خودکشی قاچاقچی دختران در زندان؟

خودکشی قاچاقچی دختران در زندان؟

یکی از ابهاماتی که در حال حاضر وجود دارد اینست که با وجود اقدام قبلی جفری ایپستین برای خودکشی آیا او تحت مراقبت مستمر برای تکرار مجدد خودکشی قرار داشته یا خیر.

کد خبر : ۷۲۱۴۷
بازدید : ۱۱۹۸۶
خودکشی سرمایه دار بزرگ آمریکا در زندان؟
ایپستین در بازداشت موقت به سر می‌برد و منتظر تشکیل دادگاه خود بود

سوالات و ابهامات در خصوص نحوه مرگ جفری ایپستین، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی که متهم "قاچاق دختران کم سن برای استفاده جنسی" بود، افزایش یافته و مهمترین سوالی که در حال حاضر مطرح شده اینست که چطور وی در سلول انفرادی امکان یافته که ظاهرا دست به خودکشی بزند.

جسد او روز شنبه (۱۰ اوت) ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح توسط ماموران در داخل سلولش در زندانی در نیویورک پیدا شد. ماه گذشته میلادی نیز آقای ایپستین پس از اقدام خودکشی در سلول انفرادی در حالیکه از هوش رفته بود پیدا شده بود.

یکی از ابهاماتی که در حال حاضر وجود دارد اینست که با وجود اقدام قبلی جفری ایپستین برای خودکشی آیا او تحت مراقبت مستمر برای تکرار مجدد خودکشی قرار داشته یا خیر.

بیل دی بلازیو، شهردار شهر نیویورک خواستار انجام تحقیقات کامل در خصوص نحوه مرگ ایپستین شد و از اینکه او توانسته به راحتی اقدام به خودکشی کند را عجیب دانست.

بلازیو که در حال مبارزات انتخاباتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکاست، گفت: "ما می‌خواهیم بدانیم که او از چه چیز‌هایی باخبر بوده و اطلاع داشته و چند نفر میلیونر و میلیاردر جزو شرکای فعالیت‌های غیرقانونی او بوده‌اند؟ "

شهردار نیویورک در ادامه می‌گوید: "اطلاعات مربوط به این پرونده همراه با ایپستین نمرده و باید در مورد همه جزییات این پرونده تحقیقات کامل صورت بگیرد".

مقام‌ها می‌گویند ظاهرا علت مرگ او خودکشی بوده است هر چند پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

همزمان ویلیام بار دادستان کل آمریکا اعلام کرده که تحقیقات درباره این که آیا زندان‌بانان از اجرای اقدامات پیشگیرانه از خودکشی برای آقای ایپستین تخطی کرده‌اند تحقیق می‌کند.

جفری اپستین، سرمایه گذار ثروتمند اهل نیویورک که به مراکز قدرت نزدیک بود روز ۶ ژوئیه به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای قاچاق دستگیر شده بود.

مرگ او تنها یک روز پس از آن روی داد که با هویدا شدن مدارک جدید از فعالیت‌های او دادستان‌ها از طرح اتهام‌های جدید علیه او سخن گفته بودند.

در کیفرخواست علیه جفری ایپستین آمده بود وی از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ دختران زیر سن قانونی را به بازدید از عمارات بزرگش در نیویورک و فلوریدا ترغیب می‌کرده است.براساس متن اتهامات این دختران که گاه فقط ۱۴ سال داشتند، برای انجام اعمال جنسی صد‌ها دلار می‌گرفتند.

او با یک فقره اتهام قاچاق جنسی و یک فقره اتهام توطئه برای قاچاق جنسی روبرو بود. مدیر ۶۶ ساله شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ روز پیش در فرودگاه تتربورو پس از بازگشت از سفری به فرانسه با جت شخصی‌اش بازداشت شده بود.

در ادعانامه علیه او آمده بود که جفری اپستین آگاه بوده که این دختران زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند و در معرض سوءاستفاده جنسی قرار می‌گرفتند.

دادستان‌ها می‌گویند "کارمندان و همکاران" جفری اپستین در این راه به او کمک کرده بودند.
خودکشی سرمایه دار بزرگ آمریکا در زندان؟
پرونده رسیدگی به اتهامات آقای ایپستین به موضوع داغ رسانه‌ها و فعالان حقوق زنان بدل شده بود

اپستین در دفاع از خود گفته بود او فکر می‌کرده این دختران حداقل ۱۸ سال دارند و این تماس‌ها با رضایت طرفین انجام می‌گرفته است.

ماه گذشته هم پس از آن که دادگاه به علت یافتن شواهدی مبنی بر رشوه دادن ایپستین به شاهدان پرونده‌اش درخواست آزادی به شرط وثیقه را رد کرد، زندانبانان او را در حالی که نیمه هوشیار بود و اثار جراحت و کبودی روی گردنش دیده می‌شد به بیمارستانی در نیویورک منتقل کردند و پس از مداوا به بازداشتگاه متروپولیتن نیویورک که یکی از امن‎ترین زندان‌های آمریکا نام گرفته بازگرداندند.

اکنون گزارش‌های متناقض منتشر شده این پرسش را طرح کرده است که آیا ایپستین که گمان می‌رفت از یک خودکشی نافرجام جان به در برده تحت نظر زندانبانان بوده و اقدامت پیشگیرانه از خودکشی مجدد برای او به اجرا در می‌آمده یا خیر.

رسانه‌های آمریکا روز شنبه مدعی شدند که ایپستین در لحظه مرگ تحت مراقبت‌های پیشگیری از خودکشی نبوده است.

همزمان ویلیام بار، دادستان کل آمریکا هم گفته از خبر مرگ ایپستین در زندان "وحشت‌زده" شده است: "{این} سوالات جدی به وجود می‌آورد که باید پاسخ داده شوند. "آقای بار گفته وزارت دادگستری به صورت مستقل از دادستانی نیویورک در این زمینه تحقیق خواهد کرد.
خودکشی سرمایه دار بزرگ آمریکا در زندان؟
این یکی از عمارات مجلل آقای ایپستین در نیویورک است

بازداشت اپستین و آشنایی او با چهره‌های سرشناسی، چون بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا، خیلی زود پرونده او را به صدر توجه رسانه‌های آمریکا کشاند.

این بازداشت چندی بعد به عرصه سیاسی هم کشیده شد و به قیمت استعفای الکس آکوستا، وزیر کار دولت دونالد ترامپ هم انجامید. آکوستا در زمان نخستین محاکمه جفری اپستین که حدود ۱۰ سال پیش در ایالت فلوریدا رخ داد، دادستان آن ایالت بود.

او متهم شده بود که در جریان آن محاکمه در توافقی با جفری اپستین که در نهایت به حکمی سبک برای آن سرمایه‌دار منجر شد، نقش داشته است.

اکوستا به خاطر نقش خود در توافقی با جفری اپستین در سال ۲۰۰۸ که به حکمی سبک بر او منجر شد زیر ذره بین است. اپستین در آن سال در ایالت فلوریدا در رابطه با اتهام ترغیب یک فرد زیر ۱۸ ساله به فحشا به ۱۳ ماه زندان محکوم شد.

با بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفای وزیر کار آمریکا، او از نقش خود در پرونده سابق جفری اپستین، سرمایه داری که به سوءاستفاده از دختران نوجوان متهم است، دفاع کرد.
خودکشی سرمایه دار بزرگ آمریکا در زندان؟
۱۰ سال پیش چه اتفاقی رخ داده؟
در آن زمان جفری اپستین با اتهامات سنگین در ارتباط با رابطه جنسی با کودکان زیر ۱۸ سال دستگیر شد. این اتهامات می‌توانست پرونده‌ای بزرگ برایش درست کند و سال‌ها او را به پشت میله‌های زندان بفرستد.

اما الکساندر آکوستا که در آن زمان دادستان فلوریدا بود، با این متهم به توافق رسید تا او در دادگاه بخشی از اتهامات را بپذیرد. بر اساس آن توافق او به ۱۳ ماه زندان محکوم شد و از حبس ابد نجات یافت.

ضمن اینکه اپستین به لطف یک برنامه ویژه "کار-آزادی" توانست بخش اعظم حکم را در دفتر کارش در یک شهر ساحلی فلوریدا سپری کند.

نکته مهم درباره آن توافق این بود که موجب شد تا تحقیقات بیشتر اف‌بی‌آی درباره این میلیاردر متوقف شود و مشخص نشد که آیا شمار زنان قربانی بیش از ۳۶ نفری بود که در اسناد دادگاه ثبت شده بود یا نه و این که آیا افراد دیگری در آن توطئه ادعایی شرکت داشتند یا نه.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید