باند زورگیری به سرکردگی دختر ۲۰ ساله

باند زورگیری به سرکردگی دختر ۲۰ ساله

زمانی‌که مال‌باخته قصد داشت سارا را تعقیب کند، من و عابد با چاقو و قفل عصایی به او حمله‌ور می‌شدیم و قربانی را مورد ضرب‌و‌شتم قرار می‌دادیم و با اطمینان از دور‌شدن سارا از محل حادثه، ما نیز با خودروی پراید من، از محل می‌گریختیم.

کد خبر : ۷۲۸۱۰
بازدید : ۱۱۱۲۱
دختر ۲۰ ساله؛ سردسته باند زورگیری
باند سه‌نفره زورگیری تلفن همراه که زیرنظر دختری ۲۰ ساله در شرق تهران فعالیت می‌کرد، متلاشی شد. فردی اسفند سال گذشته به کلانتری ۱۲۷ نارمک مراجعه و شکایتی را مبنی‌بر سرقت تلفن همراه سامسونگش به ارزش چهار میلیون ریال مطرح کرد.
این فرد گفت: در حال عبور از خیابان گلستان بودم که دختری جوان به من نزدیک شد و خواهش کرد تلفن همراهم را برای تماس به او بدهم. ولی به محض دریافت گوشی‌ام، پا به فرار گذاشت. او را تعقیب کردم، اما دو پسر حدودا ۲۰ ساله با استفاده از چاقو و قفل عصایی مرا مورد ضرب‌و‌شتم قرار دادند و پس از فرار آن دختر هر دو مرد جوان با یک دستگاه خودروی پراید سفید از محل گریختند.

این پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و اکیپی از کارآگاهان به محل وقوع سرقت رفتند. آن‌ها توانستند در تحقیقات میدانی شماره پلاک خودروی سارقان را به‌دست بیاورند، سپس معلوم شد این خودرو متعلق به دانشجویی ۲۱ ساله به نام پرویز است.
با دستگیری اولین متهم پرونده، از شاکی برای شناسایی سارق گوشی دعوت شد و او بعد از مراجعه به پایگاه چهارم و مواجهه حضوری، پرویز را به‌عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد.
پرویز با توجه به شناسایی ازسوی شاکی، به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار کرد: با سارا ۲۰ ساله در خیابان آشنا شدم. با توجه به مشکلات مالی که هر دو داشتیم، سارا پیشنهاد داد با استفاده از تهدید و زور دست به سرقت بزنیم. به‌همین‌دلیل به یکی از دوستانم به نام عابد ۲۲ ساله که در محله ما مغازه خیاطی داشت، پیشنهاد دادم تا در انجام سرقت‌ها با ما همکاری کند.
متهم در ادامه اظهارات خود گفت: شگرد و شیوه کار ما به این صورت بود که با پرسه‌زنی در خیابان‌های خلوت سوژه خود را از بین افرادی که از لحاظ فیزیکی توانایی مهار او را داشتیم، انتخاب می‌کردیم و سارا به بهانه تماس ضروری با گوشی طعمه به او نزدیک و پس از دریافت گوشی به‌سرعت از محل متواری می‌شد.
زمانی‌که مال‌باخته قصد داشت سارا را تعقیب کند، من و عابد با چاقو و قفل عصایی به او حمله‌ور می‌شدیم و قربانی را مورد ضرب‌و‌شتم قرار می‌دادیم و با اطمینان از دور‌شدن سارا از محل حادثه، ما نیز با خودروی پراید من، از محل می‌گریختیم و پول حاصل از فروش گوشی‌های سرقتی را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. برنامه‌ریزی سرقت‌ها را سارا به‌عنوان سرکرده باند انجام می‌داد.

سرهنگ کارآگاه نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی، با تأیید این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات پرویز، سایر متهمان در دو عملیات جداگانه در مخفیگاه‌های خود واقع در خیابان جمهوری و محله بیسیم شناسایی و دستگیر شدند. متهمان علاوه بر سرقت مذکور به سه فقره سرقت مشابه نیز اعتراف کردند. او افزود: هر سه متهم پس از شناسایی سایر مال‌باختگان با صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

سرهنگ نثاری در پایان به شهروندان توصیه کرد در برخورد با افراد غریبه‌ای که در خیابان به بهانه‌های مختلف به آن‌ها نزدیک می‌شوند با هوشیاری و محتاطانه عمل کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید