مهم‌ترین عامل ابتلا به دیابت

مهم‌ترین عامل ابتلا به دیابت

دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

کد خبر : ۷۲۸۴۹
بازدید : ۱۳۹۷۶
مهم‌ترین عامل ابتلا به دیابت
در قالب نظارت‌ها طی تقریبا ۱۵ سال بر داوطلبانی که سن متوسط آن‌ها ۵۶ سال بود، محققان دانمارکی به این نتیجه رسیدند که تأثیر چاقی بر ابتلا به دیابت بیش از استعداد ژنتیک و عادت‌های مضر است.

در این مطالعه، پزشکان اروپایی به بررسی وضعیت سلامتی ۹۵۵۶ نفر پرداختند. به گفته محققان، سبک ناسالم زندگی و وزن اضافی محرک خطرناکی برای ابتلا به دیابت یا مرض قند است و تأثیر آن بیش از استعداد ژنتیکی است.

دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم‌های مختلفی است. دیابت دو نوع اصلی دارد.

در دیابت نوع یک تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو مقاوت پیشرونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود.
در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند. خستگی مفرط نیز می‌تواند یکی از علایم ابتلا به دیابت باشد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید