علی خطیر و حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال

علی خطیر و حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال

خطیر این روز‌ها در حالی علیه بازیکنان کنونی و پیشین باشگاه استقلال حاشیه سازی می‌کند، که اوضاع این تیم خیلی خوب نیست. شاید بهتر باشد حالا که او در استقلال حضور ندارد، حاشیه سازی نکند و سکوت را در پیش گیرد. البته ممکن است تمام این حاشیه‌ها هدفمند باشد و او به خواهد از این آب گل آلود ماهی خودش را صید کند.

کد خبر : ۷۳۰۸۶
بازدید : ۱۶۰۳
حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال
فرادید | علی خطیر که در دوران حضورش در استقلال، مدیری پر حرف و حدیث و بحث برانگیز بود، حالا در حالی که در این تیم جایی ندارد همچنان دست به حاشیه سازی برای استقلال می‌زند. اظهارات اخیر او علیه کاپیتان استقلال و گادوین منشا بازیکن سابق این تیم سروصدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش فرادید، علی خطیر از زمان حضور امیر حسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال تهران تا مرداد ماه سال جاری معاون این باشگاه بود. در این مدت او بار‌ها از پست خود استعفا کرده بود که مورد موافقت قرار نگرفت، اما در مرداد ماه با اعلام فتحی کارش با استقلال به پایان رسید.

خطیر پیش از این نیز مدتی معاون اجرایی دبیر کل فدراسیون فوتبال بود.

دوران مدیریت خطیر مملو از حاشیه‌های رنگارنگ و عجیب و غریب است. حالا هم که از مدیریت استقلال جدا شده همچنان خبرساز است.

او اخیرا در مصاحبه‌ای علیه گادوین منشا بازیکن نیجریه‌ای فصل پیش باشگاه استقلال ادعا‌هایی مطرح کرد که با پاسخ تند و افشاگری منشا روبه‌رو شد.

خطیر مدعی شده بود که منشا در زمان حضور در استقلال حاشیه‌های فراوانی داشته است. او گفت که وقتی خانه منشا را از او تحویل گرفتند با یک تخت شکسته دو نفره مواجه شده است.

این سخنان خطیر با سرعت از سوی گادوین منشا با پاسخ مواجه شد. او گفت: "خطیر یک دروغگوی بزرگ است که قصد دارد با صحبت‌های دروغ خودش را خوب جلوه دهد. "

به گفته منشا خطیر خانه مناسبی در اختیار او نگذاشته و وقتی به آن خانه رفته با وسایلی شکسته روبه رو شده و همه وسایل آن را خودش خریده است.

منشا روایتی عجیب از زندانی شدن توسط خطیر مطرح کرد و گفت: «کار کردن با افرادی مانند علی خطیر خیلی سخت بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم قراردادم را فسخ کنم. وقتی به باشگاه استقلال رفتم، او در را به روی من قفل کرد و من را در اتاق زندانی کرد؛ خطیر برگه‌هایی را مقابل من قرار داد که در آن نوشته شده بود من (منشا) در مدتی که در استقلال بودم ۲۰ هزار دلار پول دریافت کرده‌ام، این در حالی بود که تمام مبلغی که من از استقلال دریافت کردم و در نامه شکایت من علیه استقلال در فیفا هم ذکر شده خیلی کمتر از آن بود.»

او افزود: «در حالی که در قرارداد آمده بود باشگاه موظف است برای من و خانواده‌ام بلیت تهیه کند تا به ایتالیا بازگردم، او (خطیر) تهدید کرد که در صورت عدم امضای آن برگه‌ها برای من بلیت تهیه نکرده و به ما اجازه بازگشت نخواهد داد. من به او گفتم که به هیچ‌وجه آن برگه‌ها را امضا نخواهم کرد و او هم گفت: رضایتنامه فسخ قراردادم را نمی‌دهد. وقتی پس از مدتی توانستم از باشگاه خارج شوم با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را گزارش کردم؛ پس از آن هم شکایتم را به فیفا ارسال کردم که چه اتفاقاتی برای من در باشگاه استقلال رخ داد.»

منشا تصریح کرد: «او (خطیر) با پول‌هایی که از کنار بازیکنان به جیب زد، در سوئیس آپارتمان گرفت و حالا هم با پول بازیکنان استقلال در حال زندگی است.»

گادوین منشا فصل گذشته از پرسپولیس به استقلال پیوست، اما نتوانست موفق عمل کند و با پایان یافتن فصل، استقلال و ایران را ترک کرد و به لیگ امارات پیوست.
حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال

غفوری می‌گوید از خطیر شکایت می‌کند


حمله به وریا غفوری

علی خطیر هفته گذشته نیز پس از شکست استقلال در دربی اظهارات تند و عجیبی علیه وریا غفوری کاپیتان استقلال مطرح کرد. او مدعی شد که غفوری در استقلال باند تشکیل داده و او باعث حذف مهدی رحمتی از این تیم شده است.

خطیر مدعی شد که غفوری با بازیکنان به صورت "پکیجی" قرار داد می‌بسته است. "یعنی یک بازیکن که قیمت بالایی داشت به شرطی قرارداد می‌بست که بازیکن دیگری که قیمت بالایی نداشت، اول قرارداد ببندد. "

او افزود غفوری سال گذشته سرجمع ۱۰ بازی کرده و، ۵ میلیارد تومان نقد گرفته و با آن بی ام و سری هفت خریده است.

البته این اظهارات خطیر پس از آن صورت گرفت که وریا غفوری شکست در دربی را نتیجه عملکرد ضعیف خطیر در بستن تیم و جذب بازیکنان مناسب دانست.

با این حال اظهارات خطیر علیه وریا با پاسخ تند کاپیتان استقلال روبه رو شد. او گفت: خطیر "دیوانه" است و باید در دادگاه پاسخگوی ادعاهایش باشد.
حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال
استراماچونی و علی خطیر


خط دهی به استراماچونی

جنجال خطیر به همین جا ختم نمی‌شود چرا که باشگاه استقلال نیز از دست او رضایت ندارد. باشگاه استقلال در اوایل شهریور ماه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد که یک جریان مخرب در حال ضربه زدن به استقلال است که از آن اینطور می‌شود گمانه زنی کرد که منظور این باشگاه تحرکات علی خطیر در مورد ناراضی نشان دادن استراماچونی از وضعیت موجود است.

اما علی خطیر با قسم به مقدسات تاکید کرد که هیچ ارتباطی با استراماچونی ندارد. علی خطیر گفت: «به ولای علی، به جان تنها دخترم، به خدا من از استقلال بیرون آمده ام. من طلبکارم، پولم را بدهند یک دقیقه هم نمی‌مانم. مدیران استقلال امروز و فردا می‌کنند و خودشان من را نگه داشته اند.»

او در مورد اینکه گفته می‌شود او با استراماچونی و دستیارانش در تماس است هم گفت: "به تمام مقدسات با آن‌ها در تماس نیستم. نباید تماس بگیرم و این کار را نمی‌کنم. یک عده می‌خواهند من را خراب کنند. "

این تیم رضایت نداشت و شایعات زیادی درباره احتمال جدایی او از استقلال مطرح بود.
حاشیه‌های مشکوک درباره استقلال

کار خطیر پس از دعوا با حقیقی به بیمارستان کشید

دعوا‌های خطیر با حقیقی، شفر و دستیار کی‌روش

علی خطیر پیشتر نیز اقدامات جنجالی زیادی داشته است. از جمله می‌توان به درگیری اش با علیرضا حقیقی دروازه بان پیشین تیم ملی در کنار زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب اشاره کرد. در ان ماجرا ضد و خرد فیزیکی ایجاد شد و بازتاب وسیعی یافت.

او با شفر مربی پیشین استقلال هم اختلاف زیادی داشت. خطیر مدعی بود شفر "دلال" است. در همین راستا پیامک‌ها شفر را هم منتشر کرد تا ادعای خود را ثبات کند، اما موفق نشد و نهایتا مجبور شد از شفر عذرخواهی کند.

او حتی در زمان سرمربی‌گری کی روش در تیم ملی فوتبال با اوسیانو کروز دستیار او درگیر شد. خطیر با نماینده فیفا قصد بازدید از مجموعه پک را داشت که با مخالفت کروز روبه رو شد و میان آن دو درگیری لفظی و حتی فیزیکی ایجاد شد.

او چندی پیش نیز پس از استعفا با ذی حساب باشگاه استقلال به دلیل اختلافات مالی درگیری پیدا کرد.

علی خطیر کلا در دوران مدیریت خود در فوتبال نشان داده چهره حاشیه ساز و البته کم تحمل است. اساسا بحث با او ممکن است به درگیری فیزیکی ختم شود.

خطیر این روز‌ها در حالی علیه بازیکنان کنونی و پیشین باشگاه استقلال حاشیه سازی می‌کند، که اوضاع این تیم خیلی خوب نیست. شاید بهتر باشد حالا که او در استقلال حضور ندارد، حاشیه سازی نکند و سکوت را در پیش گیرد. البته ممکن است تمام این حاشیه‌ها هدفمند باشد و او به خواهد از این آب گل آلود ماهی خودش را صید کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید