا بار دیگر به صورت جدی دنبال می‌شود.

هر چند که عصر روز گذشته شبکه سوم سیما با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن دلجویی و عذرخواهی از هواداران و باشگاه استقلال، اعلام کرد که به مجری و دست‌اندرکاران برنامه سلام صبح‌بخیر تذکر جدی داده است.

بازیکنان استقلال هم وارد معرکه شدند!
ماجرای شوخی کلهر با استقلالی‌ها به هواداران و بیانیه باشگاه ختم نشد و بازیکنان سابق و کنونی تیم آبی‌پوش پایتخت هم وارد غائله شدند. بعد از آن‌که امیرحسین صادقی با پست اینستاگرامی تند و توهین‌آمیزی به حسین کلهر تاخت، وریا غفوری کاپیتان استقلالی‌ها این جملات را در استوری خود نوشت: «صداوسیما سازمانی که متاسفانه خیلی وقته بسیاری از مخاطبینش را از دست داده و شاهد ریزش هرچه بیشتر مخاطبین آن هستم.
در این سازمان به صورت واضح شاهد حضور افرادی هستیم که هنوز از شعور و درک به بلوغ نرسیده‌اند، چه برسد که بتوانند در جایگاه مجری برنامه‌ای در خور و شأن مردم ایران اداره کنند.
توهین مجری صداوسیما به پرافتخارترین تیم ایرانی به شأن و منزلت این باشگاه بزرگ و پرطرفدار کوچکترین خدشه‌ای وارد نکرد، بلکه وضع سیاه صداوسیما را سیاه‌تر کرد. لازم به ذکر است ندادن حق پخش تلویزیونی که از بدیهی‌ترین حقوق باشگاه‌های فوتبال است، ضربه‌ای بزرگ به پیکره فوتبال از جانب صداوسیما زده است.» همچنین تعدادی دیگر از بازیکنان نیز در فضای مجازی به انتقاد از رفتار حسین کلهر پرداختند.

دایره‌های لوگوی استقلال به چه معناست؟
درباره لوگوی کنونی استقلال، اما ذکر چند نکته جالب خواهد بود. لوگوی فعلی باشگاه آبی‌پوش پایتخت که از سال ٧٠ طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت، از چند دایره تودرتو تشکیل شده است. چهار حلقه موجود در لوگوی کنونی (سه حلقه در وسط و یک حلقه دور آنها) از لوگوی قبلی الهام گرفته شده است.

این حلقه‌ها از زمانی که نام استقلال دوچرخه‌سواران بود، در لوگو وجود داشت و چرخ‌های دوچرخه را نمایش می‌داد. از سوی دیگر استفاده از دایره و بیضی در لوگو‌ها دارای تاثیر احساسی مثبت در ذهن بیننده است.

همچنین بکارگیری دایره در طراحی لوگو نمایانگر اتحاد، دوستی و عشق است. حلقه‌ها دارای مفهوم همکاری و تعامل و یادآور پایداری هستند. همچنین خطوط منحنی در هر حالت، نماد برتری‌جویی در طبیعت‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید