قهرمان نیم‌فصل چه کسی است؟

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با 3دیدار آغاز می‌شود و سایر مسابقات نیز روز جمعه برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم‌ها در نیم‌فصل اول مشخص شود. هر چند لیگ برتر در پایان این هفته که پایان نیم‌فصل اول است، تعطیل نمی‌شود و به دلیل بازی‌های تیم امید پس از پایان هفته هفدهم وارد تعطیلات نیم‌فصل خواهد شد.

کد خبر : ۷۲۴۶
بازدید : ۵۰۲۴
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با 3دیدار آغاز می‌شود و سایر مسابقات نیز روز جمعه برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم‌ها در نیم‌فصل اول مشخص شود. هر چند لیگ برتر در پایان این هفته که پایان نیم‌فصل اول است، تعطیل نمی‌شود و به دلیل بازی‌های تیم امید پس از پایان هفته هفدهم وارد تعطیلات نیم‌فصل خواهد شد.

استقلال - صبای قم
شاگردان پرویز مظلومی که صدر جدول را از دست داده‌اند، برای گرفتن جایگاه قبلی خود باید تیم علی دایی را شکست دهند. استقلال که در 2 بازی اخیر خود مقابل سایپا و تراکتورسازی تبریز امتیاز از دست داده دوست ندارد بار دیگر امتیاز از دست بدهد. استقلال در این دیدار میثم مجیدی و یعقوب کریمی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. مظلومی به احتمال زیاد امین حاج‌محمدی را پس از چند بازی نیمکت‌نشینی به قلب خط دفاع می‌برد و هرایر مگویان به دفاع چپ منتقل خواهد شد.

مشکل مظلومی گل نزنی‌ مهاجمان تیمش است. سجاد شهباززاده مدت‌ها است که گلی به ثمر نرسانده و مقابل تراکتورسازی نیز در نیمه دوم به میدان رفت. دیگر مهاجمان به غیر از جابر انصاری وضعیت مشابه شهباززاده را دارند. در روزهای گذشته مجید صالح تمرینات اختصاصی برای شهباززاده در نظر گرفت، بلکه این مهاجم جوان بتواند به روزهای اوج خود بازگردد و مشکل خط حمله استقلال را حل کند. در سوی دیگر، شاگردان دایی در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب کرده‌اند و هدف‌شان این است که با عبور از استقلال خودشان را به 3 تیم نخست جدول نزدیک کنند. صبایی‌ها این شانس را دارند که اگر استقلال را شکست دهند تا رده دوم نیز بالا بیایند. استقلال هم این شانس را دارد که در صورت نتیجه نگرفتن استقلال خوزستان مقابل ذوب‌‌آهن، قهرمان نیم‌فصل شود. این بازی علاوه بر مسائل فنی، حواشی دیگری نیز دارد. برخی از استقلالی‌ها سابق از جمله امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده و محمد قاضی در صبا بازی می‌کنند و تقابل آنها با تیم پیشین خود می‌تواند جالب باشد و به حواشی بازی اضافه کند. در مورد جدایی صادقی و بیک‌زاده حرف‌ و حدیث‌های زیادی مطرح شد. پیش از آغاز فصل این 2 بازیکن در لیست خروج مظلومی قرار گرفتند و اکنون انگیزه زیادی دارند که توانایی‌های خود را به رخ سرمربی استقلال و هوادارانش بکشند.

راه‌آهن - پرسپولیس
برگزاری احتمالی این دیدار ورزشگاه شهدای شهر قدس (ورزشگاه اختصاصی راه‌آهن) به خودی خود حواشی بازی را زیاد می‌کند. پرسپولیسی‌ها باید در ورزشگاهی بازی کنند که تجربه بازی کردن در آن را ندارند و تنها دغدغه‌شان همین مساله است. پرسپولیس برای اینکه به بالای جدول برسد، باید راه‌آهن را ببرد، در غیر این صورت در نیم‌فصل دوم کار مشکلی خواهد داشت.
با توجه به اینکه تیم‌ها در بالای جدول، نوسان زیادی دارند، پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در چند دیدار خودش را به تیم‌های نخست نزدیک کند. برانکو ایوانکوویچ این هفته برخلاف مسابقه قبل، مهدی طارمی و علی علیپور را در اختیار دارد و با همه نیروهایش به مصاف راه‌آهن خواهد رفت. راه‌آهنی‌ها هر چند سپاهان را در اصفهان متوقف کردند اما در چند دیدار گذشته نتایج بدی کسب کردند و می‌خواهند با برد مقابل پرسپولیس از این شرایط خارج شوند. باید دید مهدی تارتار تیمش را با چه تاکتیکی مقابل سرخپوشان به زمین می‌فرستد.

برنامه کامل هفته پانزدهم
پنج‌شنبه 26 آذرماه
استقلال صبای قم، ساعت 16:20
استقلال اهواز تراکتورسازی تبریز، ساعت 15
نفت تهران سایپا، ساعت 15:15
جمعه 27 آذرماه
پدیده خراسان سپاهان اصفهان، ساعت 14:45
ملوان بندرانزلی سیاه جامگان،ساعت 14:15
گسترش فولاد تبریز فولاد خوزستان، ساعت 15
راه‌آهن یزدان پرسپولیس، ساعت 14:30
ذوب‌آهن استقلال خوزستان، ساعت 15:15
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید