عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد

عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد

 ستاره شناسان مقدار جدید ضریب ثابت هابل را محاسبه کرده اند که بر خلاف گذشته نه ۷۰ بلکه برابر ۸۲.۴ است و با توجه به عدد جدید، عمر کاینات که قبلاً ۱۳.۷ میلیارد سال محسوب می‌شد، تقریباً ۱۱.۴ میلیارد سال حاصل می‌شود.

کد خبر : ۷۲۷۷۱
بازدید : ۱۳۷۶۶
عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد
ستاره شناسان آلمانی معتقدند عمر کاینات دو میلیارد سال کمتر از ان است که قبلاً تصور می‌شد. ستاره شناسان مقدار جدید ضریب ثابت هابل را محاسبه کرده اند که بر خلاف گذشته نه ۷۰ بلکه برابر ۸۲.۴ است و با توجه به عدد جدید، عمر کاینات که قبلاً ۱۳.۷ میلیارد سال محسوب می‌شد، تقریباً ۱۱.۴ میلیارد سال حاصل می‌شود.

دانشمندان آلمانی مشاهدات خود را بر اساس همگرایی گرانشی انجام دادند. طبق این روش میدان گرانشی اجرام عظیم نور ناشی از اجرام دورتر را منحرف می‌کند. مسافت‌ها برابر ۸۱۰ و ۱۲۳۰ مگا پارسک (به ترتیب ۲.۶ و ۴ میلیارد سال) بودند.

یادآور می‌شود چندی پیش مجله علمی Physical Review D. نوشت انرژی تاریک (Dark energy) که به عقیده دانشمندان به وجود آورنده و خالق کاینات بوده، ۲۲ میلیارد سال بعد آنرا از بین خواهد برد.

دانشمندان از راهکار جدیدی در مطالعات خود استفاده کرده و به این نتیجه رسیده اند که کاینات به احتمال زیاد بر اثر فروپاشی کامل از بین خواهد رفت. به عقیده آنها، کاینات در نتیجه گسترش سریع که باعث فروپاشی ماده خواهد شد، به موجودیت خود پایان خواهد داد.

با این حال باید یادآور شویم که ۲۲ میلیارد سالی که تا مرگ کاینات باقی مانده، در مقیاس بشری یک دوره بسیار طولانی است و طی آن حتما فرضیه‌های زیاد دیگری درباره زمان پایان دنیا و فرا رسیدن "آخر زمان" مطرح خواهند شد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید