"بازی تاج و تخت" رکورد جایزه امی را شکست

"بازی تاج و تخت" رکورد جایزه امی را شکست

لازم به یادآوری است که این سریال حدود دو ماه قبل با نامزد شدن برای ۳۲ جایزه، رکورد نامزد‌های تاریخ اهدای جوایز امی را هم شکست؛ رکوردی که پیش از این در اختیار فصل پایانی سریال پلیسی «NYPD Blue» با ۲۶ نامزدی در سال ۱۹۹۴ بود.

کد خبر : ۷۲۹۵۲
بازدید : ۲۱۰۳
نیلوفر ساسانی | هفتاد و یکمین دوره جوایز امی بهترین‌های تولیدات تلویزیونی سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد و جوایز اصلی بخش درام به دو سریال «بازی تاج و تخت» و «چرنوبیل» رسید. در بخش سریال‌های کمدی هم سریال «فلی‌بگ» با دریافت ۴ جایزه صدرنشین کسب جوایز این بخش شد.

این مراسم یکشنبه شب به وقت امریکا در حالی در سالن «مایکروسافت تیه‌تر» شهر لس‌آنجلس برگزار شد که حدود یک هفته پیش در مراسمی با عنوان «اِمی خلاقیت» برندگان بخش‌های فنی معرفی شده بودند.«بازی تاج و تخت»
این سریال که فصل هشتم و پایانی آن در ماه مه منتشر شده اگر چه به اعتقاد کارشناسان گیرایی و جذابیت قسمت‌های قبلی را نداشت، اما توانست برای چهارمین بار جایزه بهترین سریال درام را کسب کند. خالقان این سریال در هنگام دریافت جوایز از ذهن خلاق جورج آر. آر. مارتین خالق مجموعه کتاب‌های «ترانه یخ و آتش» که این سریال بر اساس آن ساخته شده تشکر کردند.
جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل هم به پیتر دینکلیج برای بازی تحسین‌شده‌اش در نقش تیریون لنیستر رسید. لازم به یادآوری است که این سریال حدود دو ماه قبل با نامزد شدن برای ۳۲ جایزه، رکورد نامزد‌های تاریخ اهدای جوایز امی را هم شکست؛ رکوردی که پیش از این در اختیار فصل پایانی سریال پلیسی «NYPD Blue» با ۲۶ نامزدی در سال ۱۹۹۴ بود.

اما در بخش بهترین‌های سریال‌های درام جیسون بیتمن بود که موفق شد جایزه بهترین کارگردانی را برای سریال «اوزارک» از آن خود کند.
در بخش بهترین بازیگر مرد سال در حالی که رقابت فشرده‌ای بین باب اودن کرک به‌خاطر بازی عالی‌اش در سریال «بهتر است سال را صدا کنید» و استرلینگ کی‌براون برای بازی در سریال «این ما هستیم»، جیسن بیتمن برای حضور در «اوزارک» و کیت هرینگتون برای «بازی تاج و تخت» و میلو ونتی میگلیا برای نمایش موفقیت آمیزش در «این ما هستیم» وجود داشت، بیلی پورتر این جایزه را برای بازی در «ژست» تصاحب کند.
در بخش بهترین بازیگر زن درام هم، جودی کامر توانست با سریال «کشتن ایو»، دیگر رقبایش یعنی امیلیا کلارک، رابین رایت، وایولا دیویس، جودی کومر، ساندرا اوه، لارا لینی و مندی مور را کنار بگذارد و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن در سریال درام را از آن خود کند.

مینی سریال «چرنوبیل» دیگر محصول کمپانی «اچ‌بی‌او» که در زمان پخش توانست مخاطبان زیادی را جذب کند هم سه جایزه بهترین مینی سریال، کارگردانی (جوآن رنک) و نویسندگی (کریگ مازین) را دریافت کرد تا با احتساب ۷ جایزه بخش هنر‌های خلاقانه در مجموع ۱۰ جایزه امی ۲۰۱۹ را از آن خود کند.
در این بخش جایزه بهترین بازیگر مرد به ژارل ژروم برای «وقتی ما را می‌بینند» رسید و میشل ویلیامز برای «فاسی وردون» بهترین بازیگر زن شد. جوایز بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین بازیگر زن مکمل هم به ترتیب به بن ویشاو برای «یک رسوایی خیلی انگلیسی» و پاتریشیا آرکت برای «اکت» اهدا شد.

در بخش تولیدات تلویزیونی طنز هم طبق پیش‌بینی‌ها سریال «فلی‌بگ» محصول کمپانی آمازون پردرخشش بود. فیبی والر بریج که علاوه بر بازیگری، نویسندگی فصل اول این سریال را بر عهده داشت هم برای بازی در «فلی‌بگ» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در یک سریال کمدی را از آن خود کرد و هم جایزه بهترین نویسندگی سریال‌های کمدی را به خانه برد.
او در فهرست اولیه نامزد‌ها به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی سریال‌های «کشتن ایو» و «فلی‌بگ» مجموعاً صاحب ۲۰ نامزدی شده بود که ۱۱ تای آن متعلق به «فلی‌بگ» بود و ۹ تای دیگر برای «کشتن ایو». علاوه بر فیبی والر بریج، هری بردبیر برای «فلی‌بگ» جایزه بهترین کارگردان سریال کمدی را هم گرفت. یکی دیگر از جوایز این سریال، جایزه بهترین سریال کمدی بود.
در بخش آثار کمدی، همچنین سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» هم الکس بورستین و تونی شالهوب دو جایزه بهترین بازیگران زن و مرد نقش مکمل را دریافت کردند تا «خانم میزل شگفت‌انگیز» خیلی دست خالی این مراسم را ترک نکند. در این بخش جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی هم به بیل هدر برای «بری» اهدا شد.
در نهایت محصولات کمپانی «اچ‌بی‌او» با کسب ۳۴ جایزه بهترین عملکرد را در جوایز امی امسال داشتند و پیشتاز این دوره از جوایز شدند. رتبه‌های بعدی به کمپانی‌های نتفلیکس و آمازون اختصاص یافت که به ترتیب ۲۷ و ۱۵ جایزه دریافت کردند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید