بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون

بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون

برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، وبگردی و بازی‌های سبک، نیازی به داشتن مقادیر زیاد رم، یا صفحه‌نمایش‌های OLED نیست و می‌توان با صرفه‌جویی در هزینه، از گوشی‌های میان رده بازار استفاده کرد.

کد خبر : ۷۳۰۴۰
بازدید : ۱۳۳۵۶
بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان
با توجه به افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در بازار تلفن همراه ایران، خرید گوشی‌های اقتصادی که از خصوصیاتی مناسب نیز برخوردار باشند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ازاین‌رو به سراغ بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار رفته‌ایم و به معرفی بهترین گوشی‌های اقتصادی با قیمت یک تا پنج میلیون تومان خواهیم پرداخت.

هرچند شاید در ظاهر بسیاری از گوشی‌های معرفی‌شده در لیست ما، در مجموعه گوشی‌های متوسط و ضعیف بازار قرار بگیرند، اما در عمل و استفاده روزمره از گوشی، شما تفاوت چندانی را در مقایسه با گوشی‌های گران‌قیمت بازار احساس نخواهید کرد.
برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، وبگردی و بازی‌های سبک، نیازی به داشتن مقادیر زیاد رم، یا صفحه‌نمایش‌های OLED نیست و می‌توان با صرفه‌جویی در هزینه، از گوشی‌های میان رده بازار استفاده کرد.

البته اگر قصد دارید تا از گوشی خود به عنوان یک کنسول بازی، یا دوربین عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که گوشی‌های با قیمت بالای ۵ میلیون تومان را در سبد خرید خود قرار دهید.
موضوعی که برای اکثریت خریداران صدق نمی‌کند و در واقع به دور ریختن پول برای خصوصیاتی تبدیل می‌شود که در تمامی مدت‌زمان به‌کارگیری گوشی، شما استفاده چندانی از آن نخواهید کرد.

پیش از مطالعه این مقاله این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت‌های ارائه‌شده در این مطلب متعلق به زمان تحریر این مقاله در آغاز پاییز سال ۹۸ است. هرچند انتظار می‌رود با تثبیت قیمت دلار، شاهد تغییر قیمت در گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار نباشیم.
بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان
محدوده یک میلیون تومانی‌های بازار موبایل شامل گوشی‌های می‌شود که ممکن است در استفاده روزمره شما را دچار مشکل کند. گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر از یک میلیون تومان از جمله Nokia ۱، Redmi Go و Nokia ۱ Plus تنها از یک گیگابایت رم بهره می‌برند که با استاندارد‌های امروزی تلفن‌های همراه هماهنگ نیست.

درهرصورت با افزایش هزینه ۲۰۰ هزارتومانی می‌توانید گزینه‌های بهتری را برای خرید گوشی پیدا کنید. شیائومی Redmi ۷A یک گوشی یک میلیون و دویست هزار تومانی است که در سه نسخه ۳۲ گیگ با ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگ با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگ با ۲ گیگابایت رم به بازار ارائه شده است.

نسخه گران‌قیمت گوشی Redmi ۷A در بازار ایران با حدود قیمت یک میلیون و چهارصد هزارتومان در حال فروش است. نسخه ارزان‌قیمت نیز حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد.

صفحه‌نمایش آی‌پی‌اس ۵.۴۵ اینچی با تراکم ۲۹۵، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و اندروید ۹ با قابلیت آپدیت به اندروید ۱۰، خصوصیات بارز گوشی شیائومی Redmi ۷A هستند.

البته اگر به برند شیائومی علاقه چندانی ندارید، گوشی نوکیا ۲.۲ نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد که از کانفیگی برابر با شیائومی Redmi ۷A بهره می‌برد. صفحه‌نمایش نوکیا ۵.۷۱ اینچی است و تراکم ۲۹۵ را در مقابل چشم کاربر قرار می‌دهد.
بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان
میزان رم نیز در دو نسخه ۳۲ و ۱۶ گیگی، به ترتیب ۳ و ۲ گیگابایت است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی نیز با کیفیت پنچ مگاپیکسل در اختیار کاربر قرار گرفته است. شاید نکته مثبت در گوشی نوکیا ۲.۲، استفاده از سیستم‌عامل اندروید One باشد که منجر به افزایش سرعت گوشی و ارائه سریع‌تر آپدیت‌ها خواهد شد.

نوکیا ۲.۲ را می‌توانید در نسخه ارزان‌تر با قیمت یک میلیون و صد هزار تومان و در نسخه گران‌تر، با قیمت یک میلیون و چهارصد هزار تومان خریداری کنید.

گوشی‌های زیادی در دایره گوشی‌های با کیفیت دو میلیون تومانی قرار می‌گیرند که اغلب آن‌ها یک ایراد عمده در طراحی را به همراه خود دارند. شما چه سامسونگ Galaxy A. ۲۰ را به‌عنوان گوشی اول خود انتخاب کنید و چه Y. ۷ Prime ۲۰۱۹ هواوی را مد نظر داشته باشید، با مشکل کمبود تراکم پیکسلی در صفحه‌نمایش روبرو خواهید شد.

Y. ۷ Prime ۲۰۱۹ تراکم پیکسلی ۲۶۹ دارد و A. ۲۰ نیز از پی‌پی‌آی ۲۶۸ بهره می‌برد. موضوعی که باعث می‌شود همچنان شیائومی Mi Max ۳ بهترین گزینه ۲ میلیون تومانی بازار موبایل ایران به‌حساب بیاید.

البته اگر قصد دارید کمی کمتر از ۲ میلیون تومان هزینه کنید، نوکیا ۳.۲ و Galaxy A۱۰ نیز گوشی‌های هستند که شما را ناامید نخواهند کرد. هرچند هردوی این گوشی‌ها باز هم از کمبود تراکم پیکسلی از ۲۹۰ پیکسل معادل با چشم انسان رنج می‌برند.
بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان

به‌هرحال اگر می‌توانید چند صد هزارتومانی بیشتر از دو میلیون هزینه کنید، Mi Max ۳ بهترین گزینه پیش روی شما برای خرید خواهد بود. نسخه ۴ گیگابایتی این گوشی معمولاً با قیمتی بین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی MI MAX۳، تراکم پیکسلی ۳۵۰ را به خود اختصاص داده است. دوربین از نوع دو لنزی و ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی است که در استفاده روزمره بسیار با کیفیت به‌حساب می‌آید. شاید تنها ایرادی که بتوان به Mi Max ۳ وارد کرد، استفاده از اندروید ۸.۱ در نسخه اولیه است که البته تا اندروید ۱۰ نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

گوشی‌های زیادی را می‌توان به‌عنوان یک گوشی مناسب در گروه ۳ میلیون تومانی‌ها قرار دارد. لیستی که شامل گوشی‌هایی مانند هواوی Y. ۹ Prime ۲۰۱۹، سامسونگ Galaxy A. ۴۰، سامسونگ Galaxy A. ۳۰ و شیائومی Redmi Note ۷ می‌شود.

بااین‌حال در بین گوشی‌هایی که کمی بیشتر از ۳ میلیون تومان قیمت دارند، شیائومی Redmi Note ۸ به دلیل بهره بردن از ۶ گیگابایت رم، انتخاب مناسب‌تری برای شما به‌حساب می‌آید.

شیائومی Redmi Note ۸ از یک صفحه‌نمایش آی‌پی‌اس ۶.۳ اینچی با تراکم پیکسلی ۴۰۹ بهره می‌برد. حافظه داخلی دستگاه به دو گروه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تقسیم شده است که در هر دو گروه امکان انتخاب رم ۶ گیگی وجود دارد.

دوربین نیز چهار لنزی است که تصاویری فوق‌العاده را ثبت می‌کند. لنز اصلی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است و با سه لنز ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دیگر همراه شده است. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیسکلی و از نوع واید است.

اندروید استفاده‌شده در گوشی شیائومی Redmi Note ۸، نسخه ۹ اندروید است که البته به‌زودی به نسخه ۱۰ نیز آپدیت می‌شود. Redmi Note ۸ را می‌توانید با قیمت ۳ تا ۳ میلیون و دویست هزار تومان از بازار فناوری ایران خریداری کنید.
بهترین گوشی‌های بازار با قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان
با افزایش بودجه به ۴ میلیون تومان می‌توان انتظار داشت که کانفیگ گوشی‌ها از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار باشد، اما در واقعیت شما تفاوت چندانی را با گوشی‌های ۲ و ۳ میلیون تومانی بازار احساس نخواهید کرد.

لیست بهترین گوشی‌های چهار میلیون تومانی شامل گوشی‌های سامسونگ Galaxy A۶۰، سامسونگ Galaxy A۸s، شیائومی Mi ۹ SE و شیائومی Mi ۹T می‌شود که بازهم می‌توان محصولات شیائومی را در گروه چهار میلیون تومانی، بهترین خرید ممکن دانست.

هر سه مدل Mi ۹ به صفحه نمایش‌های AMOLED مجهز شده‌اند و تراکم پیکسلی هر دو مدل ارزان‌تر نیز بیش از ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ است. ۶ گیگابایت رم، حافظه ۱۲۸ گیگی، دوربین‌های سه گانه ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی، دوربین مخفی ۲۰ مگاپیکسلی سلفی و اندروید ۹، خصوصیات بارز گوشی Mi ۹ شیائومی است که در واقع انتخاب اصلی ما در بین گوشی‌های ۴ میلیون تومانی بازار به‌حساب می‌آید.

هرچند در صورت عدم علاقه به برند شیائومی، Galaxy A۶۰ را می‌توان با فاصله‌ای بسیار کم، دومین گوشی با کیفیت چهار میلیون تومانی بازار دانست. تنها نقطه‌ضعف Galaxy A۶۰، عدم استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED است که در استفاده روزمره کاملاً به چشم می‌آید.

شاید لیست گوشی‌های ۵ میلیون تومانی بازار، ناامیدکننده‌ترین لیست خرید ممکن در بین گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان رده باشد. در بین تمامی گوشی‌های پنج میلیون تومانی می‌توان Galaxy A۹، ۲۰۱۸ را یک انتخاب مناسب دانست که البته از طراحی سال قبل سامسونگ بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش AMOLED و ۶.۳ اینچی، تراکم پیکسلی ۳۹۲، ۶ تا ۸ گیگابایت رم، دوربین چهار لنزی ۲۴، ۱۰، ۸ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی، خصوصیات اصلی گوشی Galaxy A۹، ۲۰۱۸ به حساب می‌آیند.

بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد هزینه پنج میلیون تومانی را دارید، یا به لیست چهار میلیون تومانی‌ها مراجعه کنید و گوشی Mi ۹ را با کانفیگی بهتر خریداری کنید و یا با افزایش هزینه به شش میلیون تومان، سامسونگ Galaxy A۸۰ را مدنظر قرار دهید که بدون شک بهترین گوشی میان رده بازار فناوری ایران و جهان به‌حساب می‌آید.

منبع: gsmarena، cnet، wikipedia
ترجمه: سهیل بالینی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید