برندفروش‌های لوازم آرایش، زیر سلطه اینستاگرام

برندفروش‌های لوازم آرایش، زیر سلطه اینستاگرام

این روز‌ها کافی است سری به این فروشگاه‌ها بزنید و از اوضاع و احوال پریشان آن‌ها خبردار شوید. مشاهدات از یکی از شعب این فروشگاه‌ها حاکی از این است که استند اغلب برند‌های خارجی جمع‌آوری شده و کافی است سراغ یک برند یا محصول را بگیرید، تا این پاسخ را بشنوید که دیگر وارد نمی‌کنیم.

کد خبر : ۷۲۹۸۸
بازدید : ۱۰۵۰۵
برندفروش‌های لوازم آرایش، زیر سلطه اینستاگرام
پریسا اسلام‌زاده | برندفروش‌های تهران، استند‌های لوازم آرایش‌شان را جمع کرده‌اند و بیشترشان می‌گویند که فروش به صورت محدود داریم. آن‌ها توضیح می‌دهند که واردات لوازم آرایش اصل بسیار مشکل شده است و معدود کالا‌های انباری دارند که آن‌ها را به دلیل نزدیک‌شدن به تاریخ انقضا مجبورند با ضرر بفروشند!

بنا به اعلام اتحادیه واردکنندگان لوازم بهداشتی و آرایشی چیزی حدود ۷۰‌درصد بازار ایران در تسخیر کالا‌های قاچاق است و البته این بازار بزرگی که گردش مالی حدود ۵‌میلیارد دلار دارد، برای قاچاقچی‌ها بسیار جذاب است. در این میان با وجود تحریم‌ها و سخت‌شدن نقل و انتقال پول، تک‌وتوک برندفروش‌های لوازم آرایش هم بساط‌شان را جمع کرده‌اند و بازار لوازم آرایش به دست قاچاقچیانی افتاده است که بیشترشان در اینستاگرام و تلگرام بدون هیچ هویت مشخصی و حتی شماره تلفن، لوازم آرایش تقلبی را به اسم اصل و با قیمت‌های گزاف می‌فروشند.

دست خالی برندفروش‌ها
کرم‌پودر‌های معروف مارک مک که قیمت‌های آن‌ها از ۱۰۰ دلار به بالاست را در آنلاین‌شاپ‌های ایرانی می‌توانید با قیمت ۴۵ تا ۵۰‌هزار تومان بخرید و خوشحال هم باشید که محصولات برند‌های روز دنیا را ارزان‌تر از آن‌چه خود کمپانی ارایه می‌دهد، می‌خرید!

در سال‌های اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران و برخی شهر‌های بزرگ تاسیس شدند که محصولات برند‌های معتبر آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌کردند. این فروشگاه‌ها از برند‌های مختلف نمایندگی می‌گرفتند و با ارایه استند‌های آن‌ها خیال مشتریان را از اصل‌بودن محصولات‌شان راحت می‌کردند.
این روز‌ها کافی است سری به این فروشگاه‌ها بزنید و از اوضاع و احوال پریشان آن‌ها خبردار شوید. مشاهدات از یکی از شعب این فروشگاه‌ها حاکی از این است که استند اغلب برند‌های خارجی جمع‌آوری شده و کافی است سراغ یک برند یا محصول را بگیرید، تا این پاسخ را بشنوید که دیگر وارد نمی‌کنیم.

مسئول فروش یکی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای دراین‌باره به شهروندآنلاین می‌گوید: «شرایط واردات اصلا خوب نیست. ما نه می‌توانیم جنس وارد کنیم، نه محصولات تقلبی بفروشیم. اغلب استند‌ها را جمع کرده‌ایم و محصولاتی که الان عرضه می‌کنیم هم چیزی به پایان تاریخ انقضایشان باقی نمانده که البته این موضوع را حتما به مشتریان گوشزد می‌کنیم که در صورت تمایل خرید کنند.
حتی به آن‌ها توصیه می‌کنیم به آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی هم اعتماد نکنند، چون محصولات‌شان یا تقلبی است یا معلوم نیست در چه شرایطی نگه‌داشته شده و به همین دلیل ممکن است فاسد شده باشند.»
درواقع اوضاع این روز‌های بازار لوازم آرایش نشان می‌دهد بهتر است دوستداران لوازم آرایشی خارجی و برند قید آن‌ها را بزنند و سراغ برند‌های داخلی که اتفاقا کیفیت خوبی هم دارند، بروند.
برندفروش‌های لوازم آرایش، زیر سلطه اینستاگرام

جولان آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی
این روز‌ها بیشتر از همه جا در اینستاگرام و فضای مجازی خرید و فروش لوازم آرایشی آن هم از نوع قاچاق و تقلبی حسابی داغ است. از آنجایی که درحال حاضر واردات لوازم آرایش خارجی به ایران ممنوع است، اما آنلاین‌شاپ‌های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که مدعی‌اند از برند‌های آرایشی معتبر در دنیا محصولاتی را عرضه می‌کنند.

این آنلاین‌شاپ‌ها با تبلیغات گسترده از اصل‌بودن محصولات خود می‌گویند و این‌که در اوضاع بلبشوی بازار لوازم آرایش خارجی در ایران، این توانایی را دارند که با حربه‌های منحصربه‌فرد خود دست به واردات بزنند و همچنان بازار را از محصولات اصل و برند سیراب کنند.

این در حالی است که درحال حاضر فروشگاه‌های معروف فروش لوازم آرایش خارجی در ایران که تا پیش از این حتی استند‌های مارک‌های مختلف لوازم آرایش را هم داشتند، در شرایط فعلی از واردات ناتوان مانده و اغلب استند‌های خود را جمع‌آوری کرده‌اند.

فروش به شرط دایرکت!
جالب است بدانید شما اگر قصد خرید از این آنلاین‌شاپ‌ها را داشته باشید، فقط می‌توانید از طریق بخش دایرکت در اینستاگرام با آن‌ها ارتباط بگیرید و امکان ندارد این فروشگاه‌های مجازی خرید حضوری و حتی تلفنی برای مشتریان خود را فراهم کنند.

یکی از این آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی که ادعا می‌کند تمام محصولاتش اصل و اورجینال است و اتفاقا اسم ورسم زیادی هم برای خود در دنیای مجازی پیدا کرده، برای این‌که بتواند محصولات تقلبی خود را راحت‌تر به مشتریان قالب کند، آن‌ها را بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی‌شان ارایه می‌دهد تا هم اجناسش زودتر به فروش برود و هم مشتریان خود را بابت قیمت راضی نگه دارد.

وقتی گرداننده صفحه این آنلاین‌شاپ در اینستاگرام با این سوال درباره ممنوعیت ورود لوازم آرایشی به کشور مواجه شد و این‌که چرا قیمت‌های محصولات با نمونه‌های اصل آن‌ها تفاوت چشمگیری دارد، این‌طور پاسخ داد: «محصولات ما از مراکز پخش در دوبی به ایران می‌آید و خودمان بدون واسطه و دلال آن‌ها را وارد می‌کنیم، چون نمایندگی پخش در ایران هستیم. از بابت کیفیت هم همیشه به مشتریان گفته‌ایم که خیال‌شان راحت باشد، چون مجوز گرفته‌ایم.»

نکته مهمی که درباره لوازم آرایش خارجی در ایران وجود دارد این است که وزارت بهداشت حتی تا قبل از ممنوعیت واردات لوازم آرایش خارجی به ایران به محصولات آرایشی و بهداشتی که در آمریکا تولید شده باشند، مجوز واردات و برچسب سلامت نمی‌داد و کاملا واضح است که درحال حاضر نیز این محصولات که تقلبی هم هستند، با برچسب‌های سلامت غیرواقعی به فروش می‌رسند.

کدام محصولات بیشتر تقلبی هستند؟
از بین محصولات آرایشی تقریبا تمام آن‌ها این قابلیت را دارند که بتوان تقلبی‌شان را ساخت، اما نمونه‌های تقلبی محصولاتی مثل سایه چشم، انواع کرم‌پودر‌ها و رژلب‌ها بیشتر از بقیه محصولات آرایشی ساخته می‌شود. قطعا هیچ مشتری دلش نمی‌خواهد رژلب سرب‌دار، کرم‌پودر ساخته‌شده با روغن دنبه، ریمل چسب و دوده‌ای بخرد، اما برخی از افراد به دلیل ارزان‌بودن قیمت‌ها و عدم‌آگاهی از تقلبی‌بودن اجناس اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند، چون تنها قیمت پایین را ملاک نوکردن کیف لوازم آرایشی‌شان قرار می‌دهند.

وقتی به بهانه مشتری‌بودن با یکی از فروشنده‌های لوازم آرایش در مترو هم‌کلام می‌شوم و از او می‌پرسم چطور رژلب با مارک معروف آمریکایی را با قیمت ۲۰‌هزار تومان می‌فروشد، درگوشی می‌گوید: «مگر می‌شود که کسی اهل آرایش‌کردن باشد و قیمت لوازم آرایش‌های مارک‌دار را نداند؟ خود من به مشتریان می‌گویم که این‌ها اصل نیستند و داخل کشور تولید می‌شوند، حالا این‌که چرا تولید‌کننده مارک تقلبی برای محصولاتش انتخاب کرده را نمی‌دانم. من فقط فروشنده هستم و این‌که مردم خودشان دوست دارند لوازم آرایش تقلبی و ارزان بخرند، تقصیر من نیست.»

البته آنلاین‌شاپ‌ها و مغازه‌هایی هم هستند که ادعا می‌کنند محصولات تقلبی‌شان اصل است و به خاطر سود پایین حاضرند آن‌ها را با قیمت‌های نازل نسبت به اصل محصولات بفروشند. به عنوان مثال در یکی از همین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی که مدعی است محصولات برند‌های مختلف آرایشی را از نمایندگی‌های امارات وارد می‌کند، محصولات برند‌های معتبر با قیمت‌های عجیب و بسیار ارزانی به فروش می‌رسند.

در این پیج مثلا برای کانسیلر و محو‌کننده برند که در سایت این برند با قیمت ۱۰ دلار به فروش می‌رسد، قیمت ۱۶‌هزار تومان درنظر گرفته شده است.
یکی دیگر از محصولات تقلبی در این پیج که قیمت درج‌شده برای آن فاصله زیادی با قیمت اصل آن دارد، پلت سایه معروفی است که در سایت آن ۶۰ دلار قیمتش است و آن وقت در این آنلاین‌شاپ ایرانی با قیمت ۴۵‌هزار تومان فروخته می‌شود.
کرم‌پودر‌های معروف مارک که قیمت‌های آن‌ها از ۱۰۰ دلار به بالاست را هم در آنلاین‌شاپ‌های ایرانی می‌توانید با قیمت ۴۵ تا ۵۰‌هزار تومان بخرید و خوشحال هم باشید که محصولات برند‌های روز دنیا را ارزان‌تر از آن‌چه خود کمپانی ارایه می‌دهد، می‌خرید.
این‌ها دقیقا همان محصولاتی هستند که در زیرزمین‌های خانه‌های متقلبان و با موادی مثل کربن‌های صنعتی، چسب‌های سیاه، سرب، روغن دنبه، جیوه، آرسنیک و پارابن ساخته می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید