سفر به ایران با دویست دلار!

سفر به ایران با دویست دلار!

در تعطیلات عید قربان امسال، تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران از کردستان عراق به ایران سفر کردند.

کد خبر : ۷۲۳۱۱
بازدید : ۹۷۴۸
سفر به ایران با دویست دلار!
ایام عید قربان برای مردم بسیاری کشور‌ها ایام سفر است. بسیاری از مسلمانان در این ایام مهمترین سفر عمرشان را انجام می‌دهند که زیارت حج است. خیلی‌های دیگر، اما از تعطیلات طولانی این عید که عرب‌ها آن را «عید الاضحی» می‌نامند، برای گردش و سفر‌های تفریحی استفاده می‌کنند.

در تعطیلات عید قربان امسال که امروز در بیشتر کشور‌های عربی به پایان می‌رسد، بسیاری از عرب‌ها مقصد جدیدی انتخاب کردند: ایران.

یک گردشگر بحرینی گفت: «ایران هم کالا‌های عالی دارد و هم با پول ما قیمت این کالا‌ها خیلی پایین است و همین است که ما و خانواده تعطیلات عید امسال را به شیراز رفتیم و پنج روز آن‌جا بودیم».

دولت اما سخت در تلاش است تا کیفیت و کمیت سفر‌های خارجی به ایران را افزایش دهد. از جمله اقدامات دولت در این زمینه، لغو هزینه ویزا برای شهروندان عراقی و لغو ویزا برای شهروندان چین بوده است. دولت همچنین می‌خواهد روی سفر‌های دریایی از شمال و جنوب به ایران سرمایه‌گذاری کند و با استفاده از پیشرفت‌های ایران در صنعت بهداشت، این کشور را به قطب گردشگری پزشکی بدل سازد.
طبق آمار «شورای جهانی سفر و گردشگری» در لندن، صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳.۷ درصد تولید ناخالص داخلی ایران بود و انتظار می‌رود که این میزان تا دو برابر هم افزایش یابد. بیش از ۱ میلیون و ششصد هزار شهروند ایرانی در این صنعت به کار اشتغال دارند.

ایران با دویست دلار
در تعطیلات عید قربان امسال، تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران از کردستان عراق به ایران سفر کردند. یکی از این مسافران به نام زیرک علی می‌گوید: «می‌توانیم با فقط دویست دلار به ایران و بخش شمالی آن سفر کنیم.» زیرک علی، مانند بسیاری از عراقی‌های دیگر، از مرز زمینی «حاجی عمران» وارد ایران شده است که تنها ۱۸۰ کیلومتر با اربیل، و کمتر از ۲۰ کیلومتر با شهر چومانِ عراق فاصله دارد.

مقامات مرزی اقلیم کردستان عراق می‌گویند، از سه‌شنبه تا شنبه گذشته نزدیک بیست هزار نفر از طریق همین مرز حاجی عمران به ایران رفته‌اند. تنها در روز جمعه ۵۳۰۰ نفر از این مرز وارد ایران شدند، که رقمی بی‌سابقه است. این مرز ۱۱ سال پیش افتتاح شد و بالاترین شمار ورودی که پیش از این داشته است، ۳۵۰۰ نفر در روز بوده است.

طبق آمار سال گذشته سازمان میراث فرهنگی در ایران، شهروندان عراق بالاترین سفر‌ها را به ایران انجام داده‌اند. از میان کشور‌های همسایه، شهروندان جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان و ترکیه نیز جزو بالاترین‌ها هستند. مثلا مرز بیله‌سوار در استان اردبیل اخیرا با افزایش چشمگیر مسافران مواجه بوده است که به گفته مقامات، دلیل آن سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به مناطق شمال غربی ایران برای خرید کالا، مصارف پزشکی و دیدار‌های خانوادگی است.

توریسم درمانی
میزان گردشگران سلامتی به ایران نیز افزایش داشته است و در چهار ماه اول سال جاری (۱۳۹۸) به ششصد هزار نفر رسیده است که افزایشی ۲۰ تا ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. بسیاری از این گردشگران از کشور‌های عربی هستند که می‌خواهند از خدمات پزشکان متخصص در ایران استفاده کنند.

ایران ۱۶۹ بیمارستان دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی دارد که سال گذشته میزبان ۷۰ هزار بیمار خارجی بودند. ۹۰ درصد از این تعداد، اتباع کشور‌های منطقه همچون عراق، کویت، عمان، بحرین و دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس بوده‌اند. یکی از مقامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته است که بیشتر گردشگران سلامتی استان فارس، از کشور‌های عربی همچون عمان، عراق و قطر می‌آیند، و البته مبدا بعضی از آن‌ها نیز کشور‌های اروپایی همچون بریتانیا و سوئد است.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید