بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار

بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار

«بچه‌خور» که کار نوشتن فیلمنامه آن به عهده آبان عسکری و محمد کارت بوده به مسائل و مضامین اجتماعی به‌ویژه کودکان کار و کودکان بدسرپرست می‌پردازد.

کد خبر : ۷۲۵۲۷
بازدید : ۱۸۶۴
بچه خور؛ شانس جدید ایران در اسکار
امسال هرقدر فیلم‌های بلند سینمایی ایران برای راه یافتن به اسکار ناکام ماندند، فیلم‌های مستند و کوتاه در این راه توفیق پیدا کردند. در روز‌های گذشته فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی برنده جایزه بزرگ نوزدهمین دوره فستیوال فیلم اودنسه دانمارک شد و به این طریق از طرف این فستیوال به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.
چندی پیش نیز هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، فیلم مستند «در جست‌وجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کردند و اکنون با اضافه شدن «بچه‌خور» شانس ایران برای حضور در فهرست فیلم‌های منتخب برای رقابت افزایش می‌یابد.

«بچه‌خور» که کار نوشتن فیلمنامه آن به عهده آبان عسکری و محمد کارت بوده به مسائل و مضامین اجتماعی به‌ویژه کودکان کار و کودکان بدسرپرست می‌پردازد. از بازیگران این فیلم می‌توان به بهرام ابراهیمی، علیرضا مهران، علیرضا حکیمی، فرهانه سبحانی و علی بحری اشاره کرد.
این فیلم محصول موسسه فرهنگی و هنری هنرایده بنیان است و مدیریت پخش بین‌المللی این فیلم توسط شرکت ATOZINEMA و آزاده مسیح‌زاده انجام می‌شود. «بچه‌خور» علاوه بر دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در جشنواره‌های دیگر داخلی و خارجی ازجمله تامپره فنلاند نیز به نمایش درآمده و مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین در این جشنواره، فیلم کوتاه «مگرالن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی، پس از چهار اکران و استقبال بی‌سابقه تماشاگران و منتقدان، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی اودنسه در دانمارک شد.

این فیلم نیز مانند فیلم محمد کارت به کودکان کم‌بضاعت مربوط می‌شود و داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین‌ها ماشینی برای خود ساخته‌اند که در آن روزهایشان را می‌گذرانند.
فیلم مریم زارعی در رقابت با ۲نامزد نهایی که یکی از آن‌ها فیلم هموطنش بود در این جشنواره حضور داشت که سرانجام جایزه اصلی به فیلم کوتاه «بچه‌خور» رسید. جشنواره بین‌المللی اودنسه دانمارک یکی از معتبرترین مجامع سینمایی در عرصه فیلم کوتاه دنیا به‌شمار می‌رود و مورد تایید آکادمی اسکار است.
فیلم‌های منتخب نوزدهمین دوره این جشنواره از بین ۳ هزار و ۲۶۴ اثر ارسالی از سراسر جهان انتخاب شده است که از ۲۵ تا ۳۱ آگوست (۳ تا ۹ شهریور) در شهر اودنسه دانمارک به نمایش درآمدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید